تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بزرگ‌ترین طرح‌های دانش بنیان کشور در دانشگاه‌ها انجام می‌شود

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها، امروز با افزایش ارتقای علمی خود میزبان بزرگ‌ترین طرح‌های دانش بنیان کشور در حوزه‌های مختلف هستند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از گزارش ایرنا، غلامحسین رحیمی شعرباف شامگاه پنجشنبه در پایان سفر به شهر دامغان، در محل دانشگاه دولتی این شهرافزود: بزرگترین طرح‌های دانش بنیان در حوزه صنایع نفت، مخابرات و دیگر حوزه‌های مهم کشور توسط دانشگاه‌ها و مراکز رشد و فناوری اجرایی می‌شود. 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: پیوند دانشگاه و صنعت موضوع مهمی است که در یک دهه اخیر نیز مورد توجه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها قرار گرفته است و این پیوند، علاوه بر افزایش کیفیت‌ ارتباط دانشگاه‌ها با محیط بیرونی، می‌تواند عامل اجرای طرح‌های بزرگ نیز باشد. 

 

رحیمی اضافه کرد: دانشگاه‌ها امروز میزبان خوبی برای فکرهای نوآور و خلاق هستند که می‌توانند این تفکرهای خلاقانه را با همکاری مراکز نوآوری دانشگاه و یا شهر خود اجرایی کنند. 

 

رحیمی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۴۴ پارک علم و فناوری و حدود ۲۰۰ مرکز رشد واحدهای فناور در کل کشور فعالیت دارند و میزبان هسته‌ها و شرکت‌های رشدیافته هستند. 

 

وی خاطرنشان کرد: پارک‌های علم و فناوری و مراکز فناور، پیونددهنده دانشگاه با جامعه هستند که با حمایت خود از طرح‌های خلاقانه می‌توانند محصولی تجاری تولید کنند که وارد جامعه شود و بخشی از نیاز جامعه را پوشش دهد.

 

رحیمی بیان کرد: امروز شاهد یک حرکت رو به رشد از نظر پیوند دادن بین دانشگاه و جامعه هستیم اما باید اقدام‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد. 

 

وی به اصلاح ساختاری رتبه‌بندی اساتید و اعضای هیات علمی از نظر ارتباط با صنعت اشاره کرد و گفت: باتوجه به اصلاحات آیین‌نامه ارتقای سطح کیفی اساتید و اعضای هیات علمی، فعالیت‌های پژوهشی خوبی در دانشگاه‌ها صورت گرفته است اما همچنان به اصلاحات بیشتری در این زمینه نیازمندیم. 

 

معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور تصریح کرد: دانشگاه دامغان با توجه به امکانات، ظرفیت‌ها، وجود داتشجویان و اساتید با انگیزه می‌تواند صاحب یک مرکز رشد در داخل دانشگاه باشد که در این زمینه همکاری‌های لازم از سوی وزارتخانه انجام می‌شود. 

 

غلامحسین رحیمی شعرباف معاون پژوهش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بازدید از چندین طرح، افتتاح دانشکده زیست شناسی، شرکت در شورای دانشگاه، به شهر دامغان سفر کرد.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics