تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان تاکید کرد:

ضرورت جایگزینی مالیات با درآمدهای آسیب‌پذیر نفتی

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: جایگزینی مالیات با درآمدهای آسیب‌پذیر نفتی، عقلانی‌ترین کار محسوب می‌شود و همت همگانی جامعه را طلب می‌کند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی ایران، ارزانی بیرگانی، مدیرکل امور مالیاتی خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر مدیریت موثر نظام اقتصادی کشور درگرو وصول حداکثری مالیات است، اظهار داشت: توسعه پایدار در کشور از مسیر وصول درآمدهای مالیاتی تحقق می یابد.

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی گفت: بر کسی پوشیده نیست که تأمین درآمدهای کشور از منبع نفت نمی‌تواند پایدار باشد و به همین دلیل است که در سال‌های اخیر جهت‌گیری عملیاتی تصمیم گیران عرصه کلان اقتصاد کشور به سمت گسترش سهم مالیات از درآمدهای دولت پیش رفته است.

 

 


ارزانی بیرگانی افزود: ما نه تنها در قبال نسل‌های آینده در زمینه حفظ منابع نفتی به‌عنوان سرمایه‌های ملی پاسخگو هستیم بلکه با تأمین درآمدهای خود از منبع مالیات، حداقل آسیب‌پذیری را در حوزه ریسک‌پذیری اقتصادی خواهیم داشت، ضمن اینکه در فضای سیاسی جهان نیز دشمنان حوزه اقتصاد کشور را نشانه گرفته‌اند و جایگزینی مالیات به جای درآمدهای آسیب‌پذیر نفتی، عقلانی‌ترین کار محسوب می‌شود و همت همگانی جامعه را طلب می‌کند .

 


مدیرکل امور مالیاتی خوزستان، فرهنگ‌سازی مالیاتی را در شرایط کنونی یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و گفت: اگر هریک از آحاد جامعه با این دیدگاه عمل کند که در قبال فرزندان و نسل‌های آینده خود مسئولیت اجتماعی دارد و باید حافظ منابع و سرمایه‌های کشور باشد، قطعا فرهنگ‌سازی مالیاتی، مسیر هموارتری را طی خواهد کرد .

 

 

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در سال‌های اخیر گام‌های خوبی جهت فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر پرداخت مالیات در بین مردم با بهره‌گیری از ابزارهای اطلاع‌رسانی کارآمد و جامع برداشته است و ضمن اصلاح قوانین و صدور بخشنامه‌های جدید به منظور تسهیل روند رسیدگی مالیات‌های پرداختی، ابزارهای مختلفی را نیز جهت آشنایی مودیان با حقوق و تکالیف خود در اختیار آنان قرار داده است .

 

 

ارزانی بیرگانی به ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی به‌عنوان جدیدترین خدمت سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود همان‌گونه که سازمان، امکانات لازم برای تسهیل پرداخت مالیات از سوی مودیان را در اختیار آنان قرار داده است، مودیان نیز با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی کشور از این اطلاعات و ظرفیت ها برای آشنایی با حقوق و تکالیف خود بهره بگیرند تا بتوانیم در مسیر تحقق فرهنگ‌سازی مالیاتی و توسعه پایدار کشور با سرعت بیشتری گام برداریم .

 

 

منبع خبر: رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics