تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دستگیری باند کلاهبرداری تلفنی با بیش از 10 میلیارد ریال سرقت اینترنتی

رئیس پلیس فتا کرمانشاه از دستگیری شش نفر از اعضای باند کلاهبرداری تلفنی خبر داد و گفت: متهمان با همکاری یکدیگر به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی با فعال سازی برنامه بانکی، مبلغ 10میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی عباسی کسانی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت فردی ناشناس با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری رادیو و برنده اعلام کردن ایشان به عنوان برنده خوش‌شانس مسابقه، مبلغی بیش از دو میلیارد ریال از حساب بانکی‌اش برداشت شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در ادامه گفت: در پی تحقیقات اولیه در خصوص چگونگی برداشت از حساب‌ مشخص شد فرد قربانی برای دریافت جایزه یکی از برنامه‌های بانکی را فعال و اطلاعات آن ‌را در اختیار مجرم قرار داده است ولی به محض ارسال اطلاعات، تمام موجودی حساب وی به سرقت رفته است لذا با توجه به حساسیت موضوع و امکان کلاهبرداری‌های دیگر، تیمی از افسران پلیس فتا، تجسس های خود را در این زمینه آغاز کردند.

 

این مقام انتظامی ادامه داد: در پی بررسی موضوع، 35 نفر دیگر نیز ضمن شکایت با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب با روش مشابه به این پلیس مراجعه و مبلغ کلاهبرداری به بیش از 10 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

 

وی تصریح کرد: پس از اقدامات گسترده سایبری و بررسی‌های تخصصی، افسران این پلیس در کمتر از چند روز مجرمین که 11 نفر بودند را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی 6 نفر از آن‌ها را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

 

سرهنگ عباسی کسانی ادامه توصیه کرد: برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا فعال‌سازی برنامه‌های بانکی و ارسال اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و اینگونه تماس‌ها قطعا کلاهبرداری است.

 

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: کاربران جهت جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری باید از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت و اعلام رمز آن‌ها به افراد غیرخودداری کنند. همچنین پلیس فتا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا شماره تماس 08321823173 پاسخگوی سوالات و مشکلات سایبری کاربران می‌باشد

 

 

 

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics