تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چرا قیمت موبایل کاهشی نشد؟

درحالی‌که افت نرخ ارز طی هفته‌های اخیر باعث مقداری کاهش قیمت در بازار موبایل شده بود، اما الزامات رجیستری و محدود کردن مسیر ثبت گوشی موجب جلوگیری از کاهش قابل ‌ملاحظه قیمت‌ها شده است.

به گزارش لحظه نگر حسمان، به گزارش موبوایران،درحالی‌که افت نرخ ارز طی هفته‌های اخیر باعث مقداری کاهش قیمت در بازار موبایل شده بود، اما الزامات رجیستری و محدود کردن مسیر ثبت گوشی موجب جلوگیری از کاهش قابل ‌ملاحظه قیمت‌ها شده است. براساس اعلام گمرک، خریدوفروش حق رجیستری انگیزه‌ای برای فعالیت سودجویان و دلالان در برخی مبادی ورودی کشور شده و صف‌های طویل ثبت حضوری گوشی در فرودگاه‌ها اعتراض مسافران را برانگیخته است. این چالش در نقش پارازیت می‌تواند جلوی کاهش قیمت را بگیرد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

دردسرهای رجیستری در مبدا حالا خود را نشان می‌‌دهد. گزارش‌ها از مبادی ورودی فرودگاه‌ها حاکی از ایجاد صف‌های سنگین مسافران خسته از سفرهای چندساعته برای رجیستری گوشی‌های تلفن‌همراهشان است. کمبود ظرفیت در گمرک فرودگاه‌ها و اجبار به رجیستری گوشی به‌صورت حضوری در میانه کرونا باعث ازدحام بیش از اندازه و معطلی و اعتراض مسافرانی شده که گاه تا چند ساعت درصف منتظر می‌مانند. این برای دومین بار است که ثبت گوشی به اجبار به حضور فیزیکی افراد در گمرک منوط می‌شود؛ پیش‌تر در آغاز طرح رجیستری این طرح اجرا اما به خاطر مشکلات فراوانی که ایجاد کرد کنار گذاشته شد و ثبت از طریق سامانه غیر‌حضوری جای آن را گرفت. با این حال اعتراض برخی واردکنندگان به اینکه قاچاق گوشی از این طریق انجام می‌شود دوباره مسوولان را به اجرای این طرح پرحاشیه واداشته است. هرچند حالا به اذعان خود مقامات گمرک در نامه‌ای که خطاب به ستاد مبارزه با قاچاق کالا نوشته شده حتی اجرای همین شیوه نیز باعث سوءاستفاده‌های زیاد دیگری شده است.

 

براساس قانون جدید، مسافران باید قبل از خروج از مرز و داخل فرودگاه گوشی خود را ثبت کرده و همان‌جا عوارض آن را بپردازند و به گفته مسافران در کنار آن، نیاز به ارائه برخی اقلام مثل کپی پاسپورت و کپی جعبه هم هست که دردسرهای ثبت حضوری را دوچندان کرده است. در همین حال گفته می‌شود ایجاد پیچیدگی در این فرآیند رجیستری که تنها مسیر موجود برای واردات گوشی مسافری است در کنار قیمت بسیار بالای گوشی‌های رجیستر شده بازار (اختلاف قیمت گوشی رجیستر شده و رجیستر نشده در برخی مدل‌ها به بیش از ۲۰ میلیون تومان می‌رسد) عملا یک چرخه سوءاستفاده جدید را ایجاد کرده که گمرک ایران در نامه خود به ستاد مبارزه با قاچاق کالا به آن اشاره کرده و خواستار بازگشت به شیوه ثبت از طریق سایت شده است.

 

لحظه نگر دیجیتال

 

 

 

قیمت روزانه انواع گوشی موبایل

Galaxy A31 که روز گذشته حدود ۲۰ هزار تومان ارزان‌تر شده بود، امروز با کاهش ۲۲۰ هزار تومانی، بیشترین تغییر قیمت را در بین پرفروش‌ترین مدل‌های سامسونگ داشته است.

 

 به گزارش موبوایران، Galaxy A10s نیز ۸۰ هزار تومان ارزان‌تر شد. اما مدل Galaxy M11 با افزایش ۲۵ هزار تومانی، با قیمت چهار میلیون و ۴۰۹ هزار تومان تا چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.

 

 

منبع خبر: پایگاه آموزشی، اطلاع رسانی و خبری طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics