تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
سشنبه تا سشنبه با خبرهای صادرات و واردات

" صادرات و واردات" و سایر اخبار مربوط به آن را در هفته ای که گذشت، دنبال کنید

صادرات یکی از مسیرها موفقیت در توسعه اقتصادی یک کشور در بازار جهانی می‌باشد. واردات نیزجهت تهیهٔ پاره‌ای از مواد و کالاهایی که تهیه و تولید آن برای کشور امکان‌پذیر نبوده یا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی‌باشد در نظر گرفته می شود. از منظر سواد مالی در حوزه کسب و کار و سرمایه گذاری، اول باید بازارها و گزینه های بیشتری برای سرمایه گذاری شناخته شود تا اصول اولیه سرمایه گذاری، یعنی چیدن سبد متنوع و محدود کردن ریسک صورت گیرد

 

تدوین ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه مشترک با وزارت راه و شهرسازی برای اتصال خطوط ریلی معادن و کارخانجات به شبکه ملی راه آهن/تدوین بسته پیشنهادی وزارت صمت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور به زودی/تصویب ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات لاستیک از محل تهاتر

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگاران از تدوین ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه مشترک با وزارت راه و شهرسازی برای اتصال شبکه ها و خطوط ریلی فرعی معادن و کارخانجات به شبکه ملی راه آهن کشور خبر داد.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

 

سهم۹۴ درصدی ۵۰۰ شرکت و بنگاه بزرگ اقتصادی از صادرات کشور/ معرفی پنج شرکت برتر ایران با ارزیابی ۲۳ شاخص مهم

 

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران (IMI100) با اشاره به سهم شرکت‌های بزرگ ایران در اقتصاد ملی، افزود: ۷۴.۲ درصد اشتغال و ۹۴ درصد صادرات و ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور سهم ۵۰۰ شرکت و بنگاه بزرگ اقتصادی کشور است.

 

 

واردات ماشین‌آلات راهسازی و معدنی در رده تولیدات هپکو ممنوع است/ خواستار محدودیت واردات محصولات دو پله بالاتر از رده تولیدات هپکو شده ایم

 

معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص وضعیت هپکو، بیان کرد: واردات ماشین‌آلات راهسازی و معدنی در رده تولیدات هپکو از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ ممنوع شده است و فقط ماشین‌آلاتی که تولید داخلی ندارند، امکان ثبت سفارش دارند.

 

 

تأمین و واردات کالاهای اساسی با رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی/ اعمال سختگیرانه‌ترین استاندارهای سلامت کالا

 

مدیر کل عملیات بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: کالاهای اساسی این شرکت با اعمال سختگیرانه‌ترین استانداردها وارد کشور می‌شوند و پس از دریافت گواهی‌های سلامت ملّی و بین‌المللی به مصرف می‌رسند.

 

 

رشد ۴۳ درصدی پوشش های صادرات در ده ماهه 99/ افزایش 51 درصدی صدور انواع بیمه نامه های اعتبار صادراتی

 

صندوق ضمانت صادرات ایران در ۱۰ ماهه امسال معادل ۳.۰۶ میلیارد دلار پوششهای صادراتی ارائه نموده که در مقایسه با مدت مشابه یکساله گذشته که ۲.۶۴۵ میلیارد دلار بوده رشد ۴۳ درصدی را نشان می دهد .

 

 

 

 

صادرات صابون رختشویی تا اطلاع ثانونی بلامانع است/ سپردن تعهدنامه انجمن مربوطه برای صادرات ضرورت دارد

 

ستاد تنظیم بازار با صادرات صابون رختشویی تا اطلاع ثانوی با توجه به مشکلات دپو این محصولات در واحدهای تولیدی، موافقت به عمل آورد.

 

 

صادرات ۳.۲ میلیارد دلاری آذربایجان‌شرقی محقق شد

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: پیش‌بینی صادرات ۳.۲ میلیارد دلاری استان در سال جاری در ۱۰ ماه امسال محقق شد.

 

 

دولت تمام تلاش خود را برای تسهیل صادرات انجام می‌دهد/صادرات کالاهایی که با ارز 4200 تومانی به کشور واردشده ممنوع است

 

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: کالاهایی که با ارز 4200 تومانی به کشور واردشده، صادرات آن ممنوع است، زیرا این کالاها برای تنظیم بازار داخلی است.

 

 

تراز تجارت کشور رو به مثبت ‌شدن پیش می‌رود/ با افزایش صادرات غیر نفتی نیاز ارزی کشور تامین می شود

 

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون واردات کشور کمتر از صادرات است و اگر در همین مسیر توسعه واحدهای تولیدی پیش برویم تراز تجارت کشور رو به مثبت شدن پیش می‌رود.

 

 

تحقق جهش تولید در ۲۰ زنجیره صنعتی/ بازگشت بیش از ۱۳۰۰ واحد غیرفعال به چرخه تولید/اهتمام وزارت صمت به مقوله مدیریت واردات کالا به کشور

 

معاون امور صنایع وزارت صمت از جهش تولید در ۲۰ زنجیره صنعتی از بین ۲۹ محصول منتخب صنعتی خبر داد و گفت:به رغم محدودیت های بین المللی، امروز شاهد رشد تولید در محصولات منتخب صنعتی هستیم که این روند نشان از عزم صنعتگران کشورمان برای توسعه اقتصادی کشور دارد.

 

 

 

منبع خبر: جمع آوری توسط تیم متفکران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics