تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
معاون وزیر علوم :

شرط رشته مرتبط برای المپیادی‌ها در کنکور حذف شد

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در آخرین جلسه شورای استعدادهای درخشان وزارت علوم شرط پذیرش در رشته مرتبط برای دارندگان نشان‌های المپیادی در کنکور سراسری حذف شد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی خاکی صدیق روز سه شنبه در سومین گردهمایی سالانه مجازی مدیران دفاتر استعدادهای درخشان دانشگاه‌های سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه کردستان برگزار شد افزود: در ۲۰ ماه گذشته  آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلات تکمیلی بازنگری شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

خاکی صدیق ادامه داد: در آخرین جلسه شورای استعدادهای درخشان وزارت علوم در ارتباط با دارندگان نشان طلا، نقره و برنز کشوری المپیادهای دانش‌آموزی بحث و بررسی صورت گرفت و مقرر شد با کسب نصاب علمی ۸۵ درصد نمره آخرین پذیرفته شده در آزمون سراسری، ما بحث شرط رشته مرتبط را حذف کنیم که این برای استعداد درخشان تسهیل ایجاد می‌کند.

 

 

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: لذا با حذف شرط رشته مرتبط در برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی مقداری راه برای برای ورود این افراد به دانشگاه هموارتر می‌شود. با توجه به مشکلات همه‌گیری کرونا و تبعاتی که برای همه دانشجویان از جمله دانشجویان استعداد درخشان داشته است، تسهیلی در روند پذیرش دانشجویان صورت گرفته است تا این چالش‌ها را کاهش دهیم.

 

 

خاکی صدیق یادآور شد: وقت عمده مدیران دانشگاه‌ها به ویژه معاونان و مدیران حوزه آموزشی به بررسی مشکلات دانشجویان در کمیسیون‌های موارد خاص می‌گذرد، در آن‌جا عمدتاً مسائلی که مطرح می‌شود مربوط به دانشجویان ضعیف‌تر از نظر علمی است درحالی‌که دانشجویانی که ما آنها را استعداد درخشان می‌نامیم و یا دانشجویان برتر علمی کمتر مورد توجه مدیران دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics