تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تسریع و تسهیل مالیات با الکترونیکی شدن خدمات مالیاتی

در چند دهه اخیر اینترنت و الکترونیکی شدن خدمات، شکل روابط در سازمانها را به کلی دگرگون ساخته است و ساختار سازمانها، روابطشان با شرکا و ذینفعان شان تغییرکرده است. در کشور ما هم یکی از برنامه های مهم دولت در سالهای اخیر حرکت به سمت کوچک سازی و توسعه دولت الکترونیک عنوان شده است که خوشبختانه سازمان امور مالیاتی کشور از سازمانهای پیشرو در این زمینه بوده و اخیرا با اجرای طرح جامع مالیاتی، اکثر خدمات و امور مالیاتی، الکترونیکی شده و نیازی به مراجعه مردم به ادارات بسیار کاهش پیدا کرده است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، در دولت الکترونیک کارها در تمامی ساعات شبانه روز با کیفیت و سرعت بالا و صرف هزینه اندک قابل اجراست. در حقیقت تعامل سازنده ای بین مردم و دولت فراهم می سازد که به تبع آن دستاورد های ارزنده ای را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

دولت الکترونیک، کلیه فعالیت ها را به روز می سازد و درصد خطا و اشتباهات احتمالی را به حداقل ممکن می رساند. بالا بودن کیفیت و رضایت در این روند موجب شده است این مهم به صورت امری بدیهی پذیرفته شود و نبود آن خلل گسترده ای در فعالیتها بوجود آورد.

 


بدون شک اجرای موفق ماده (169) مکرر به مدد دانش فناوری انجام می پذیردکه از آثار مثبت آن می توان به سهولت ارسال فهرست معاملات در کلیه ساعات شبانه روز فارغ از فضای اداری ، صرفه جویی در زمان، رفت و آمد کمتر مودیان به ادارات کل مالیاتی، کاهش درصد خطا و اشتباه و تسهیل و تسریع در امورمالیاتی اشاره کرد.

 


سازمان امور مالیاتی در راستای تکریم، تسهیل و تسریع در انجام تکالیف مالیاتی، با الکترونیکی کردن ارائه صورت معاملات، الکترونیکی کردن گواهی مالیات نقل و انتقال املاک، الکترونیکی کردن گواهی تبصره یک ماده 186 قانون مالیات های مستقیم و موارد دیگر به مودیان این امکان را داده است که بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی مربوطه و از طریق سامانه عملیات الکترونیکی خدمات مالیاتی خود را دریافت کنند.

 


بطور کلی الکترونیکی شدن موجب تسریع و تسهیل در ارائه خدمات مالیاتی، روان سازی، افزایش دقت، کاهش ضریب خطا و همچنین افزایش بهره وری شده است

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics