تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مبادلات اسکناس ارز در بستر امن الکترونیکی

مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: بازار متشکل مکانیسمی برای عرضه و تقاضای اسکناس ارزهای خارجی در یک بستر امن الکترونیکی ایجاد کرده است.

به گزارش لحظه نگر حسمان،  امیرعباس میرزایی مدیرعامل شرکت بازار متشکل ارز ایران در گفتگو با خبرنگار ایبنا در مورد لزوم تشکیل و تاسیس بازار متشکل ارزی اظهار داشت: در این باره باید به اهداف این بازار اشاره بکنیم که توسط شورای پول و بانک و هیات عامل محترم بانک مرکزی تعیین شده است و شرکت بر این اساس تاسیس شده و فعالیت می‌کند.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی در خصوص این اهداف گفت: یک مکانیسمی برای عرضه و تقاضای اسکناس ارزهای خارجی در یک بستر امن الکترونیکی طراحی کرده‌ایم و در اینجا آنچه خیلی مشخص است شفافیت، کارایی و امنیت در تسویه معاملات است.

 

وی تاکید کرد: در اینجا قیمت ارز بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. بدین معنی که بدون دستکاری نرخ، کارگزاران یا بازیگران بازار ارز، وارد بازار شده و عرضه و تقاضای خود را ثبت می‌کنند و معاملات به صورت اتوماتیک و سیستماتیک انجام می‌شود و در پایان وقت هم تسویه معاملات انجام می‌شود. هدف دیگر ما، شناسایی بازیگران این بازار بود که در حال حاضر این امر به وقوع پیوسته است.

 

 

منبع خبر: ایبنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics