تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
مدیرکل امور مالیاتی کرمان تأکید کرد:

نقش موثر مالیات بر ارزش افزوده در توسعه شهرها و روستاها

مدیرکل امور مالیاتی کرمان بر نقش موثر مالیات بر ارزش افزوده در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها تأکید کرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمد سلمانی، مدیرکل امور مالیاتی کرمان در جلسه مشترک با مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری و فرمانداری شهرستان ریگان، مالیات بر ارزش افزوده را زمینه ساز رشد متوازن شهرها و روستاها دانست و اظهار داشت: در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده، نقش موثری در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ایفا می‌کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: بر اساس قانون، در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده با نرخ 9 درصد از مصرف کنندگان نهایی اخذ می شود که 3 درصد آن، یعنی چیزی در حدود یک سوم از کل درآمدهای حاصل از این پایه مالیاتی در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار می گیرد تا آن را صرف تامین زیرساخت های اساسی مورد نیاز کنند.

 


مدیرکل امور مالیاتی کرمان با اشاره به اینکه پرداختی‌ها از محل مالیات بر ارزش‌افزوده در سال 99 نسبت به سال 98، از رشد خوبی برخوردار بوده است، تصریح کرد: مبالغ پرداختی از این محل، سهم بسزایی در تأمین بودجه جاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دارد که می‌بایست در بخش عمران و توسعه هزینه شود.

 


در ادامه جلسه، جواد صادقی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان نیز با تقدیر از تلاش‌های مجموعه مدیریت و کارکنان امور مالیاتی استان و تخصیص اعتبارات مناسب به شهرداری ها و دهیاری ها از محل مالیات بر ارزش‌افزوده، گفت: سهم قابل توجهی از اعتبارات عمرانی شهرها و روستاها از محل 3 درصد درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود.

 


وی اظهار داشت: یکی از منابع مالی عمران روستاها و مناطق محروم، درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده است که در پروژه های زیرساختی همچون آسفالت معابر و تامین آب ، برق و گاز در روستاها هزینه می‌شود.

 


مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان افزود: در سال گذشته اعتبارات خوبی از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به مناطق محروم و روستاهای استان اختصاص یافته است که نشان از توجه ویژه دولت به آبادانی این مناطق دارد.

 


امین باقری، فرماندار شهرستان ریگان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از مدیر و کارکنان امور مالیاتی کرمان، تصریح کرد:
با اختصاص درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری، رویکرد ویژه و خاصی در راستای محرومیت زدایی اعمال شده است.

 


وی خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت بهداشت، احداث پارک، پل، ارتباطات و دیگر زیرساخت های لازم برای مناطق روستایی از مزایای پرداخت مالیات است که می‌تواند نقش گسترده‌ای در فرهنگ سازی مالیاتی ایفا نماید.

 

منبع خبر: رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics