تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
هر هفته: یک ایده یک کارافرینی

گزارش طرح توجیهی، فنی و اقتصادی <طرح تولید قطعات صنعتی پلاستیکی>

احتیاجات اصلی بازار نظیر رقابت اقتصادی، شکستن قیمت ها، کاهش زمان چرخه های توسعه برای مدل های تولید انبوه و برای مدل کوچک و تحکیم قوانین آلودگی، بازیافت و انرژی را مرتفع می سازند. صنعت خودروسازی و قطعه سازی به دلیل نوع و ماهیت ارتباط، به حدی از فعالیت های یکدیگر متاثر می شوند که گاهی تفکیک این دو از هم دشوار می باشد.با توجه به رشد روزافزون صنعت خودروسازی در کشور، رشد صنعت قطعه سازی و به تبع آن ساخت انواع شیلنگ های مورد استفاده در سیستم سوخت رسانی و ترمز، در کشور رو به افزایش است. همچنین امکان صادرات این کالا به کشورهای مختلف، اهمیت استراتژیکی این محصول را | بیش از پیش نمایان می سازد.

به طور کلی پلاستیک را می توان به دو دسته زیر تقسیم نمود:

الف) - پلاستیک با کاربرد عمومی (General Purpose Plastic)

ب) - پلاستیک های مهندسی (Enginering Plastics)

 


الف) پلاستیک های با کاربرد عمومی:
حدود 85 درصد از کل پلاستیک های تولیدی جهان به تولید پلاستیک هایGP اختصاص دارد. از مهمترین پلاستیک های این خانواده میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

. پلی اولفین ها ( P. P , PE )

• پلی وینیل الکل (p.v.c) 

• پلی استایرن (p.s)

• کوپلیمر استایرن- اکریلونیتریل و بوتادین

 

ب) پلاستیک های مهندسی:

پلاستیک های مهندسی به پلیمرهایی اطلاق می شود که در بعضی موارد به دلیل دارا بودن خواص فیزیکی و مکانیکی بالا می توانند جایگزینی برای سرامیک و شیشه و برخی فلزات باشند به طور کلی اغلب پلاستیک های اینخانواده می توانند حرارت و فشار بالا را تحمل کنند،قابلیت ماشین کاری دارند و دارای پایداری ابعاد قابل قبولی نیز هستند. مهمترین پلاستیک های مهندسی عبارتند از:

• پلی استال (POM)

• پلی استال (POM) 

•پلی کربنات (p.s)

• پلی اتر ایمید

• نایلون یا پلی آمید (PA)

 •پلی یورتان (p.v)

 • پلی سولفون (p.s)

• پلیمرهای فلوئوردار (p.f)

• پلی تترا اترکتون

 

• پلی متیل متاکریلات (PMMA)

هر یک از پلاستیک های مذکور خواص ویژه و کاربردهای خاص خود را دارند.


2- تعریف، ویژگی ها و مشخصات فنی محصول
در این قسمت برخی از قطعات صنعتی ساخته شده از پلاستیک های مختلف بطور مختصر معرفی می شوند. بطور کلی قطعات پلاستیکی از پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی وینیل کلراید، PMMA ABS، پلی استال، نایلون و پلاستیک ها ساخته می شوند.

 

P.V.C*
در صنایع الکتریکی از PVC سخت در ساخت جعبه تقسیم، انواع دوشاخه و کلید استفاده میشود. همچنین PVC در ساخت قطعات اتومبیل نیز به کار می رود.


PMMA*
عمده ترین کاربرد PMMA در صنایع اتومبیل ساخت حباب چراغ اتومبیل است. سایر کاربردهای PMMA در صنایع اتومبیل، پوشش پائل داخلی اتومبیل (پوشش صفحات کنترلی مانند کیلومترشمار، ساعت، نشانگر سوخت) می باشد .

ABS*
از ABS در ساخت قطعات قسمت های داخلی و خارجی اتومبیل استفاده میشود، ABS به علت از شکل افتادگی و تغییر فرم در درجات حرارت بالا بیشتر در قسمتهای میانی اتومبیل به کار می رود.


PBT*
استفاده از رزین های مهندسی در صنایع خودروسازی بک برنامه کلی برای کاهش دادن وزن خودرو و افزایش بازده سوخت می باشد. از جمله ویژگی های بارز رزین های PBT که باعث کاربرد این رزین ها در ساخت کاپوت خودرو شده است. از کاربردهای دیگر این رزین ها در زمینه تولید کلید برق، سوکت ها، فیوز و اتصال دهنده ها در صنایع خودروسازی می باشد.

* بلی اتر ایمید
پلی اترامید در خودروها، هواپیماها، کامپیوتر، صنایع پزشکی و بسته بندی مورد استفاده قرار میگیرد. پلی اتر امیدها از نظر خواص با سرامیک ها و فولاد ضد زنگ در بازار مصرف رقابت می کنند. این مواد در تهبه لوله ها و اتصالات در تماس با بنزین و روغن و همچنین اجزای پمپ های بنزین و روغن مورد استفاده قرار می گیرد.


* کوپلیمر اتیلن۔ تفلون
کوپلیمر اتیلن- تفلون را با استفاده از انواع روش های قالب گیری تزریقی، قالبگیری فشاری و قالبگیری دمشی به اشکال مختلف فرآیند می کنند. از جمله اقلامی که از طریق قالبگیری تهیه می شوند. می توان به چرخ دنده ها، محکم کننده ها، اجزای پمپ، پرکننده های ستون ، قطعات خودرو، آییندها و وسایل آزمایشگاهی اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: مدرسه کسب و کار
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics