تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
یکشنبه تا یکشنبه با خبرهای مسکن

"قیمت مسکن" در تهران و خبرهای مرتط با آن را در هفته ای که گذشت دنبال کنید

امروزه فقط کار کردن و کسب درآمد پاسخگوی نیازهای زندگی نیست بلکه برای به دست آوردن ثروت بیشتر، سرمایه‌گذاری لازم است که با توجه به روند رو به رشد تورم و همزمان با آن کاهش ارزش پول، سرمایه‌گذاری حتی اگر به افزایش دارایی منجر نشود دست کم می‌تواند جلوی کاهش ارزش سرمایه را بگیرد. ورود به بازار مسکن و سرمایه گذاری در این بازار در نظر عموم یکی از راهکارهای پر سود و افزایش درآمد است،از طرف دیگر برآورد بهای یک منزل و یا هزینه اجاره نیز در زمره اطلاعات سواد مالی محسوب می شود. بنابراین در ادامه قیمتهای هفتگی بازار مسکن تهران به عنوان مهمترین بازار در این رسته ارائه شده است.

 

قیمت آپارتمان‌های شمال تهران

شاید خرید مسکن در شمال تهران به دلایل مختلف، انتخاب افراد زیادی باشد. بخش عمده‌ای از محله‌های شمال تهران در منطقه یک شهرداری قرار دارد و قیمت مسکن نیز در محله‌های منطقه یک بسیار بالا است و گران‌ترین آپارتمان‌های تهران در این منطقه جای دارد. با افزایش قیمت مسکن در تهران، قیمت‌های نجومی و عجیبی برای آپارتمان‌های شمالی تهران ثبت شده؛ ارزش املاک این مناطق، به حدی بالا رفته که حتی برخی از آپارتمان‌ها با قیمتی بالاتر از متری 100میلیون تومان معامله شده است.

 

 

 

 

آپارتمان‌های لوکس تهران چند خرید و فروش می‌شود؟ ثبت معامله ۹۹میلیارد تومانی در اختیاریه

قیمت مسکن در تهران در یک سال اخیر رشد چشمگیری داشته است؛ چنانچه در بازه زمانی مشابه سال گذشته فقط یک آپارتمان بالای 100میلیون تومان (به ازای هر مترمربع) معامله شده بود، در حالی که این روزها تعداد این آپارتمان‌ها به حدود 50مورد رسیده است. اغلب آپارتمان‌های گران تهران در منطقه یک قرار گرفته است؛ متوسط قیمت مسکن در این منطقه بسیار بالاست و تعداد معاملات با قیمت‌های نجومی نیز در این منطقه زیاد است.

 

 

 

 

آپارتمان‌های نقلی منطقه۴ تهران چند؟

منطقه4 یکی از مناطق شرقی تهران است. قیمت مسکن در این منطقه تحت تاثیر عواملی چون سن، متراژ، محله و... متغیر است. قیمت مسکن در برخی محله‌ها مانند پاسداران بالاتر و در برخی محله‌ها نیز پایین‌تر است.

 

 

 

 

قدیمی‌ترین آپارتمان‌های تهران چند؟

قیمت مسکن برای خرید خانه‌های قدیمی متفاوت است و عوامل زیادی در تعیین قیمت این خانه‌ها نقش دارد. محله، متراژ، سن و... از عوامل تاثیرگذار در قیمت مسکن است؛ اما در خصوص آپارتمان‌های قدیمی و سنتی باید توجه داشت بسیاری از این آپارتمان‌ها به علت بافت فرسوده به بازسازی نیاز دارد و اینکه خانه تا چه میزان به بازسازی نیاز داشته باشد، در تعیین قیمت مسکن برای آن خانه یا آپارتمان اهمیت دارد.

 

 

 

 

آپارتمان‌های ۳ میلیاردی قلب تهران

منطقه6، یکی از مناطق مرکزی تهران است. قیمت مسکن در این منطقه به طور کل نسبت به متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است و برخی از آپارتمان‌های آن از لحاظ قیمتی با آپارتمان‌های منطقه یک برابر و یا حتی گران‌تر است.

 

 

 

 

آپارتمان‌های ۸۰ متری تهران چند؟

برای تعیین قیمت مسکن، عوامل زیادی چون متراژ، سن بنا، محله، جهت ملک و... نقش دارد؛ اما محله‌ای که ساختمان در آن قرار دارد، پیش از سایر موارد اهمیت دارد؛ بنابراین برای اطلاع از قیمت آپارتمان‌های 80متری نیز در ابتدا باید از متوسط قیمت مسکن در آن محله اطلاع داشت. غالب آپارتمان‌های 80متری که طی یک ماه اخیر معامله شده است، در مناطق شرقی و غربی تهران قرار دارد. در شمال تهران آپارتمان‌های زیادی به چشم نمی‌خورد که با این متراژ به فروش رفته باشد.

 

 

 

 

قیمت آپارتمان‌ نوساز در شرق تهران

بسیاری از متقاضیان خرید خانه به علل گوناگون تمایل به خرید آپارتمان نوساز دارند؛ البته با توجه به افزایش قیمت مسکن، اغلب قیمت این آپارتمان‌ها بالاتر از قیمت سایر آپارتمان‌ها در محله مشابه است. منطقه‌های 4، 8، 13، 14، 15 در شرق تهران قرار گرفته است. قیمت مسکن در شرق باتوجه به عواملی چون سن بنا، متراژ، محله، تعداد واحدهای هر طبقه، کوچه، خیابان، جهت ملک و... متفاوت است.

 

 

 

 

سقوط سهم بودجه عمرانی در لایحه بودجه۱۴۰۰

منابع بودجه عمرانی  در لایحه بودجه سال آینده  با رشد ۱۸ درصدی ، ۱۰۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده‌است. بنابراین سهم پروژه‌های عمرانی از بودجه سال آینده تنها ۱۲.۳ درصد است که کم‌ترین تخصیص بودجه عمرانی در دهه ۹۰ محسوب می‌شود.

 

 

 

 

ارزان‌ترین آپارتمان‌های تهران چند؟

متوسط قیمت مسکن در تهران طی آبان ماه به بیش از 27میلیون تومان در هر متر مربع رسید؛ بنابراین اگر قصد خرید مسکن با بودجه‌ای پایین‌تر از یک میلیارد تومان دارید، باید محله‌هایی را جست‌وجو کنید که قیمت مسکن در آن‌ها پایین است. غالب این محله‌ها در مناطق جنوبی تهران قرار دارد. برخی از آن‌ها نیز در بعضی از محله‌های شرقی تهران قرار گرفته است. نکته مهم دیگر در خرید این آپارتمان‌ها متراژ است؛ معاملات انجام‌شده طی یک ماه اخیر نشان می‌دهد، آپارتمان‌هایی که در این قیمت معامله شده، واحدهایی با متراژهای پایین بوده و نمی‌توان واحدی بزرگ را در لیست پیدا کرد.

 

 

 

منبع خبر: جمع آوری توسط تیم متفکران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics