تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۵ میلیارد تومان کلاهبرداری از طریق فروش لیزینگی خودرو

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۳ نفر و کشف ۵۰ فقره کلاهبرداری خبر داد و گفت: متهمان با ترفند فروش اقساطی و لیزینگ خودرو، از خریداران ۵ میلیارد تومان، کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل ازگزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی روز یکشنبه اظهار داشت: اواخر مرداد ماه امسال تعدادی از خریداران خودرو به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار داشتند، مدیر عامل دفتر نمایندگی یکی از شرکت های خودروسازی با انتشار آگهی در سایت ها و فضای مجازی به بهانه فروش ویژه خودرو با شرایط استثنایی مبالغی را از آنان کلاهبرداری کرده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی عنوان کرد: کارآگاهان با پالایش های اطلاعاتی، توانستند مخفیگاه متهمان را شناسایی کرده و در نهایت هر ۳ متهم در عملیات های همزمان و منسجم دستگیر و برای بررسی های تکمیلی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل شدند.

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بررسی های پلیسی به جرایم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، افزود: سرکرده آنها به نام یاشار اقرار کرد، با کمک همدستانم ابتدا دفتری در یکی از محله های مرکزی تهران اجاره کردیم و با تبلیغات گسترده و عنوان فروش اقساطی و لیزینگ خودرو با شرایط استثنایی افرادی از شهرهای مختلف از جمله "تهران، بندرعباس، کرمانشاه، خرم آباد، سمنان، تبریز، ساری و... به دفتر ما مراجعه کرده و با پرداخت بخشی از مبلغ قرارداد در صف انتظار تحویل خودرو قرار گرفتند که پس از اینکه پول های متقاضیان به مبلغ پنج میلیارد تومان رسید دفتر را تخلیه و متواری شدیم.

 

وی تصریح کرد: تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر جرایم احتمالی انجام و کارآگاهان موفق شدند سایر مالباختگان را نیز در سایر استان ها شناسایی کنند.

 

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان با بیان اینکه تاکنون ۵۰ تن از مالباختگان شناسایی شده اند، افزود:  هر ۳ متهم با قرار مجرمیت از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.

 

شناسایی انبار کالاهای قاچاق در جنوب تهران 

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب از کشف ۳۰۰میلیون تومان انواع کالای قاچاق توسط پایگاه جنوب این پلیس خبرداد و گفت: کالاها توسط چهار دستگاه وانت به مقر پلیس منتقل شد.

 

 سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی گفت: مامورین گشت پنهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس با اقدامات پلیسی طی دو عملیات منسجم در محدوده خیابان شوش و انباری در شهرری موفق به کشف مقادیری کالای خارجی قاچاق شدند.  

 

وی افزود: ابتدا در خیابان شوش غربی مقابل یک باربری که درب آن هم بسته بود، مشاهده شد تعداد دو دستگاه وانت که حامل کالای خارجی قاچاق می باشند پارک بوده و زمانی که به رانندگان مراجعه کردند، در بازرسی از خودروها مشاهده شد مقادیری لوازم آرایشی بود.

 

سرهنگ ولیپور گودرزی تصریح کرد: پس از تحقیقات از مالکان وانت ها آن ها مدعی شدند که کالاها را در انباری واقع در کهریزک، مهدی آباد، خیابان یادگار امام (ره)، بارگیری کردیم و قرار بود در این باربری تخلیه کنیم و هیچگونه اسناد و مدارکی در اختیار نداریم و مقادیری کالا نیز در انبار موجود است.

 

وی افزود: پس از هماهنگی انجام شده مامورین با همکاری رانندگان به محل انبار مراجعه و پس از دق الباب فردی در جلوی درب حاضر و پس از تفهیم نوع ماموریت و مجوز قضایی وارد محل شده که مشاهده شد مقادیری کالا شامل لوازم آرایشی و الکترونیکی و پزشکی و غیره در محل موجود است.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: پس از انجام تحقیقات از متصدی انبار، وی بیان داشت که این کالاها با هماهنگی فردی در این محل تخلیه شده که در ادامه و در بازبینی از فیلم های دوربین مداربسته انباری مشخص شد که کالاها توسط تعداد ۵ دستگاه خودرو شوتی در ساعت ۰۴:۳۰ صبح در انبار تخلیه شده و پلاک خودروها نیز خوانا نبوده است.

 

وی افزود: در ادامه نیز طی تماس تلفنی با مالک کالاها نامبرده از حضور در محل خودداری کرد، لذا با هماهنگی انجام شده کالاها توسط چهار دستگاه وانت به مقر پلیس منتقل و طی شمارش صورت گرفته کالاها شامل ۲۸۸۶۶۴ عدد لوازم آرایشی (کاشت ناخن و ناخن مصنوعی)، ۱ دستگاه بیت کوئین، ۱۲۴ دستگاه لوازم الکترونیکی، ۶ دستگاه لوازم پزشکی، ۱۹۰ عدد لوازم جانبی موبایل محصول کشورهای چین و کره به ارزش تقریبی ۳۰۰میلیون تومان بوده است.  

 

کشف ۹۹ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک تهران و یاسوج 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت از کشف ۹۹ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک در روز گذشته خبر داد و افزود: در این عملیات که توسط پایگاه نهم پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت و پلیس موادمخدر یاسوج صورت گرفته یک نفر از فعالان عرصه قاچاق موادمخدر با هویت «محمود» دستگیر شد.  

 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب در تشریح جزییات خبر اعلام کرد با رصد و پیگرد فعالیت های یکی از سرکردگان کهنه کار در زمینه موادمخدر با هویت «محمود» و با زیر نظر گرفتن رفت آمدهای وی، اقدامات جرمگونه مشارالیه برای پلیس محرز شده و پیگیری های تکمیلی تر در این خصوص با توجه به پیچیدگی های خاص خود به عهده پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب قرار داده شد.  

 

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند ادامه داد: با ورود مامورین زبده پلیس مبارزه با مواد مخدر به پرونده و انجام تحقیقات شبانه روزی و پایش رفتاری متهم مشخص گردید نامبرده با جاساز کردن مقادیری موادمخدر در یک خودرو سواری رنو قصد انتقال این مواد را از شهرهای جنوبی به تهران را دارد.

 

حسنوند ادامه داد: با تکمیل اقدامات مقدماتی شمارش معکوس برای ورود متهم به تور قانون شروع و مقارن با ساعت ۱۳:۰۰ روز چهاردهم آذرماه، خودرو سوژه مورد انتظار سررسیده و پلیس به سرعت راه را بر وی بسته و سرنشین خودرو را بازداشت کرد.

 

حسنوند گفت: با دستگیری متهم بلافاصله نسبت به جستجوی خودرو اقدام که در این رابطه مقدار ۹۹ کیلوگرم تریاک که بسیار ماهرانه در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف و به همراه متهم به مقر پلیس شهرستان یاسوج منتقل شد.  

 

کشف ١١٠٠ قلم دارو غیر مجاز در ناصرخسرو 

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: یک هزار و ۱۰۰ قلم داروی غیر مجاز در طرح مقابله با فروشندگان غیر مجاز دارو کشف شد.  

 

 سرهنگ جلیل موقوفه ای با اعلام این خبر بیان داشت: با  توجه به اخبار مردمی مبنی بر اینکه پس از شیوع بیماری کرونا مجددا فروشندگان غیر مجاز دارو در محدوده ناصرخسرو اقدام به فروش انواع دارو های تقلبی و غیر مجاز می نمایند موضوع به مراجع قضایی منعکس و دستورات لازم در خصوص جمع آوری و دستگیری این افراد اخذ شد.  

 

وی تصریح کرد: با توجه به این که خیابان ناصر خسرو در محدوده سرکلانتری هفتم واقع شده است با تشکیل اکیپ های مجرب از افسران و درجه داران سرکلانتری هفتم در اجرای طرح برخورد با عرضه کنندگان داروهای تقلبی و غیر مجاز ٨نفر دستگیر شدند.

 

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه افزود در اجرای این طرح بیش از یک هزار و ۱۰۰ قلم انواع دارو اعم از غیر مجاز تقلبی و تاریخ مصرف گذشته کشف شد.

 

سرهنگ موقوفه ای با بیان اینکه  نفرات دستگیر شده به همراه اقلام مکشوفه به مرجع قضایی معرفی شدند در توصیه ای به شهروندان گفت کلیه دارو های عرضه شده در خارج از دارو خانه فاقد استاندارد های لازم است و شهروندان برای تهیه اقلام دارویی صرفا به داروخانه ها مراجعه کنند.

 

جذب ۳۰ هزار دنبال کننده با بازیچه قرار دادن آبروی مردم 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی فردی که اقدام به انتشار تصاویرخصوصی یک خانم و مزاحمت های متعدد در این خصوص در فضای مجازی می کرد خبر داد و گفت: وی دستگیر شد.  

 سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه شکایت مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و مزاحمت برای ایشان در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پرونده اولیه تشکیل و موضوع در دستور کار پلیس قرارگرفت.

 

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد:  با توجه به اظهارات شاکی و بررسی ‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با ایجاد یک صفحه کاربری در اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکی با هدف مزاحمت و انجام اعمال غیراخلاقی نموده است.

 

این مقام انتظامی بیان کرد: در ادامه مشخص شد مجرم در مدت کوتاهی با انتشار تصاویر خصوصی افراد بیش از ۳۰ هزار دنبال کننده جذب کرده است، باتوجه به اهمیت موضوع کارشناسان پلیس فتا با پیگیری‌های سایبری، اقدامات فنی و مهندسی اجتماعی، منتشرکننده تصاویر خانم جوان را که ساکن یکی از استان های غربی کشور بود شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی و اخذ مجوزهای لازم با همکاری مامورین استان مربوطه متهم را دستگیر به پلیس فتا منتقل کردند.

 

وی افزود: این مجرم اینترنتی که مرد جوانی بود با مشاهده ادله و مستندات مربوطه اتهام وارده را پذیرفت و ضمن اعتراف به جرم ارتکابی، انگیزه خود را جذب مخاطب و افزایش تعداد بازدید کنندگان عنوان کرد و اظهار داشت قصد داشتم با این کار با سرعت بالایی تعداد فالوورهای خود را افزایش دهم و از این اقدام پشیمان هستم.

 

 رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ضمن گرامیداشت روز دانشجو و تبریک به دانشجویان سراسر کشور به شهروندان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی باید مطلع باشند که هر عملی از قبیل توهین، تهدید، انتشار غیرمجاز تصاویر و... در این فضا جرم بوده و طبق قانون با مجرمین برخورد می‌شود و جهت کسب اطلاعات و ارتقاء آگاهی های خود در این زمینه و یا در صورت برخورد با موارد مشکوک به سایت  www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics