تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ششمین کنفرانس ملی علوم انسانی و مطالعات مدیریت (نمایه ISC)

فرهنگ به عنوان نیروی مستقل و مؤثر در شکل گیری رفتار، افکار و اخلاق مردم در جریان کنش ها و واکنش های اجتماعی و ساختارهای ارتباطی است. هیچ جامعه ای نیست که در آن فرهنگ وجود نداشته باشد، با این حال جوامع در شکل نوع و فرهنگ با هم تفاوت دارند. از طریق فرهنگ است که اعضای جامعه می آموزند که چگونه بیندیشند وچگونه عمل نمایند. فرهنگ شکل دهنده به محیط و زمینه ساز تحولات اقتصادی، سیاسی واجتماعی و حتی تکنولوژیکی است. پژوهشگران معتقدند که اعتلای هر جامعه به فرهنگ آن بستگی دارد، به طوری که حتی ما با یاری فرهنگ می توانیم مسیر حرکت حیات آن جامعه را بررسی و پیش بینی نمائیم.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، فرهنگ به عنوان نیروی مستقل و مؤثر در شکل گیری رفتار، افکار و اخلاق مردم در جریان کنش ها و واکنش های اجتماعی و ساختارهای ارتباطی است. هیچ جامعه ای نیست که در آن فرهنگ وجود نداشته باشد، با این حال جوامع در شکل نوع و فرهنگ با هم تفاوت دارند. از طریق فرهنگ است که اعضای جامعه می آموزند که چگونه بیندیشند وچگونه عمل نمایند. فرهنگ شکل دهنده به محیط و زمینه ساز تحولات اقتصادی، سیاسی واجتماعی و حتی تکنولوژیکی است. پژوهشگران معتقدند که اعتلای هر جامعه به فرهنگ آن بستگی دارد، به طوری که حتی ما با یاری فرهنگ می توانیم مسیر حرکت حیات آن جامعه را بررسی و پیش بینی نمائیم.


بسیاری از رفتارهای مطلوبی که در زندگی روزمره شاهد آن هستیم برخاسته از نوع فرهنگ آن جامعه و در حقیقت بازتاب تجربه های سازنده نسل های گذشته به نسل های آینده و رفتارهای نامطلوب اجتماعی به دلیل ضعف در فرآیند فرهنگ پذیری است. در واقع فرهنگ روشی برای زندگی در جامعه است که تمام معانی آن تجربه اجتماعی را در بر می گیرد.


زمانی که فرآیند انتقال فرهنگ به افراد با نقصان مواجه شود شاهد احتمال بروز آسیب هایی در برخی از رفتارهای اجتماعی خواهیم بود. مردم تمام فرهنگ‌ها و جوامع (حتى در توسعه ‌یافته‌ترین کشورها) در معرض مشکلات رفتارى مانند پنهان‌کارى، دروغگویی، ضعیف بودن کار جمعی، شتابزدگی، قانون گریزی، مصرف گرایی، وقت نشناسی و مانند آن بوده و هستند، در کشور ما نیز علاوه بر اینکه صفات و رفتارهاى خوب کم نبوده و نیست، ولى صورت مسأله را نیز نمى‌توان پاک کرد که خلقیات ایرانى، بحث‌انگیز شده است. در دهه های اخیر رفتارهای روزمره افراد دچار آسیب های فراوانی شده و به سوی رفتارهای سودجویانه و فردگرایانه سوق داده شده است. در واقع آسیب هایی که در سال های اخیر به فرهنگ ایرانی وارد شده است قابل مطالعه و بررسی است.


امیداست برگزاری این کنفرانس بتواند آسیبهای موجود در جامعه از بعد فرهنگی واجتماعی را در یابد ، بررسی کند و سپس در نشست های دیگر جواب هایی برای حل مشکل را بدهد.

 

محورهای کنفرانس
 
1) توانمند سازی جامعه در حوزه مدیریت :
1-1) مدیریت دانش
2-1) مدیریت MBA
3-1) مدیریت آموزشی
4-1) مدیریت تکنولوژی
5-1) اقتصاد پولی و  بانکی
6-1) مدیریت و برنامه ریزی
7-1) مدیریت دولتی و اجرایی
8-1) مدیریت مالی و  بازرگانی
9-1) مدیریت شهری و  روستایی
10-1) مدیریت صنعتی و کار آفرینی
11-1) مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
12-1) حسابداری و مدیریت  منابع انسانی
13-1) مدیریت کشاورزی  و محیط زیست
14-1) مدیریت استراتژیک و ساختار سازمانی
15-1) مدیریت ورزشی
16-1) سایر مباحث مرتبط جامعه با علوم مدیریت
 
2) توانمند سازی جامعه در حوزه علوم انسانی :
1-2) آموزش و پرورش
2-2) مشاوره و راهنمایی
3-2) علوم قرآن و حدیث
4-2) روانشناسی و خانواده
5-2) زبان و ادبیات فارسی
6-2) مطالعات فقه و حقوق
7-2) مطالعات علوم سیاسی
8-2) تاریخ و تمدن اسلامی
9-2) الگوهای ایرانی اسلامی
10-2) هنر و مطالعات معماری
11-2) الهیات و معارف اسلامی
12-2) علوم اجتماعی و  فرهنگی
13-2) حسابداری و علوم اقتصادی
14-2) علوم تربیتی و مطالعات رفتاری
15-2) دیگر مباحث مرتبط جامعه با علوم انسانی
 

تاریخ های مهم

مهلت ارسال مقالات : 30 آذر ماه 1399
مهلت واریز هزینه ها : 1 هفته بعد از پذیرش اولیه
تاریخ برگزاری کنفرانس : 20 دی ماه 1399

 

 

جهت ورود به سایت کنفرانس کلیک کنید.

جهت دریافت راهنمای مقاله کلیک کنید.

منبع خبر: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics