تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش بیش از ۵۸ درصدی اعتبارات امورآموزش‌ پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای در لایحه بودجه سال۱۴۰۰

شاخص‌های مهم مربوط به اعتبارات آموزش و پروش در لایحه ۱۴۰۰ حکایت از افزایش ۵۸ درصدی امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای (هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و متفرقه) از ۶۶۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به ۱۰۵۰ هزار میلیارد ریال در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ دارد.

 

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، برای ارائه تصویری اجمالی از وضعیت اعتبارات امورآموزش‌ پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای در لایحه بودجه سال۱۴۰۰ می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

۱. مجموع اعتبارات امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای (هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و متفرقه) با ۵۸,۸ درصد رشد، از ۶۶۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به ۱۰۵۰ هزار میلیارد ریال در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است. 

 

۲. اعتبار لایحه ۱۴۰۰ امور با احتساب مبلغ ۸۰۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار مربوط به ردیف۱۲۷۵۰۷ با عنوان«وزارت آموزش و پرورش- ادارات کل آموزش و پرورش- کسورات بازنشستگی سهم دولت مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری»، ۱۷۶۰۰میلیارد ریال اعتبارات استانی(نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، آموزش فنی و حرفه‌ای)، ۱۳۷۰۰ میلیارد ریال درآمد اختصاصی به حدود ۱۱۶۰هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

 

۳. مجموع اعتبارات هزینه‌ای از محل ردیف‌ اصلی امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای با ۶۳,۲ درصد رشد، از ۵۹۸ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به ۹۷۵هزار میلیارد ریال در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

 

۴. مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل ردیف اصلی امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای با ۲۵,۶درصد رشد، از ۴۱.۱هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به ۵۱.۶ هزار میلیارد ریال در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

 

منبع خبر: مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics