تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تلاش دانشگاه پیام نور برای اشتغال دانشجویان در همکاری با سایر نهادها

رئیس دانشگاه پیام نور حل گفت: دانشگاه پیام نور، ایجاد اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان را وظیفه خود می‌داند و در همکاری با سایر نهادها در این راستا گام برمی دارد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری روز یکشنبه ایرنا از پیام نور، محمدرضا زمانی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد ضمن عرض تسلیت شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته کشور افزود: در شرایط حساس کنونی که کشور با چالش‌های اقتصادی روبه روست،

وی افزود: این دانشگاه با امضای دو تفاهم نامه با کانون کارفرمایان و همچنین معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری بسترهای مهارت آموزی و اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه را فراهم کرده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با عنوان اینکه با شیوع بیماری کرونا، فعالیت این دوره‌ها با کندی پیش می‌رود، اظهار داشت: مطمئناً با پایان این پاندمی، دانشگاه پیام نور پرقدرت‌تر از قبل در این زمینه فعالیت خواهد کرد.

 

زمانی با اشاره به زیرساخت‌های الکترونیکی غنی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: قبل از شیوع کرونا، شیوه آموزش دانشگاه به صورت نیمه حضوری و الکترونیکی بود اما بعد از شیوع بیماری و لزوم حفظ سلامت دانشجویان و کارکنان، آموزش و برگزاری آزمون‌ها به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی درآمده است.

 

وی با عنوان اینکه بعد از پاندمی کرونا، دانشگاه پیام نور این شیوه آموزشی الکترونیکی را حفظ خواهد کرد، افزود: شیوه آموزش الکترونیکی دانشگاه پیام نور در شبکه ای متصل و گسترده، محتوایی با کیفیت و یکسان را به کل کشور ارائه می‌کند و از این جهت فرقی نمی‌کند که دانشجو در تهران باشد یا در یک منطقه محروم و این نشان می‌دهد که دانشگاه پیام نور توانسته عدالت آموزشی را در سراسر کشور برقرار کند.

 

رئیس دانشگاه پیام نور یادآور شد: این شیوه آموزشی همچنین به دانشجویان این امکان را می‌دهد که بتوانند در کنار تحصیل بی دغدغه شغلی داشته باشند و یا شاغلین در کنار کار به تحصیل خود ادامه دهند.

 

وی شهریه دانشگاه پیام نور را یک سوم دیگر دانشگاه‌های شهریه بگیر دانست و گفت: ۹۰ درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور از قشر متوسط هستند و این دانشگاه همواره به حداقل افزایش شهریه اکتفا کرده است تا امکان تحصیل برای همگان وجود داشته باشد.

 

زمانی با اشاره به بسترهای مناسب همکاری با کمیته امداد گفت: کمیته امداد نیز مانند دانشگاه پیام نور در سراسر کشور گسترده است و این شباهت می‌تواند در رفع چالش‌های کشور و ایجاد اشتغال دانشجویان هر دو مجموعه مؤثر باشد.

 

ظرفیت دانشگاه پیام نور در ریشه یابی فقر و ایجاد اشتغال

همچنین رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های مورد اعتماد و اعتبار مردم است، گفت: مأموریت ویژه کمیته امداد طبق اساسنامه، ریشه یابی فقر است و دانشگاه پیام نور می‌تواند در حل این چالش کشور مؤثر باشد.

 

مرتضی بختیاری ضمن گرامیداشت شهید محسن فخری زاده و محکوم کردن اقدام تروریستی افزود: امروز نگرانیم که تکان‌های اقتصادی، ریزش و رویش‌هایی به وجود آورد که پسندیده نظام اسلامی نیست چرا که در ریزش، ها طبقات محروم، محروم‌تر و در رویش‌ها، طبقات مرفه پولدارتر می‌شوند. این یک مسئله علمی است که برای حل آن باید از دانشگاه‌ها کمک بگیریم.

 

وی امضای این تفاهم نامه را گامی در جهت تحقق رسالت اجتماعی دانشگاه پیام نور دانست و گفت: کمیته امداد می‌تواند چالش‌های کشور را در قالب موضوع رساله دکترا و یا کار تحقیقی دانشجویان ارائه کند و نتایج حاصل از این تحقیقات ارزشمند برای حل مشکلات به کار گرفته شود.

 

رئیس کمیته امداد ضمن تقدیر از دانشگاه پیام نور در پیشگامی این رسالت گفت: همه مراکز اقتصادی و علمی در این برهه حساس باید سهم مسئولیت اجتماعی خود را عملیاتی کنند تا بتوانیم اقتصاد مقاومتی را در کشور نهادینه کنیم.

 

بختیاری تاکید کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها باید به جای تسلط نظری، از نظر مهارتی آموزش ببینند تا در صحنه کارآفرینی و اشتغال رشد کنند.

 

وی در پایان با اشاره به ۸۳ هزار دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد ابراز امیدواری کرد: امضای این تفاهم نامه با دانشگاه پیام نور کمکی باشد تا تکلیف خود را در قبال این دانشجویان و دیگر دانشجویان آینده ساز کشور ادا کنیم.

 

این تفاهم نامه در راستای سهولت تسهیل دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

 
 

 

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics