تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آیین نامه اعطای تسهیلات به کارکنان دستگاههای اجرایی متقاضی انتقال از تهران و کلانشهرها

تصویبنامه هیات وزیران درخصوص آیین نامه اعطای تسهیلات به کارکنان دستگاههای اجرایی متقاضی انتقال از تهران و کلانشهرها ابلاغ شد.


به گزارش لحظه نگر حسمان، به نقل از پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۹۹/۰۸/۲۸ هیات وزیران درخصوص "آیین نامه اعطای تسهیلات به کارکنان دستگاههای اجرایی متقاضی انتقال از تهران و کلانشهرها" طی نامه شماره ۹۸۷۰۴ مورخ ۹۹/۰۹/۰۲ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وزارت آموزش و پرورش- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

وزارت ورزش و جوانان- وزارت راه و شهرسازی- وزارت نیرو

 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- سازمان اداری و استخدامی کشور
بنیاد شهید و امور ایثارگران - سازمان برنامه و بودجه کشور

 

هیئت وزیران در جلسه ۲۸/۸/۱۳۹۹ به پیشنهاد شماره ۳۷۱۸۵۹ مورخ ۱۱/۸/۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌نامه اعطای تسهیلات به کارکنان دستگاه‌های اجرایی متقاضی انتقال از تهران و کلان‌شهرها را به شرح زیر تصویب کرد:

 

آیین‌نامه اعطای تسهیلات به کارکنان دستگاه‌های اجرایی
 متقاضی انتقال از تهران و کلان‌شهرها

ماده ۱- تمامی کارمندان رسمی و پیمانی و عناوین مشابه شاغل در وزارتخانه­ها، مؤسسات و شرکت­های دولتی، مؤسسات عمومی غیردولتی و سایر دستگاه­های موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری - مصوب ۱۳۸۶- که متقاضی انتقال دایم از تهران و کلان­شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، کرج، اهواز و قم به سایر نقاط کشور باشند، مشمول حمایت­ها و تسهیلات موضوع این آیین­نامه خواهند بود.

 

لحظه نگر حسابداری بخش عمومی

تبصره- انتقال کارمندان به شهرستان­های استان تهران و نیز شهرستان­هایی که مرکز آنها (۵۰) کیلومتر یا کمتر با سایر کلان­شهرهای موضوع این ماده فاصله دارد، مشمول تسهیلات موضوع این آیین­نامه نخواهد بود.

 

ماده ۲- برای استفاده از تسهیلات موضوع این آیین­نامه باید حداقل (۵) سال از دوره خدمتی کارمندان رسمی و پیمانی تا بازنشستگی آنان باقی مانده باشد.

تبصره- ایثارگران و فرهنگیان در استفاده از تسهیلات موضوع این آیین­نامه اولویت خواهند داشت.

 

ماده ۳- از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه، حمایت­ها و تسهیلات زیر برای کارمندان مشمول ارایه می­شود:

۱- پرداخت هدیه انتقال به میزان یک ماه حقوق و مزایای مستمر از محل اعتبارات خدمات رفاهی دستگاه مربوط.

۲- افزایش هزینه­ جابه­جایی محل خدمت و هزینه سفر به میزان دو برابر.

۳- برخورداری از حداکثر سقف امتیاز (حسب مدرک تحصیلی) موضوع بند (۱) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان مشمول که به مناطق کمتر توسعه­یافته و بد آب­وهوا انتقال می­یابند، با رعایت قوانین و مقررات مربوط و در شرایط مساوی.

۴- پرداخت هدیه ازدواج از محل اعتبارات خدمات رفاهی دستگاه مربوط به میزان یک ماه حقوق و مزایای مستمر علاوه بر هدیه قابل پرداخت به عموم کارکنان.

۵- انجام معاینات پزشکی به صورت دو سال یک­بار برای کارمندان مشمول، همسر و فرزندان تحت تکفل آنان
به صورت رایگان توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مرکز استان.

۶- برخورداری کارمندان مشمول، همسر و فرزندان تحت تکفل آنان از امکانات ورزشی تحت پوشش
وزارت ورزش و جوانان در محل انتقال.

 

ماده ۴- کارمندان مشمول این آیین­نامه در چهارچوب قوانین و مقررات از اولویت در واگذاری مسکن در طرح­های تأمین مسکن که توسط یا با حمایت وزارت راه و شهرسازی اجرا می­شوند، برخوردار خواهند بود. همچنین تسهیلات وام بابت ودیعه مسکن، خرید مسکن و تعمیرات مسکن در حداکثر سقف مقرر بدون سپرده­گذاری و با اولویت به آنان پرداخت خواهد شد.

 

ماده ۵- هزینه انشعابات آب، فاضلاب، برق و گاز واحد مسکونی احداثی در شهرستان مقصد برای کارمندان مشمول به صورت اقساط پنج­ساله و بدون احتساب سود و کارمزد محاسبه و دریافت خواهد شد.

 

ماده ۶- وزارتخانه­های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مراکز آموزش­عالی مستقر در تهران و کلان­شهرهای موضوع ماده (۱) این آیین‌نامه، موظفند امکانات و تسهیلات لازم را به منظور جابه­جایی محل تحصیل همسر دانشجو و فرزندان دانشجوی کارمندان مشمول فراهم کنند.

 

ماده ۷- دستگاه­های اجرایی مشمول این آیین‌نامه مکلفند براساس درخواست کارمندان و با رعایت ضوابط و مقررات مربوط، نسبت به پذیرش درخواست آنان برای انتقال اقدام کنند.

 

ماده ۸- کارمندانی که در اجرای این آیین‌نامه از تهران و کلان­شهرهای موضوع ماده (۱) این آیین‌نامه منتقل می­شوند، به مدت (۱۰) سال مجاز به انتقال و بازگشت به تهران و کلان­شهرهای یادشده نخواهند بود. چنانچه استفاده­کنندگان از تسهیلات موضوع این آیین­نامه قبل از انقضای مهلت فوق، قصد انتقال به تهران و کلان­شهرهای موضوع ماده (۱) این آیین‌نامه را داشته باشند، امتیازات متعلق به آنان در قالب این آیین­نامه با ارزش روز محاسبه و مسترد خواهد شد.

 

ماده ۹- موافقت با انتقال یا مأموریت کارمندان رسمی و پیمانی و عناوین مشابه برای خدمت در تهران و کلان‌شهرهای موضوع ماده (۱) این آیین‌نامه ممنوع است. موارد استثنایی به تشخیص کارگروهی متشکل از سازمان‌های اداری و استخدامی کشور و  برنامه و بودجه کشور و دستگاه اجرایی مربوط در صورت تصدی پست­های مدیریتی مورد نیاز مبرم دستگاه و به شرط دارا بودن حداقل (۱۰) سال تجربه مربوط انجام می­پذیرد.

 

ماده ۱۰- آیین‌نامه ایجاد تسهیلات جهت شاغلین دولتی متقاضی انتقال از تهران و کلان‌شهرها به سایر شهرهای کشور، موضوع تصویب­نامه­ شماره ۹۳۱۳۸/ت۳۷۹۰۹هـ مورخ ۱۲/۶/۱۳۸۶ و آیین‌نامه اعطای تسهیلات به کارکنان دستگاه‌های اجرایی متقاضی انتقال از شهر تهران، موضوع تصویب‌نامه شماره ۲۶۲۷۴۷/۴۴۱۸۶ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۸۸ و اصلاحات بعدی آنها و تصویب­نامه شماره ۲۲۷۹۹/۴۴۴۸۱ مورخ ۴/۲/۱۳۸۹ و نیز تمامی مصوبات و تصمیمات کارگروه انتقال کارکنان دولت از شهر تهران لغو می­شود.

تبصره- کارمندانی که در زمان اجرای مصوبات مذکور از مزایای پیش­بینی­شده بهره­مند شده­اند، تا زمانی که در محل انتقال خدمت­کنند، می­توانند از امتیازات تعلق­گرفته بهره­مند شوند.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رییس ­جمهور

 

منبع خبر: پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics