تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فرصت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی درلایحه بودجه ۱۴۰۰

تصویب جز ۶۹ ردیف ۵۵۰۰۰۰ ذیل جدول شماره ۹ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، فرصت مناسبی را برای راهبری اجرای طرح‌ها و پروژه‌های برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی فراهم خواهد کرد. به‌ویژه از این منظر که این ردیف می‌تواند به عنوان اهرمی برای ترغیب و تسهیل مشارکت بخش‌های غیردولتی در سرمایه‌گذاری و پیشبرد خروجی‌های جزء (۱) ماده (۲۷) فراهم آورد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از گزارش مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در جزء (۱) بند (الف) ماده (۲۷) قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف شده است همه ساله ۵۰۰۰ و طی  پنج سال برنامه، برای ۲۵۰۰۰ روستا برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی تدوین و به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ها برساند. این موضوع از ابتدای سال ۱۳۹۶ در سطح ملی پیگیری شده و ضمن تعیین سهم هریک از استان‌ها از ۲۵۰۰۰ برنامه، شیوه‌نامه، شرح خدمات و فرآیند تدوین برنامه‌ها تنظیم و در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها قرار گرفته است. 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سازمان‌های استانی طی چهار سال بیش از ۱۷۰۰۰ برنامه تدوین کرده‌اند. مهم‌ترین چالش به منظور تحقق مفاد این ماده قانونی، عدم تامین اعتبار برای اجرای برنامه‌های تدوین شده‌ بوده است که در این راستا برخی از استان‌ها با بهره‌گیری از شیوه‌ها و سازوکارهای متعددی سعی در تسهیل اجرای این برنامه‌ها را داشته‌اند. تصویب جز ۶۹ ردیف ۵۵۰۰۰۰ ذیل جدول شماره ۹ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، فرصت مناسبی را برای راهبری اجرای طرح‌ها و پروژه‌های برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی فراهم خواهد کرد. به‌ویژه از این منظر که این ردیف می‌تواند به عنوان اهرمی برای ترغیب و تسهیل مشارکت بخش‌های غیردولتی در سرمایه‌گذاری و پیشبرد خروجی‌های جزء (۱) ماده (۲۷) فراهم آورد. باشد که یکی از خروجی‌ها و دستاوردهای این برنامه‌ها، نیل به الگوهای توسعه اقتصادی روستایی متناسب با ظرفیت‌ها و مقتضیات کشوری و پیشبرد آن در برنامه پنج ساله هفتم توسعه باشد. این نوع برنامه‌ریزی از جنسی متفاوت بوده و برنامه‌ریزی شبکه‌های با مشارکت همه ذینفعان را فراهم می‌آورد از این‌رو در عمل نیز می‌تواند پاسخگو اثربخش گردد. 

منبع خبر: سازمان برنامه وبودجه کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics