تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

همه اعداد و ارقام بودجه ۱۴۰۰ شفاف است

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور: امروز آنچه که به عنوان لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بودجه ۸۴۱ هزارمیلیارد تومان در ۱۷ جلد پیوست و کتاب به مجلس محترم تقدیم شده کاملا نو و از نظر اعداد و ارقام با سال گذشته متفاوت است.

به گزارش لحظه نگر حسمان،  به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با موضوع جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: اصلاح ساختار بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور حدود دو سال است که تهیه شده و طبق آن زمانی را که مقام معظم رهبری فرمودند به شورای عالی هماهنگی اقتصادی تقدیم شد و کلیاتش هم به تصویب رسید. بعد از مجلس یازدهم کل برنامه اصلاح ساختار را تقدیم مجلس کردیم با این انگیزه قابل تقدیری که در نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هست اگر در جایی مجلس احساس می‌کند که جای کار دارد ما هم کمک خواهیم کرد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی افزود:  مجلس فرصت دارد درباره بودجه ارائه شده اصلاحاتی انجام دهد، ما در سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس مطالعات از نظر جامعه علمی کشور و نیز از مطالعات مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در بودجه بهره بردیم و در نظر گرفتیم.


نوبخت گفت: امروز آنچه که به عنوان لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بودجه ۸۴۱ هزار میلیارد تومان در ۱۷ جلد پیوست و کتاب به مجلس محترم تقدیم شده کاملاً نو و از نظر اعداد و ارقام با سال گذشته متفاوت است.


رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: همه اعداد و ارقام بودجه ۱۴۰۰ شفاف است و این در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. 


معاون رئیس‌جمهور افزود: بودجه در قانون، یک ساله و هدف رسیدن به برنامه با برآورد کردن منابع مالی است. کل بودجه ۸۴۱ میلیارد تومان است.

لحظه نگر حسابداری بخش عمومی


رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: ۲۳ درصد بودجه ما به نفت وابسته است. در بخش منابع عمومی دولت، آنچه مهم است درآمدهای نفتی و درآمدهای مالیاتی است.

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ درآمدهای نفتی که با عنوان منابع حاصل از نفت و فرآورده‌های نفتی از آن یاد شده به ۱۹۹.۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.


در سال‌های گذشته بیش از ۵۰ درصد بودجه به نفت متکی بود که امسال این به ۲۳ درصد رسیده است. ۱۵۰ هزار میلیارد تومان هم اوراق در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس‌جمهور افزود: ۴۱۹ کیلومتر راه آهن خط دوم فقط افتتاح در نظر گرفته شده است. بزرگترین تونل همین امسال به بهره برداری می‌رسد. ۸۰ هزار واحد مسکونی محرومین امسال تحویل داده می‌شود. خطوط شهری حدود ۱۰۳ کیلومتر، ۱۱ طرح آبرسانی شهری داریم که همه آن‌ها در بودجه لحاظ شده است.


رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ۱۶ هزار میلیارد برای رفع فقر در نظر گرفته شده است افزود: افزایش یارانه معیشتی در بودجه در نظر گرفته شده است. همه کارکنان دولت حقوقشان ۲۵ درصد اضافه می‌شود. افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر در دستگاه‌های اجرایی و همچنین نیروهای مسلح به میزان ۲۵ درصد است؛ بنابراین میزان افزایش حقوق سال آینده ۲۵ درصد خواهد بود.ویژه فرهنگیان بخاطر یک نظام رتبه بندی در بودجه ۱۴۰۰ در نظرگرفته و برای بخش بهداشت و درمان، کادر درمان که واقعا زحماتشان قابل ستودن است تاکنون مجوز سی هزار نیرو داده شده و مجوز ۲۳ هزار را که قبلا داده بودیم که در کل ۵۳ هزار نیرو می شود انجام شده چون برای سال آینده تعداد زیادی بیمارستان افتتاح خواهیم کرد و نیز آن فوق العاده ویژه ای را که برای کادر درمان با توجه به اینکه در این شرایط این همه خدماتی که می کنند در نظر گرفته شده همچنین برای کادرمحترم زندان که باید از تسری همترازی استفاده می کردند آن نیز هم در نظر گرفته شده است. حتی حقوق سربازان در بودجه ۱۴۰۰ دو برابر شده است.


رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یارانه ۴۵ هزار تومانی در سال ۱۴۰۰ نیز پرداخت می‌شود. دلار ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالاهای اساسی در نظر گرفته شده، اما چنانچه شرایط طوری باشد که این ارز حذف شود، یارانه‌ها ۲ تا ۳ برابر می‌شود.


نوبخت گفت: دولت پیشنهاد دهنده بودجه است و مهر نهایی را مجلس بر بودجه می‌زند و نمایندگان هر جا که لازم باشد می‌توانند تغییر دهند.


رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان افزود: روز شنبه از اصحاب رسانه و مطبوعات دعوت کردیم تا در نشستی با رعایت پروتکل های بهداشتی، هر سوال یا نقد و پیشنهادی درباره بودجه ۱۴۰۰ مطرح است بیان کنند و جواب شفاف دریافت کنند.

منبع خبر: سازمان برنامه و بودجه کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics