تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چین در صدر کشورهای واردکننده کالا به اصفهان

مطابق آخرین آمار تجارت خارجی استان، تا پایان آذر امسال بیش از یک میلیارد و ۱۷۱ میلیون دلار کالا از اصفهان به مقصد ۹۷ کشور جهان صادر شد.

 

مدیر کل گمرک اصفهان در خصوص میزان درآمد گمرک اصفهان تا آخر پاییز، اظهار کرد: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه‌اندازی و استفاده از سامانه پنجره فرا مرزی درآمد گمرک استان ۳۵ درصد افزایش یافته است.

 

اسداله احمدی ونهری افزود: گمرکات استان اصفهان در ۹ ماهه نخست امسال، بالغ بر یک تریلیون و ۳۶۷ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

 

وی با بیان اینکه تا پایان پاییز امسال از استان اصفهان ۸۱۰ قلم کالا به وزن سه میلیون و ۸۱۷ هزار تن به ۹۷ کشور جهان صادر شده است، اظهار کرد: ارزش این اقلام یک میلیارد و ۱۷۱ میلیون و ۶۶۸ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۵۶ درصد و از لحاظ ارزش ۲۸ درصد افزایش داشته است.

 

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: آهن‌آلات و فولاد به ارزش ۲۸۸ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۲۸۴ میلیون دلار، فرش ۱۲۴ میلیون دلار از عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان هستند.

 

وی همچنین اضافه کرد: عراق با ۳۲۱ میلیون دلار و ۲۷ درصد، امارات متحده‌عربی با ۱۸۸ میلیون دلار ۱۶ درصد، افغانستان با ۱۷۷ میلیون دلار و ۱۵ درصد، پاکستان با ۹۲ میلیون دلار و هشت درصد و چین با ۶۶ میلیون دلار و ۶ درصد مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان هستند

 

احمدی‌ونهری در خصوص میزان واردات کالا به گمرکات استان تا پایان آذر ماه، گفت: تا پایان پاییز امسال ۶۵ هزار و ۸۱۷ تن کالا به ارزش ۲۹۷ میلیون و ۲ هزار دلار وارد گمرک اصفهان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۱۱ درصد و از نظر ارزش ۲۸ درصد افزایش یافته است.

 

وی ماشین‌آلات مکانیکی را با ۳۸ درصد، ماشین‌آلات برقی را با ۱۹ درصد، اجزا و قطعات منصفله ماشین‌آلات را با ۱۱ درصد، کاغذ و مقوا را با ۳ درصد و پنبه را با ۳ درصد از مهمترین کالاهای وارداتی به گمرک اصفهان اعلام کرد و یادآور شد: بیشترین واردات به گمرک اصفهان به ترتیب از کشورهای چین با ۲۳ درصد، آلمان با ۱۷ درصد، کره‌جنوبی با ۱۵ درصد، ایتالیا با ۱۵ درصد است.

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|   1396/10/12 12:04:36   |
0     0
رابطه تجاری ما با چین چگونه بوده و به نفع کیست؟

چین یکی از کشورهای عمده تجاری ما محسوب می‌شود. حال باید ببینیم که کیفیت و کمیت صادارت و واردات بین ایران و چین چگونه است تا در خصوص توسعه، تحدید یا تغییر روابط تجاری تصمیم‌گیری نماییم.

آمار زیر که از سایت رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران برگرفته شده است، تصویری از این رابطه تجاری را نشان می‌دهد:

عنوان

عنوان

در جدول زیر تنوع کالهای صادراتی بین ایران و چین مقایسه شده است. همانطور که در جدول نشان داده شده است، در سال 1393 تنوع کالاهای صادراتی ما به چین 264 قلم بوده است در حالی که این عدد برای چین 16 برابر ایران یعنی 4310 قلم است. مضافا اینکه نوع کالاهای صارداتی ما عمدتا مواد اولیه، کشاورزی و خام است در حالی که صادرات چین با ارزش افزوده بسیار بالا است.

عنوان

مسئله صادرات با ارزش افزوده بالا یکی از آرزوهایی است که همیشه در حد برنامه و شعار باقی مانده است. نگاهی به آمار صادرات و واردات چین اندکی این موضوع را روشن میکند. در سال 1393، چین با مجموع 5/5 میلیارد تن صادرات به ایران ارزش 12 و هفت دهم میلیارد دلار رو کسب کرده (معادل با 33 هزار میلیارد تومان) در حالی که صادرات ایران با 30 میلیارد تن، 9 و سه دهم میلیارد دلار ارزش داشته است (معادل 24 هزار میلیارد تومان). که در جدول زیر این آمار نشان داده شده است:

عنوان

همچنین بر اساس آمار گمرک در 8 سال دولتهای نهم و دهم نزدیک به 40.5 میلیارد دلار کالای چینی به ایران وارد شده است این در حالیست که در 2 سال اخیر دولت یازدهم 25 میلیارد دلار کالای چینی وارد شده است که نشان از افزایش شتاب وارادت از چین است. حال سوال این است که در چنین وضعیتی سفر رئیس جمهور چین و هیئت های تجاری همراه با چه هدفی دنبال می‌شود؟ آیا قرار است موانع واردات از چین در پی این مذاکرات مرتفع گردد؟!
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics