تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
در دانشگاه امیرکبیر

باشگاه مهارتی برای ارتقای اشتغال پذیری دانشجویان راه اندازی شد

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اقدامات این دانشگاه را در راستای مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان و همچنین جذب فارغ التحصیلان در بازار کار تشریح کرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر سید محمد حسین کریمیان در خصوص اقدامات این دانشگاه در راستای اجرای آئین نامه ابلاغی «مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان» گفت: ما ۲ اقدام اساسی را در دستور کار قرار داده ایم؛ یکی راه اندازی «باشگاه مهارت و اشتغال» و دیگری، برگزاری دوره‌های کار و آموزش پایدار «کو آپ».

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: باشگاه مهارت و اشتغال حدوداً ۶ –۷ ماه است که برای مقطع کارشناسی راه اندازی شده و در آن، دانشجویان، فارغ از دروس کارشناسی، دوره‌هایی را می‌گذرانند که تا بتوانند در آینده در انتخاب شغل و فعالیت در آن شغل، موفق باشند.

 

وی ادامه داد: در این باشگاه دوره‌های متعدد را در حوزه‌هایی مثل خودشناسی و کوچینگ، مهارت‌های نرم و توسعه فردی و شغلی، بصورت کارگاهی و از طریق سایت اختصاصی باشگاه به آدرس (https://skillclub.aut.ac.ir/) به دانشجویان ارائه کرده ایم که خوشبختانه با استقبال خوبی نیز از جانب دانشجویان همراه بوده است.

 

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیر کبیر، طراحی دوره‌های کار و آموزش پایدار (کوآپ) را برای دانشجویان مقطع کارشناسی، یکی دیگر از اقدامات این دانشگاه در اجرای آئین نامه ابلاغی مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان، برشمرد و گفت: این دوره‌ها به این صورت است که دانشجو در طول ۵ سالی که درس می‌خواند، یک ترم و ۲ تابستان، یا ۲ ترم و یک تابستان، در ارتباط با رشته تحصیلی به سرکار می رورد.

 

وی با بیان اینکه این دوره متفاوت از کارآموزی دانشجویان است، افزود: کارآموزی برای دانشجو اجباری است، در حالیکه دوره‌های کو اپ اختیاری است؛ یعنی دانشجوی کارشناسی می‌تواند به اختیار خود، علاوه بر تحصیل حدود ۱۴ ماه نیز کار کند.

 

کریمیان با اشاره به اینکه دانشگاه در سرویس دهی به دانشجویان در دوره‌های کارورزی (کو آپ) محدودیت دارد، ادامه داد: البته تعداد دانشجویان متقاضی این دوره‌ها نیز محدود است، چراکه حقیقتاً سنگین است که فردی بتواند همزمان، هم درس بخواند و هم کار کند. به علاوه صنایع خوبی هم که قبول کنند تا دانشجویان برای کار به آنجا بروند، محدود هستند. از طرفی نیت و قصد ما نیز این نیست که این کار بصورت وسیع و پرحجم انجام شود. در واقع ترجیح ما بر این است که این اقدام بصورت محدود، ولی با کیفیت بالا انجام شود.

وی توضیح داد: در همین راستا هم اکنون در حال بررسی و رایزنی با صنایع مختلف مورد نظر دانشگاه؛ مثل صنایع آی تی و صنایع زیربنایی همچون مکانیک، برق و … هستیم که پس از انتخاب، فراخوان و ثبت نام دانشجویان متقاضی را آغاز خواهیم کرد.

 

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیر کبیر با بیان اینکه آئین نامه دوره‌های کارورزی؛ شامل موارد مختلف، از جمله تسهیلات قابل ارائه به دانشجویان آماده شده است، گفت: نسل جدید دانشجویان به علت ساختار موجود وزارت آموزش و پرورش غالباً آموزش‌های لازم را برای حضور در جامعه نمی‌بینند و توانمندی‌هایشان در تعاملات، نسبتاً پایین است، لذا ما اطمینان داریم که با ادامه این اقدامات؛ خصوصاً دوره‌های کارگاهی باشگاه مهارت و اشتغال و رفع نقایص اشاره شده، دانشجویان این امکان را بدست می‌آورند که پس از فارغ التحصیلی، با توانمندی و ظرفیت‌های قابل توجهی، جذب بازار کار در حوزه تحصیلی خود شوند.

 

 

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics