تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شرکت های صوری و کاغذی و مبارزه با فرار مالیاتی

شرکت‌های صوری و کاغذی که معمولا از مدیران آنها تحت عنوان مدیرعاملان کارتن‌خواب یاد می‌شود. شرکت‌های که تنها روی کاغذ وجود دارند و مابه‌ازا خارجی فعال ندارند، تبدیل به سیاه‌چاله‌های مالی شده‌اند که به اهداف مختلف از سازوکار آنها استفاده می‌شود; این شرکت‌ها می‌توانند به عنوان ابزاری برای نقل و انتقالات مالی بدون آنکه خود وظیفه خاص یا دارایی قابل توجهی داشته باشند استفاده شوند ثبت اینگونه شرکت ها، معمولا به منظور عدم امکان شناسایی صاحبان واقعی درآمد و نهایتا فرار از پرداخت مالیات انجام می شود.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، شرکت ها صوری و کاغذی با فروش کد اقتصادی و فاکتورهای صوری به افراد و شرکت هایی دیگر باعث عدم رصد دقیق فعالیت های اقتصادی و جمع آوری اطلاعات مخدوش و نادرست و در کل تسهیل کننده فرار مالیاتی شرکت ها و فعالیت های اقتصادی افراد دیگر می شوند.

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

فرار مالیاتی و روی آوردن به ترفندهای غیر قانونی همچون صدور فاکتورهای صوری برای نپرداختن آن به طور یقین آثار سوء و نامطلوبی را بر رشد اقتصادی، سرمایه‌گذاری بخش دولتی، پس‌انداز بخش خصوصی و تولید ناخالص داخلی کشور تحمیل می‌کند.

 

 

 

تبعات این امر که در نهایت منجر به کمبود اعتبار و منابع مالی دولت می شود که علاوه بر وارد کردن صدمه و آسیب به بدنه اقتصادی و عمرانی کشور سبب کاهش رفاه عمومی و ایجاد نارسایی در توزیع عادلانه درآمد خواهد شد.

 


سازمان امور مالیاتی بعنوان متولی درآمد مالیاتی تلاش های گسترده ای کرده تا ضمن هشدار به کسانی که به این نحو اقدام به ثبت شرکت به منظور فرار از پرداخت مالیات می نمایند به مودیان مالیاتی هم پیامدهای همکاری و سوءاستفاده از فعالیت غیر قانونی شرکت های کاغذی که با هدف سودجویی و انتفاع نامشروع، اقدام به کدفروشی و صدور فاکتورهای جعلی می کنند، را بدهد.

 

 

به طور کلی سازمان امور مالیاتی در سالهای اخیر توانسته اولا با اصلاح قانون مالیاتی، فعالیت این شرکت ها و همکاری با آنها را جرم بداند و همچنین با رصد و اقدامات گسترده از طریق سامانه ها و بانک های اطلاعاتی، اینگونه شرکت ها و عوامل سوء استفاده کننده از آن را شناسایی و از طریق مراجع قضایی تحت تعقیب قضایی قرار دهد.

 

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics