تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

یک هفته با صنایع بورسی

بورس تهران در هفته‌ای که گذشت یک روز معاملاتی کمتر داشت. این هفته در دو نیمه متفاوت سپری شد. یک نیمه با افت حدود ۶.۵ درصدی نماگر اصلی بازار سهام به پایان رسید و نیمه دیگر شاهد رشد ۲.۹ درصدی شاخص کل بودیم.

به گزارش لحظه نگر حسمان،  به نقل از سنا:

یک هفته با صنایع بورسی

 

برآیند این رفت و برگشت اما کاهش ۳.۷ درصدی شاخص در هفته منتهی به اول بهمن ماه بود. در این هفته که با استعفای رئیس سازمان بورس نیز دنبال شد، تمامی صنایع بورسی هفته را سرخ‌پوش به پایان رساندند و تنها یک صنعت تک سهم بدون تغییر ماند.

 

 

زیان‌ساز ترین گروه‌ها در هفته

 

در هفته‌ای که گذشت گروه کاشی و سرامیک که در هفته‌های پیش گوی سبقت را در کسب سود از دیگر گروه‌ها ربوده بود، با افت ۱۲.۸ درصدی مواجه شد. این گروه حتی در دوره اصلاح ۴ ماهه بورس تهران نیز افت چندانی را تجربه نکرده بود اما به نظر می‌رسد افزایش قیمت سهام زیرمجموعه این گروه، موجی از شناسایی سود را میان سهامدارانش فعال کرده است.

 

دومین گروه پرزیان بورس تهران در هفته منتهی به یک بهمن ماه نیز تک سهم بود. به این ترتیب گروه سایر معادن با تک نماد «کماسه» نیز معاملات هفتگی خود را با کاهش قیمت ۱۲.۸ درصدی به پایان رساند.

 

دو گروه دیگر در قعر جدول بازدهی هفتگی بورس نیز تک نماد بود. در این راستا گروه وسایل ارتباطی با تک سهم «لپارس»  محصولات چرمی با تک نماد «وملی» به ترتیب با افت ۱۱.۸ و ۱۱.۱ درصدی مواجه شدند و این هفته را به پایان رساندند.

 

 

کمترین زیان‌ها به کدام گروه‌ها رسید؟

 

سرمایه‌گذاری‌ها معاملات این هفته خود را با افت ۰.۴ درصدی به پایان رساندند تا کمترین میزان زیان در هفته‌ای که گذشت را از آن سهامداران خود کنند. گروه استخراج نفت و گاز نیز در هفته گذشته کاهش ۰.۸ درصدی را ثبت کرد. گروه سایر مالی و زغال سنگ نیز در هفته منتهی به یک بهمن به ترتیب افت ۱.۳ و ۱.۶ درصدی مواجه شدند.

 

 

از دلاری‌های بورس چه خبر؟

 

در میان گروه‌های کالایی نیز هر چند در دو روز پایانی هفته با رشد قیمت همراه شدند اما مجموع معاملات هفتگی را منفی به پایان رساندند. در این میان بیشترین افت هفتگی از آن گروه محصولات شیمیایی با افت ۵.۶ درصدی شد. فلزی‌ها نیز این هفته با افت ۳.۸ درصدی مواجه شدند. پالایشی‌ها نیز وضعیتی مشابه داشتند و در هفته منتهی به یک بهمن ماه شاهد کاهش ۳.۳ درصدی میانگین قیمت سهام زیرمجموعه خود بودند. معدنی‌ها نیز هر چند کمتر اما قرمزپوش بودند و افت ۲.۴ درصدی در مقیاس هفته را ثبت کردند. کمترین کاهش قیمت هفتگی اما از آن صنعت شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی شد. این گروه در هفته‌ای که گذشت بهترین عملکرد در میان کالایی‌ها را رقم زد و به افت ۱.۷ درصدی بسنده کرد.

 

 

 

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics