تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آثار پرداخت مالیات در توسعه خدمات شهری

زیر ساخت های یک کشور نقش تاثیرگذاری در رشد اقتصادی و توسعه آن کشور دارد. بدون شک توسعه زیرساخت های یک کشور عامل مهمی در ایجاد پویایی نظام اقتصادی و حتی رفاه افراد آن جامعه دارد. یکی از بزرگترین چالش های پیش روی کشورهای در حال توسعه، عدم توانایی در توسعه زیرساخت های اصلی و بویژه تأمین اعتبارات مالی پروژه های مذکور می باشد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، نقش و تاثیر مالیات در توسعه اقتصاد کشور و انجام زیر ساخت های پروژه های عمرانی وهمچنین آثار آن برهمگان واضح و روشن است. طرح های عمرانی همچون: بزرگراه‌ها، خیابانها، جاده‌ها، و پل ها، حمل و نقل عمومی، فرودگاه‌ها و خطوط هوائی، منابع آبی، مدیریت شهری ، تولید جریان برق و مخابرات ، ارتباطات ، مدیریت سلامت جامعه، توسعه آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته و گسترش خدمات در مناطق محروم مستلزم تامین منابع مالی عظیمی می باشد .

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

از مهمترین موارد هزینه کرد درآمدهای مالیاتی می توان به هزینه هایی اشاره نمود که توسط دولت جهت پروژه ها و زیر ساخت های رفاهی و تفریحی صرف می شود. بهره‌ گیری از یک نظام مالیاتی جامع و متناسب با شرایط اقتصادی کشور موجب توسعه زیرساخت‌ها خواهد شد; بنابراین مالیات مهم‌ترین عامل رشد و توسعه شهرها است و در نهایت توسعه شهرها موجب رونق اقتصادی و افزایش سطح خدمات و عمران و آبادانی کشور می‌شود.

 

 


پرداخت مالیات یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه زیرساخت‌های شهری است که موجب رونق اقتصادی و ارتقای شاخص‌های آن، افزایش خدمات رفاهی و عمران و آبادانی شهری در کشور می‌شود. در همین راستا، بخشی از مالیات‌های دریافت شده در هر شهر، بخش یا دهیاری برای توسعه و آبادانی همان محل و رفاه پرداخت‌کنندگان هزینه خواهد شد، یعنی شهروندان هر شهری که بیشتر مالیات پرداخت کنند بیشتر در توسعه و آبادانی شهر خود سهیم هستند و امکانات رفاهی و تفریحی بیشتری مانند پل، تونل و پارک و ... را برای خود و فرزندانش فراهم خواهند کرد.

 


اکنون که درآمد های مالیاتی رابطه مستقیمی با بودجه کشور دارد وهر چقدر درآمدهای مالیاتی بیشتر باشد نقش سازنده تری در فعالیت های اقتصادی و توسعه و عمران جامعه ایفا خواهد کرد، در ایران نیز تمهیداتی از این دست مورد نظر قانونگذاران قرار گرفته، به طوری که با اختصاص بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‏ها و دهیاری ها راه را برای تامین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه هموار کرده‌‏اند.

 

در این میان اساسی ترین نکته در زمینه درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده آن است که عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه ای صرفا جهت عمران و آبادانی همان منطقه هزینه می شود که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان و اهالی هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن منطقه خواهد داشت و این منابع میتواند پیامدهای بسیار اثربخش و سودمندی را در حوزه توسعه زیرساخت‏های شهری ایفا نماید.

 

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics