تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
هر هفته یک ایده یک کار آفرینی

امکانسنجی مقدماتی دستگاه چاپگر عریض

با توجه به میزان تقاضا برای محصول در کشور، به نظر می رسد سرمایه گذاری برای مونتاژ چاپگر عریض امری مقرون به صرفه است. گرچه برای سرمایه گذاری نهایی انجام مطالعات تکمیلی امکان سنجی لازم الاجراست.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از مدرسه کسب و کار، چاپگَر عریض یا Large format printer که با نام های رسام و پلاتر در ایران شناخته شده اند، یک دسته از خروج ی ها می باشند که برای رسم نقشه های صنعتی یا معماری و جداول و تصاویر سه بعدی استفاده می شوند که در آنها ابعاد کاغذ می تواند بزرگتر از ابعاد کاغذ در چاپگر باشد
در ضمن رنگی بودن خروجی کیفیت بهتری به خروجی می دهد. از پلاترها به عنوان پرینترهای صنعتی نیز نام برده می شود که سایز کاغذ مورد استفاده آنها از به بالا هست.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 ورود هرگونه ماشین آلات چاپ، لیتوگرافی، گراورساز، حروفچینی و صحافی موکول به اجازه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. از پلاترها برای چاپ در ابعاد بزرگ و چاپ نقشه های طراحی شده در اتوکد و ارائه جزئیات در نقشه های جغرافیایی استفاده می شود.

 

 

ویژگی دستگاه پلاتر در چاپ دقیق و بزرگ طرحها سبب شده تا مورد توجه طراحان و بخش معماری و عمرانی در کشور واقع شود. ضمن آنکه شفافیت این دستگاه ها در چاپ نقوش رنگی کاربرد بالایی در بخش تبلیغاتی پیدا نموده است . خروجی های کاغذی از قبیل نقشه های موضوعی، نمودارها، جداول و گزارش های آماری از موارد عمده کاربرد این محصول می باشد.

 

چاپگرها به عنوان یکی از قطعات جانبی کامپیوتر ، امروزه از اهمیت خاصی برخوردار می باشند و تقریباً کارایی بالایی در کاربردهای مختلف دارند و امروزه در تمامی نقاط دنیا استفاده از چاپگرها به خصوص به جهت استفاده فراوان از آنها در تولید بنرها و اهداف تبلیغاتی و همچنین نوع صنعتی بودن چاپگرهای عریض به جهت دقت بالای آنها در نقش تصاویر و طرحها، مرسوم و متداول شده است . به طوریکه نمی توان بازار مشخصی را برای فروش هدف قرار داد.

 

یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی چاپگر برای اکثر افراد سرعت چاپ آن است . زیرا برای بعضی از افراد، حتی چند ثانیه نیز تأثیرگذار می باشد . به همین خاطر، یکی از فاکتورهای مهم در طراحی چاپگر، سرعت چاپ آن است.

 

باتوجه به اهمیت محصول در بخش صنایع چاپ و نشر و رشد فزاینده مصرف در جهان و ایران، چشم انداز این سرمایه گذاری مثبت خو اهد بود برآوردهای مقدماتی حاکی از آن است که در دهه آینده برای پاسخ به تقاضای داخل و عدم وابستگی به واردات این محصول می بایست چندین واحد تولید چاپگر عریض در ایران راه اندازی شود .

 

 

این محصول در بحث تبلیغات جایگاه ویژه ای دارد، به طوری که دستگاه چاپگر عریض ضمن آنکه با شفافیت چاپ و سهولت انجام کار و همچنین قابلیت چاپ در سایزهای مختلف، سبب شده تا شرکت های تبلیغاتی به استفاده از آن در جهت تولید بنرهای تبلیغاتی روی آوردند .

 


همچنین صنعتی شدن دنیای امروز در بخش های مختلف عمرانی که نیاز به نقشه های با دقت بالا را ضروری می نمایاند، باعث شده تا این محصول با ویژگی بزرگ نمایی نقشه ها جایگاه خاصی در صنعت پیدا کند . مجموع عوامل یاد شده نقش موثر این نوع چاپگر را در زندگی امروز و بخشهای مختلف به خصوص بخش های صنعتی لازم جلوه می دهد .

 

 

بررسی های مقدماتی حاکی از آن است که در قبال این سرمایه گذاری اولیه، علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی، ارتقاء مهارت فنی در کارگران غیرماهر و نیمه ماهر، بازده داخلی سرمایه گذاری تعدیل شده قریب به 30 درصد خواهد بود و این در حالی است که اهداف برنامه در سطح حداقل پیش بینی شده است .

 

 

لازم به ذکر است که تمامی محاسبات انجام گرفته در گزارش بر پایه داده های ثانویه موجود بوده و برمبنای این محاسبات، ارزیابی حداقلی از تقاضای بازار، سودآوری پروژه کاملاً مورد تایید می باشد.

 

منبع خبر: مدرسه کسب و کار
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics