تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ابلاغ الکترونیکی و آثار آن

الکترونیکی کردن کارها بعنوان یک راهبرد اساسی جهت دستیابی به موفقیت در قرن بیست و یکم شناخته شده است و از آن به عنوان هسته مرکزی جهت بازسازی دولتها استفاده می‌شود. ویژگی مشترک دولتها و سازمانهای الکترونیکی در کشورهای مختلف، شهروند مدار بودن آنها است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، یکی از اهداف اساسی استقرار دولت الکترونیک، ارائه خدمات بهینه به مردم از طریق اتوماسیون خدمات قابل ارائه به آنهاست بطوری که مردم دیگر در اماکن سازمانها و ادارات دولتی در تردد نبوده و از منزل و از طریق رایانه شخصی و حتی تلفن همراه بتوانند به امور موردنظر خود رسیدگی کنند.

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

یکی از مهمترین مباحث در خصوص مسائل مالیاتی بحث ابلاغ می باشد، ابلاغ اوراق مالیاتی از زمانیکه برگه تشخیص به مودی ابلاغ می شود تا زمان قطعیت آن و حتی ارجاع پرونده به اجرائیات و مراحل دیگر نظیر رأی بدوی و تجدید نظر، نقش کلیدی دارد که سازمان امور مالیاتی بعنوان سازمانی پیش رو در زمینه استقرار دولت الکترونیک، ابلاغ الکترونیکی را به اجرا درآورده است.

 

 


الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی ضمن تسهیل و تسریع در کار مردم، امکان کنترل و پیگیری اوراق مالیاتی را به کارشناسان مالیاتی می دهد و پایگاه اطلاعاتی جامعی از مودیان ایجاد می کند. با الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، هر مودی مالیاتی با مراجعه به سامانه الکترونیکی می تواند علاوه بر ارسال اظهارنامه خود، در صورت داشتن اعتراض نسبت به اوراق، آن را به صورت الکترونیکی ثبت کند. در این طرح، دعوت به هیات حل اختلاف، ابلاغ رای هیات حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی امکانپذیر می شود.

 


از مزایای ابلاغ الکترونیکی می توان به عدم مراجعه حضوری، کاهش هزینه های جاری، صرفه جوئی در زمان و آگاهی از میزان مالیات و مراحل تشخیص یا قطعی بودن آن بدون مراجعه به ادارات مالیاتی که در نهایت به تسریع امور و منجر به تکریم ارباب رجوع و رفاه حال شهروندان با دسترسی سریع به اطلاعات برگه ابلاغی خواهد بود..

 


بطور کلی ابلاغ الکترونیکی موجب تسریع و تسهیل در ارائه خدمات مالیاتی، روان سازی، افزایش دقت، کاهش ضریب خطا و همچنین افزایش بهره وری می شود.

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics