تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی:

شفافیت اقتصادی عامل مبارزه با مالیات گریزی است

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: با شفافیت اقتصادی، برخی نابرابری ها و مالیات گریزی ها از نظام دریافت مالیات حذف و فعالیت های اقتصادی شفاف تر می شود.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی ایران، یوسف یعقوبی نژاد، مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: از سال گذشته تاکنون 140 نفر که تراکنش مالی آنها در شبکه بانکی استان بیش از حد مجاز بود، با معرفی بانک‌ها شناسایی و برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل شد.

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

یعقوبی نژاد، اظهار داشت: افرادی که بدون پروانه کسب و یا مجوز فعالیت اقتصادی بالایی دارند اما فعالیت آن ها رسمی نیست براساس تراکنشی که در شبکه بانکی دارند، شناسایی و نام آنان به امور مالیاتی اعلام می شود تا با فراخوان، پرونده مالیاتی برای آنان تشکیل شود.

 

 


وی با بیان اینکه پروانه کسب برخی فعالان اقتصادی به نام اطرافیان آنان بوده اما تراکنش های بانکی به نام خودشان می باشد، اظهار داشت: با شفافیت اقتصادی، برخی نابرابری ها و مالیات گریزی ها از نظام دریافت مالیات حذف و فعالیت های اقتصادی شفاف تر می شود.

 


یعقوبی نژاد افزود: چهار هزار مودی در خراسان شمالی مشمول مالیات بر ارزش افزوده بودند اما با توجه به شرایط اقتصادی و تعطیلی برخی از آنان هم اکنون سه هزار نفر مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شده اند.

 


مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی با بیان اینکه 642میلیارد ریال سهم عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها، روستاهای بدون دهیاری و عشایر واریز شده، افزود: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا کنون، چهار هزار و 860 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است.

 


یعقوبی نژاد در مورد ترکیب درآمدی مالیات در استان نیز اظهار داشت: 33 درصد از درآمدهای مالیاتی مربوط به اشخاص حقوقی و شرکت های بزرگ استان است و مالیات حقوق بخش دولتی و خصوصی نیز 30 درصد از درآمدها را تشکیل می دهد.

 

 

وی با بیان اینکه مالیات مشاغل تنها پنج درصد از درآمدهای استان را تشکیل می دهد و مالیات بر ارزش افزوده نیز 26 درصد از درآمدهای ما را به خود اختصاص داده است، گفت: 52 درصد از مودیان استان مشمول پرداخت مالیات نمی شوند و مالیات 90 درصد از مشمولان استان هم کمتر از 10 میلیون ریال بوده است.

 


مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی از رشد سه درصدی دریافت اظهارنامه مالیاتی عملکرد 98 اشخاص حقیقی در سال جاری خبر داد و افزود: امسال 27 هزار و 647 اظهارنامه دریافت شد که 52درصد از این تعداد مالیات خود را به صورت توافقی اظهار کرده اند.
وی از رشد 46 درصدی ابراز مالیات افراد حقیقی در استان خبر داد و گفت: افراد حقوقی نیز هزار و 794 اظهارنامه به این اداره کل تسلیم کرده اند که مبلغ آن نسبت به عملکرد سال قبل 70 درصد رشد دارد و از 630 میلیارد ریال به 10هزار و 60 میلیارد ریال رسیده است.

 

 


یعقوبی نژاد به برون سپاری و الکترونیکی کردن بخش عمده ای از فعالیت های اداره کل امور مالیاتی استان اشاره کرد و اظهارداشت: بخشی از نقل و انتقال املاک و ابلاغ اوراق مالیاتی و نیز صفر تا صد تسلیم اظهارنامه های مالیاتی در استان الکترونیکی شده است.

 


مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی با بیان اینکه ارائه لیست حقوق کارکنان دولت و شرکت ها نیز الکترونیکی شده است، عنوان کرد: با توجه به اقداماتی که در خصوص الکترونیکی کردن امور و به حداقل رساندن حضور فیزیکی مودیان انجام شده است، این اداره کل امسال در این بخش رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد.

 


وی با اشاره به اینکه میانگین پاسخگویی به استعلامات اتاق اصناف در کشور سه روز است، اظهار داشت: ما در خراسان شمالی این مدت را به یک روز رسانده ایم و همچنین روند استعلام کارت بازرگانی را که در کشور 6 روز است به 2 روز کاهش داده ایم که صفر تا صد چرخه آن نیز الکترونیکی شده است.

 


یعقوبی نژاد در پایان افزود: مدت زمان صدور استعلامات برخط بانکی نیز که در کشور سه روز طول می کشد در خراسان شمالی به یک روز رسیده و به طور کامل الکترونیکی شده است.

منبع خبر: رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics