تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چرا اینترنت من اینقدر کند است؟

اینترنت کند آفت کار هر کسی است که اکنون در خانه مشغول کار یا تحصیل است و از آنجا که کار در خانه در حال حاضر به سرعت در نیروی کار جا افتاده است، یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد یک امر ضروری است.

به گزارش لحظه نگر حسمان،  به نقل از پلیس فتا، پهنای باند بالا در حال حاضر نه تنها نیاز رایانه های شخصی است، بلکه دستگاه های تلفن همراه، محصولات اینترنت اشیا (IoT)، تلویزیون‌های هوشمند، کنسول های بازی و سرویس‌های پخش جریانی نیز مورد نیاز پهنای باند بالا می باشند، کار از راه دور و آموزش در منزل اکنون به این ترکیب اضافه شده است و ما بیش از هر زمان دیگری به داشتن یک اتصال اینترنتی پایدار در زندگی روزمره خود وابسته هستیم، قطع مکرر اینترنت، سرعت کم بارگیری و استریم محتوی، همه اینها مواردی رایج در اینترنت خانگی می باشند. دراینجا، چند دلیل عمده برای کند بودن اینترنت شما و چگونگی رفع آنها مطرح می کنیم.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

محدودیت های پهنای باند


اشتراک اینترنت ارزان قیمت از طرف ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) شما شاید  به بررسی گاه و بیگاه ایمیل یا تماشای یک فیلم در خانه، به شما کمک خوبی کرده باشد ولی هنگامی که به اتصالی برای مدیریت اینترنت اشیا نیاز دارید یا باید اتصال اینترنتی جلسه کاری را از راه دور حفظ کنید، اگر در سرعت ثابت مشکل دارید یا فرزند شما در حالی که در یک کلاس مجازی شرکت می کند و همزمان شخص دیگری در حال بازی است، در اینجاست که شما احساس نیاز به اینترنت با کیفیت تر خواهید نمود، قبل از بررسی سخت افزار خود، باید اطمینان حاصل کنید که بسته ی اینترنتی شما قادر به کنار آمدن با مجموعه دستگاهها و تقاضای امروز است؟

 

سرعت من چقدر است؟


برای دیدن سرعت اینترنت به سایت Speedtest.net مراجعه کنید تا سرعت اتصال خود را بصورت واقعی ببینید، این سرویس رایگان، سرعت بارگیری و بارگذاری شما را پینگ و بررسی می‌کند، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

 

اگر هزینه یک بسته اینترنتی حداکثر 30 مگابیت در ثانیه را  پرداخت می‌کنید و فقط سرعت 2 یا 3 مگابیت در ثانیه را دریافت می‌کنید، ممکن است مشکل از ISP و کابل‌های فیزیکی شما باشد در این مرحله، لازم است که با ارائه دهنده اینترنت خود تماس گرفته تا ببینید آیا قطعی در منطقه وجود دارد. چراغ های چشمک زن روی روتر شما نیز ممکن است نشان دهنده وجود مشکلی در خارج از خانه شما باشد، با این حال، اگر فقط یک سرویس خاص آنلاین است که با آن مشکلی دارید حتما با سرویس های آنلاین دیگر هم امتحان کنید تا مطمئن شوید که مشکل میزبانی سرویس اینترنت نمی باشد.

 

لوکیشن( مکان )


دو دسته کلی از سخت افزار برای اتصال خانه شما وجود دارد: روتر سنتی یا شبکه مش، روترهای سنتی برای اتصال شما به سرویس ISP شما، نقش یک مرکز را بازی می کنند، این روترها هاب متمرکز هستند که از طریق یک نقطه دسترسی ترافیک را مدیریت می کنند.

 

 

 

 

در مقایسه، شبکه های مش یک ورودی نسبتاً جدید در بازار هستند که شبکه ای از گره ها را برای دسترسی به اینترنت ایجاد می کنند، این محصولات به جای اینکه هر دستگاه خانگی به یک روتر متصل شود، دارای یک هاب و گره است که می تواند در مناطق مختلف خانه شما قرار داشته باشد و دستگاه‌ها برای دسترسی به اینترنت به نزدیکترین گره اتصال دهند.

 

اگر از سخت افزار سنتی مانند روتر پیش فرض ارائه شده توسط ISP خود استفاده می کنید، باید به خاطر داشته باشید که هرچه از روتر دورتر باشید، احتمال بروز مشکلات اتصال و سرعت پایین بیشتر است، یک راه حل ساده این است که روتر خود را جابجا کنید شاید برای بهبود عملکرد باید به دفتر و یا خانه خود نزدیک شوید یا برای تقویت قدرت سیگنال از یک توسعه دهنده Wi-Fi استفاده کنید، اشیا نیز می توانند مانع از اتصال بین دستگاه های شما و روتر شوند، در صورت امکان سعی کنید بهم ریختگی در اطراف روتر خود را به حداقل برسانید، اما خانه های بزرگتر یا دفاتر خانه واقع در یک باغ یا حیاط ممکن است به راحتی توسط یک مرکز اینترنت متمرکز قابل استفاده نباشند، در این صورت، جابجایی روتر کافی نیست و ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به جای آن یک شبکه mesh در نظر بگیرید.

 

با توجه به این نکات، هر دو دسته می توانند سرعت معقولی ارائه دهند اما شبکه های مش تمایل دارند که مقداری سرعت را فدای بهبود اتصال کنند، اگر برای استریم بازی و برنامه های کاری به اینترنت سریع نیاز دارید، ارتقا روتر استاندارد شما یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است و احتمالاً عملکرد بهتری نسبت به راه اندازی شبکه دارد.

 

سیم کشی خود را بررسی کنید


چیزی که ممکن است نادیده گرفته شود اما می تواند باعث اتصال یا مشکلات سرعت شود ، سیم کشی است که روتر شما را به جک تلفن یا رایانه متصل می کند. اگر قدیمی هستند ، بهتر است آنها را جایگزین کنید.

 

سرقت اینترنت


اگر از سرعت کمی رنج می برید ، دلیل این امر این است که شخص دیگری اشتراک اینترنت شما را می رباید، روترها معمولاً با رمز عبور تصادفی تنظیم می شوند که به صورت پیش فرض تنظیم شده و روی برچسب روتر شما چاپ شده اند، اما اگر رمز ورود خود را به رمزی ضعیف تغییر داده اید یا نقطه اتصال Wi-Fi را باز کرده اید ، این می تواند اجازه دهد تا دیگران بدون رضایت از شبکه شما استفاده می کنند برای قفل کردن اتصال یا تغییر رمز ورود، به صفحه پیکربندی روتر خود در مرورگر بروید، برای دسترسی به صفحه تنظیمات روتر، می‌توانید با جستجوی نوع روتر خود در موتورهای جستجوگر آی پی مورد نظر را پیدا کنید.

 

کانالهای شلوغ


کانال های Wi-Fi ارسال و دریافت داده ها را تسهیل می کنند. اتصال بیش از حد ، ممکن است باعث ایجاد گلوگاهی شود که پهنای باند شما را کند می کند. بسته به اینکه روتر شما از کدام کانال ها استفاده می کند ، ممکن است بتوانید به مسیرهای ترافیکی کم ازدحام بروید، برنامه های مختلف در بستر Android و iOS برای تجزیه و تحلیل کانال های Wi-Fi شما وجود دارند که به راحتی دستگاه هایی که به شبکه شما متصل هستند را مشخص می کنند، برای تغییر کانال ها، می توانید وارد صفحه پیکربندی روتر خود شوید و از گزینه های موجود استفاده نمایید.

 

نکات بیشتر:


بازنشانی: گاهی اوقات، ساده ترین راهکار، بهترین راه حل است، اگر سرعت اینترنت شما را رنج میدهد، سعی کنید روتر خود را از برق بکشید، 10 ثانیه صبر کنید و دوباره راه اندازی کنید.
مصارف اینترنت پس زمینه خود را بررسی کنید: برخی از برنامه های تلفن همراه و برنامه های رایانه ای ممکن است بصورت پیش فرض بدون اینکه متوجه شوید از پهنای باند شما استفاده نمایند.
امنیت خود را به روز نگه دارید: یکی دیگر از عواملی که نباید فراموش شود، احتمال آلودگی به بدافزارها است. اگر اینترنت شما بدون دلیل کند شده است، ممکن است بدافزار در حال ربودن اینترنت شما و سو استفاده از اتصال Wi-Fi شما باشد.

 


 

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics