تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
هر هفته: یک ایده یک کارافرینی

استفاده از ضایعات صنایع لاستیک سازی در صنعت ساختمان

معضل تایرهای فرسوده در کشور همیشه موضوعی بحث انگیز بین وزارت کشور، شهرداری کلانشهرها و سازمان محیط زیست بوده و این تایرها اغلب دفن یا سوزانده می شدند که اثرات مخرب زیست محیطی در پی داشته است . از طرفی افزایش روز افزون مصرف مصالح ساختمانی ، نیاز به مواد اولیه را افزایش داده است. دو مقوله فوق باعث شد فکر استفاده از ضایعات لاستیک سازی در صنعت ساختمان تقویت شده و پرورده شود

نام و کد محصول

بتن حاوی پودر لاستیک

کد محصول : کدی برای محصول یافت نشد

تعرفه گمرکی : تعرفه ای یافت نشد

شرایط واردات و بررسی و ارایه استاندارد

با توجه به قوانین واردات و صادرات دارا بودن استاندارد و تست ریپورت برای کالا اجباری است. از تیر ماه سال ۱۳۹۰ کلیه کالاها در ایران مشمول استاندارد اجباری هستند.

کالاهایی که به هر دلیل استانداردی برای آنها وجود ندارد، استاندارد کارخانه ای ، بررسی شده در اداره استاندارد ، تا تهیه استاندارد ملی ، قابل استناد میباشد.

کالاهای وارداتی که استاندارد ملی برای آنها وجود ندارد توسط دوایر ذیربط تست شده و تاییدیه عملکرد برای واردات آنها ملاک است.

با توجه به نبودن سازنده داخلی و استاندارد برای این کالا یا باید به استاندارد بتن سبک استناد کرد و یا تست عملکرد و گزارش عملکرد از آزمایشگاه های همکار اداره استاندارد دریافت نمود.

در صورت ایجاد واحد ساخت در داخل کشور ، تا تهیه استاندارد ملی ، میتوان به استاندارد کارخانه ای استناد نمود.

بررسی وضعیت عرضه و تقاضا
در حال حاضر تولید داخلی وجود ندارد و عرضه هم وجود ندارد.

بازار بالقوه با توجه به رویکرد صنعت ساختمان در دنیا، و ایران ، نوید بخش بازار و تقاضای فراوان در آینده ای نه چندان دور است. امروزه بتن های خاص با توجه به شرایط کاربرد وسیعتری در صنعت راه و ساختمان پیدا کرده اند.

توجه به پیروی بازار ایران با تاخیر ۱ تا 5 ساله از بازار اروپا و آمریکا، مشخص کننده وضعیت آتی بازار ایران میباشد.


طرح های در دست اجرا

در حال حاضر طرحی برای تولید لااقل از طریق آمارهای موجود قابل شناسایی نیست. این تکنولوژی نو بوده و و تنها در کشورهای توسعه یافته روی آن کار شده و قابل بررسی است

روند واردات محصول

واردات برای این کالا شناسایی نشده است.

روند مصرف

بازار بالقوه با توجه به رویکرد صنعت ساختمان در دنیا، و ایران ، نوید بخش بازار و تقاضای فراوان در آینده ای نه چندان دور است.

روند صادرات

شرایط اقتصادی ، بازار داخلی و وضعیت قیمت پیش بینی شده ، امکان بالقوه صادرات وسیع و موفق را نوید میدهد ، اما شرایط سیاسی و امثالهم ، موانعی بر سر این راه میباشند.

با توجه به اینکه هنوز تولید داخلی اتفاق نیافتاده این مبحث خیلی قابل بررسی نیست.

تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژیهای مرسوم
بتن ماده نسبتا صلبی است که در سازه های ساختمانی کاربرد فراوانی دارد. در دیدگاه مهندسی قدیمی که صلبیت مطلوب بود و در طراحی یک هدف منظور میگردید ، بتن یک ماده ایده آل به شمار میامد.

امروزه اما، با توجه به افزایش دانش و مشخص شدن تاثیر صلبیت و انعطاف پذیری در مقاوت سازه ها به زلزله و سایر نیروهای داینامیک، بتن معمولی ، اهمیت سابق را در این صنعت از دست داده است و سعی بر ساخت مصالح و بتن های سبک و منعطف ، معطوف شده است.

مواد اولیه و محل تامین
مواد اولیه این طرح سیمان و شن و ماسه و مواد معدنی - شیمیایی ، و پودر لاستیک است تامین مواد در تیراژ پایین محلی و در تیراژ بالا از منابع اصلی داخلی است.|


پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح

با توجه به مواد اولیه لازم برای طرح مشخص است که این واحد در همه شهر ها قابل اجراست. با توجه به تاثیر منطقه در محاسبات اقتصادی ، فرض برای اجرای طرح در شهر مشهد انجام شده است

 

 

 

 

 

منبع خبر: مدرسه کسب و کار
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics