تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مزایای پایانه های فروشگاهی آنلاین

از آنجایی که نسل های مختلف سامانه های فروش الکترونیکی (ECRs) دچار تغییر و تحول شده اند،دست کاری اطلاعات پس ازثبت معاملات در سامانه های فروش بسیار سخت شده است .آخرین نسل مطمئن سامانه های فروش الکترونیکی (ECRs) ، سامانه های فروش آنلاین (OCRs) هستند.

 

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، سامانه های فروش آنلاین که اطلاعات معاملاتی را به صورت دوره ای یا در زمان خاص برای سازمان مالیاتی می فرستند، با ارسال اطلاعات کافی از بخش های مختلف فروش، پروسه تشخیص را برای سازمان مالیاتی آسان تر می کنند.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سامانه های فروش آنلاین این امکان رابه سازمان مالیاتی می دهند که این اطلاعات را از طریق تکنیک های پیشرفته تجزیه و تحلیل بررسی کند تا نمونه هایی که ریسک بیشتر سواستفاده از ثبت مالیاتی و معاملات ثبت نشده دارند ، راکشف کند. مثلا امکان مقایسه الگوریتم ها به صورت خودکاروجود دارد:

• فروش فروشگاه های مشابه: در صورتی که خارج از محدوده خاصی باشند، ممکن است مشکلاتی بوجود بیاورند.

• نسبت فروش نقدی به فروش کارت اعتباری:در صورتی که فروش ثبت شده در مقایسه با فروشگاه های مشابه پایین باشد، میتواند نشانه این باشد که مقدار قابل توجهی از معاملات ثبت نشده است.

• فروش فروشگاه های مشابه در زمان های مختلف: در صورتی که از یک الگوی مرسوم پیروی نشود، ممکن است بررسی های بیشتری نیاز باشد. جزئیات معاملات، امکان بررسی را به دستگاه مالیاتی می دهد.

 


همانطور که در طول زمان اطلاعات بیشتری جمع آوری می شود،الگوریتم ها نیز بهتر می توانند تخلفات را بررسی کنند.از دیگر مزایای سامانه های فروش آنلاین (OCRs) عبارت است از:

• امنیت داده ها: پس از انتقال داده ها به مکان امن ، دیگر قابل تغییر و دستکاری نیست. وجود یک بک آپ دائمی و غیر قابل تغییرمیتواند هم برای فعالان اقتصادی و هم برای مشتریان مفید باشد.دسترسی به این اطلاعات با سندیت مطمئن می تواند برای مصرف کننده ها در صورتی که رسید کاغذی شان را گم کرده باشند و برای فعالان اقتصادی به منظور مدیریت داخلی و یا تحلیل اطلاعات مفید باشد.

• کنترل راحت تر: علاوه بر تحلیل داده ها، سامانه های فروش آنلاین (OCRs) نظارت فیزیکی را نیز تسهیل می کنند. به عنوان نمونه یک ممیزمالیاتی با استفاده از یک موبایل که به سیستم وصل است، می تواند فورا ببیند که معاملات با آنچه او در سیستم می بیند، مطابقت دارد یا نه. سامانه های فروش آنلاین (OCRs) با اطلاعات دریافتی از دستگاه مالیاتی و با تطبیق رسید مشتریان این امکان را به آن ها می دهند که (از طریق یک کد QRیا یک رسید معتبر) بخشی از سیستم کنترلی باشند.

• کاربردهای نظارتی گسترده تر: با در نظر گرفتن محدودیت های محافظت از داده ها، شاید بتوان داده های سامانه های فروش آنلاین را با سامانه های دیگر به اشتراک گذاشت. این اقدام میتواند به سامانه ها این امکان را بدهد که الزامات قانونی از جمله کنترل قیمت اجناس مشخص و زمان شروع یک فروش خاص را بررسی نمایند.

• آمار اقتصادی:دسترسی به داده های فروش در یک زمان مشخص می تواند منبع اطلاعاتی خوبی برای تجزیه و تحلیل اقتصادی باشد و میتواند این فرصت را برای سیاست گذاران اقتصادی ایجاد کند که قیمتهای خرده فروشی رادنبال کنند و تغییرات در سبد اجناس را بدون هیچ تاخیری متوجه شوند. همچنین این امکان را به آن ها می دهد که توسعه بازارهای خرده فروشی متعدد را ببینند. این اطلاعات می تواند برای سیاست گذاران اقتصادی باارزش باشد و نقش سازمان مالیاتی را نیز دوچندان نماید.

 

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics