تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اهمیت و نقش فرهنگ سازی مالیاتی در مدارس

به مصداق سخنی عالمانه که می گوید: یاد گرفتن درکودکی به مانند حک روی سنگ است و هیچگاه از بین نمی رود، باید گفت که انتقال مفاهیم فرهنگ مالیاتی به دانش آموزان در مدارس از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است چراکه اگر فرزندانمان در همان سنین کودکی در مدارس با اهمیت پرداخت مالیات و چگونگی مصرف آن در جامعه آشنا شوند، بی شک در آینده، رویکردی تخصصی تر به مقوله مالیات خواهند داشت.

 

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، نظام تعلیم و تربیت به دلیل تحت پوشش داشتن میلیون‌ها دانش‌آموز و داشتن امکان ارتباط با خانواده‌های آنان مناسب‌ترین فضای آموزش‌ مالیات محسوب می‌شود. برای دست‌یابی به نتایج مطلوب در این زمینه احتیاج به ارتباط و تعامل دستگاه‌ مالیاتی با آموزش و پرورش می باشد.

این ارتباط دوسویه می‌تواند بستر مناسب آموزش آشنایی با مالیات و مزایای آن در ایجاد امکانات رفاهی برای جامعه و فراهم کردن اسباب آبادانی کشور و توسعه و گسترش زیرساختهای اقتصادی و ایجاد امنیت برای تمام سطوح افراد جامعه ، را در بین کودکان و نوجوانان فراهم سازد.

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در همین راستا اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگ‌سازی مالیاتی در مدارس و اطلاع‌رسانی در امر مشارکت مردم در پرداخت مالیات به عنوان یک وظیفه اجتماعی و قانونی توسط دولت بسیار حائز اهمیت است. زیرا این دانش آموزان به عنوان مودیان بالقوه مالیاتی محسوب شده و در آیند این امر بالفعل خواهد شد لذا آشنایی آنها از سنین پایین با مقوله مالیات و اهمیت آن در اداره امور کشور موجب خواهد شد زمانی که مشغول کار و کسب شوند با اطمینان و میل بیشتری در امر پرداخت مالیاتی مشارکت نمایند.

 

 


از سوی دیگر آشنایی دانش آموزان با نقش سازنده مالیات در آبادانی کشور و آینده آنها باعث خواهد شد که به عنوان مراقبین و مشوقین والدین خود در امر پرداخت مالیات وهمکاری با دولت و نظام مالیاتی، عمل نمایند.

 


زمانی که فکر و ذهن فرزندانمان را با مالیات آشنا کنیم این امر موجب خواهد شد که در مسیر زندگی خودشان این موضوع را کاملا درک کرده و با ارائه اطلاعات صحیح از درآمدهای خود به موقع نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کرده و به این ترتیب از تحمیل هزینه و صرف انرژی وزمان اضافه برای دسترسی به اطلاعات درست توسط دستگاه مالیاتی جلوگیری شود.

 

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics