تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فیشینگ با ترفند اتمام تاریخ انقضای آگهی

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: پس از گذشت چند روز از درج آگهی در سایت‌های مثل دیوار و شیپور، پیامکی مبنی بر انقضای مهلت آگهی برای کاربر ارسال و درخواست می‌شود جهت تمدید آگهی مبلغی را از طریق درگاه بانکی ارسال شده واریز کرده و با این ترفند کاربران را به درگاه‌های فیشینگ و جعلی بانکی هدایت کرده و اطلاعات بانکی آنها را سرقت می‌کنند.

به گزارش لحظه نگر حسمان،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا استان زنجان تصریح کرد: کاربران درج کننده آگهی در سایت‌های مثل دیوار و شیپور به یاد داشته باشند که درج و تمدید آگهی در این سایت‌ها رایگان است مگر اینکه بخواهند آگهی آنها به صورت ویژه نمایش داده شود که در این صورت حتما خود کاربر باید تقاضا کند.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی افزود: متاسفانه نا‌آشنایی کاربران در خصوص درج رایگان باعث شده تا مجرمان سایبری از این امر سوء‌استفاده کرده و با ترفند هزینه درج یا تمدید آگهی اطلاعات بانکی کاربران را با هدایت آنها به درگاه‌های فیشینگ سرقت کنند.

 

این مقام انتظامی هزینه تمدید آگهی را شگرد دیگر مجرمان سایبر برشمرد و گفت: در این ترفند کلاهبرداری، پس از درج آگهی توسط کاربر و گذشت چند روز از درج آن، پیامکی مبنی بر انقضای مهلت آگهی برای کاربر ارسال و درخواست می‌شود جهت تمدید آگهی مبلغی را از طریق لینک درگاه بانکی ارسال شده واریز کنند.

 

رئیس پلیس فتا استان زنجان ادامه داد: درگاه‌های جعلی طوری طراحی شده‌اند که با ورود اطلاعات حساب بانکی توسط کاربر، پیغام خطا در انجام تراکنش به مخاطب ارسال و مجرمان با استفاده از اطلاعات سرقتی، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌نمایند.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه افراد سودجو با شیوه و شگردهای مختلف همواره در کمین و در صدد کلاهبرداری از شهروندان می‌باشند، گفت: شهروندان به هیچ عنوان فریب پیامک‌های دریافتی را نخورند و تمامی مراحل درج آگهی و پرداخت‌های تعیین شده را صرفاً از طریق درگاه‌های بانکی داخل اپلیکیشن‌ها، سایت‌های درج آگهی رایگان انجام دهند.

 

سرهنگ آدینه‌لو سایت پلیس فتا را به‌ عنوان سایت مرجع در حوزه آشنایی شهروندان با جرایم سایبری و راهکارهای مقابله با آنها معرفی و از شهروندان درخواست کرد، در صورت برخورد با موارد مشکوک موضوع را از طریق 110 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی در میان بگذارند.

 

 

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics