تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

معضل تعداد بالای اساتید حق‌التدریس در دانشگاه فرهنگیان

وزیر علوم گفت: داشتن ۶ هزار و ۵٠٠ مدرس حق‌التدریس در دانشگاه فرهنگیان نقطه ضعف است.

 به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، دهمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و نیمه حضوری در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان به لحاظ رتبه‌های علمی دچار چالش است و با اشاره به وضعیت استادان دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: در دانشگاه فرهنگیان از بین ٨۵۵ عضو هیأت علمی قریب به ۴۵٠ نفر مربی هستند؛ در ٢ سال گذشته در مرکز جذب مشکل تبدیل وضعیت برخی مدرسان به هیأت علمی را داشتیم و هنوز بیش از ١٧٠ نفر متقاضی تغییر وضعیت هستند.

 

غلامی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان از سال ٩٢ تاکنون یک هزار و ۶١٧ اعلام نیاز داشته است، ۵۱۰ سهمیه به این دانشگاه اختصاص داده شده و ۱۳۳ نفر جذب شده‌اند که این آمار نشان دهنده این است که در جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان ضعیف عمل شده است.

 

وزیر علوم با اشاره به اینکه داشتن ۶ هزار و۵٠٠ مدرس حق‌التدریس در دانشگاه نقطه ضعف است، تأکید کرد: نسبت استاد به دانشجو یک به ۹۳ است در حالی که در رشته‌های علوم انسانی این نسبت یک به ۳۰ است.

 

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics