تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پایانه ‌های فروشگاهی در مجارستان (قسمت پایانی – نتایج و دستاوردها)

در 9 ماهه نخست سال 2014 و به دنبال استفاده از پایانه های فروشگاهی آنلاین در مشاغل مشمول این طرح، 15 درصد افزایش در درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در مقایسه با سال گذشته مشاهده شد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، افزایش عمدتا در کسب و کارهایی بوجود آمد که به شکل سنتی اقدام به فروش کالا و خدمات می کردند و ارائه رسید و فاکتور تا پیش از بهره برداری از پایانه های فروشگاهی در آنها مرسوم نبود. به طور مثال درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در فروشگاه های میوه و سبزی جات، 23 درصد رشد را نشان می داد. همچنین در این 9 ماه، میزان درآمدهای مالیاتی، هفت برابر هزینه راه اندازی پایانه های فروشگاهی آنلاین در مجارستان برآورد شد.

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در مجموع، مبلغی بالغ بر 280 بیلیون فورینت (معادل 900 میلیون یورو) در بخش مالیات بر ارزش افزوده بیشتر از سال 2013 جمع آوری شد و طبق برآورد وزارت اقتصاد ملی مجارستان، از مبلغ فوق در حدود 180 تا 190 بیلیون فورینت (تقریبا معادل 580 تا 612 میلیون یورو) دستاورد مستقیم اجرای طرح پایانه های فروشگاهی آنلاین در این کشور بوده است. بر این اساس، مطابق برآوردهای کمیسیون اروپا، در کنار دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور کاهش فعالیت های اقتصادی غیر شفاف و زیرزمینی در این کشور، میزان شکاف مالیات بر ارزش افزوده در مجارستان از 20/9 درصد به 13/7 درصد تقلیل یافته است.

 

 

بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که اضافه کردن واحد کنترل مالی (FCU) به پایانه های فروشگاهی آنلاین در مجارستان، راهکار بسیار موثری در کنترل درآمدها و فروش های گزارش نشده صاحبان مشاغل محسوب می شود.


از این رهیافت، نتایج و درس هایی که می توان از اجرا و راه اندازی پایانه های فروشگاهی آنلاین در مجارستان بدست آورد، به شرح زیر است:


• به منظور به روزرسانی پایانه های فروشگاهی به نسخه جدیدتر و مدرن آن و همچنین تجهیز آن به واحد کنترل مالی (FCU) ، مجوزهای قانونی لازم مورد نیاز است.


• به نظر می رسد استفاده از شبکه اینترنت تلفن همراه به منظور تبادل دیتا و اطلاعات که از ارتباطات به صورت «آنلاین اما نه در زمان واقعی» پشتیبانی می کند، راهکار موثری بشمار می رود. این روش به عنوان سطح قابل قبولی از سرویس ارائه خدمات اینترنتی در مجارستان پذیرفته و اثبات شده است.


• سرمایه گذاری در زمینه ایجاد تعامل موثر با ذی نفعانی مانند مالیات دهندگان از طریق استفاده از مشوق ها برای تشویق ایشان به تغییر، ارتقاء و به روزرسانی پایانه های فروشگاهی در موعد مناسب و بهنگام، از اهمیت بالایی برخوردار است.


• اطلاعات بدست آمده از پایانه های فروشگاهی آنلاین، بهترین منبع برای ارزیابی و تجزیه تحلیل داده های کسب و کارها ارزیابی می شوند. چرا که سبب می شوند تا نظارت و کنترل از روی کسب و کارهای تمکین کننده مالیاتی برداشته شده و به سمت تجارت های غیر شفاف که تمکین لازم به منظور ارائه دقیق اطلاعات مالی خود ندارند، متمرکز شود تا بدین وسیله فشار نظارت و کنترل بر روی کسب و کارهای تمکین کننده نیز به حداقل ممکن برسد.

 

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics