تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تصویبنامه درخصوص واگذاری برخی از سهام متعلق به دولت به بانکهای ملت، صادرات و تجارت

تصویبنامه هیات وزیران درخصوص واگذاری برخی از سهام متعلق به دولت به بانکهای ملت، صادرات و تجارت ابلاغ شد.



گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گزارش لحظه نگر حسمان، به نقل از پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۹۹/۱۰/۰۷ هیأت وزیران درخصوص "واگذاری برخی از سهام متعلق به دولت به بانکهای ملت، صادرات و تجارت"، طی نامه شماره ۱۱۵۲۷۴ در تاریخ ۹۹/۱۰/۱۰ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ گردید.

 

 

وزارت امور اقتصادی و دارایی- وزارت نفت – وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

 

وزارت صنعت، معدن و تجارت- سازمان برنامه و بودجه کشور

 

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

 

هیئت وزیران در جلسه ۷/۱۰/۱۳۹۹ به پیشنهاد شماره ۱۵۱۱۸۱/۲ مورخ ۳/۱۰/۱۳۹۹ وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد جزء (۲) بند (الف) ماده واحده قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی – مصوب ۱۳۹۹- و در اجرای بند (۵) مصوبات جلسه چهل و نهم ستاد ملی مقابله با کرونا (۲۹/۹/۱۳۹۹) تصویب کرد:

 

۱- وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی‌سازی) مکلف است معادل چهارصد و سی و پنج هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۴۳۵) ریال از باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در شرکت‌های مذکور در جدول زیر را به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت واگذار نماید:

 

 

۲- قیمت سهام موضوع این تصویب­نامه معادل آخرین قیمت پایانی هر سهم در تاریخ ۱/۱۰/۱۳۹۹ تعیین می‌شود.


۳- انتقال­گیرندگان مکلفند معادل یکصد و چهل و پنج هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱۴۵) ریال از بهای سهام مورد واگذاری را به نسبت میزان تعیین­شده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت اقساط طی چهار قسط مساوی (ماهیانه تا پایان سال جاری) بدون سود فروش اقساطی را به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند تا با تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور با رعایت ترتیبات مقرر در ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه کشور – مصوب ۱۳۵۱- صرف پرداخت به مشمولین شود.

 

۴- معادل دویست و نود هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۲۹۰) ریال از سهام موضوع این تصویب­نامه بابت تأدیه بدهی دولت به بانک‌های فوق واگذار می‌شود.

 

۵- پرداخت کلیه کارمزد و هزینه­های نقل و انتقال سهام موضوع این تصویب­نامه بر عهده انتقال­گیرندگان خواهد بود. نقل و انتقال این سهام از پرداخت مالیات نقل و انتقال معاف می‌باشد.

 

۶- میزان سهم هر یک از بانک‌ها توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین می‌شود.

 

۷- از تاریخ ابلاغ این تصویب­نامه­، کلیه حقوق مالکانه سهام مورد واگذاری به انتقال­گیرنده تعلق دارد.

 

۸- بانک‌ها مکلفند در فروش سهام موضوع این تصویب­نامه با هماهنگی و در چهارچوب سیاست‌های ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام نمایند.

 

اسحاق جهانگیری

 

معاون اول رییس­ جمهور

 

 

 

منبع خبر: پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics