تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کمک ۱۳۵ میلیارد تومانی جامعه ورزش و جوانان به اقشار آسیب‌دیده

مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: مجموع کمک‌های جامعه ورزش و جوانان در قالب بسته‌های بهداشتی و کمک‌ معیشتی در دوران کرونا ۱۳۵ میلیارد تومان بوده که توسط ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و ادارات شهرستانی، سمن‌های جوانان، باشگاه‌های ورزشی و خیرین انجام شده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل ازگزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، جعفر سطوتی درخصوص کمک های مومنانه جامعه ورزش و جوانان در دوران کرونا گفت: در موضوع نقش جامعه ورزش و جوانان در برخورد با مسئله کرونا، اقدامات ارزشمندی انجام شده است، به طوری که از ابتدای شیوع کرونا در کشور، بلافاصله فعالیت های ورزشی محدود و کنترل و همچنین ستاد مقابله با کرونا در ورزش تشکیل شد که این ستاد از اسفند سال گذشته تاکنون ۴۲ بار تشکیل جلسه داده و نقشه راه و برنامه راهبردی ورزش کشور را در وضعیت کرونا تدوین کرده است.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

{ وی ادامه داد: با توجه به آسیب بسیاری از مشاغل و کسب و کارها در دوران کرونا و عنایت به رهنمود مقام معظم رهبری برای کمک مومنانه و مواسات اسلامی به اقشار آسیب پذیر، رزمایش کمک مومنانه با صدور بیانیه مقام عالی وزارت ورزش و جوانان آغاز به کار کرد که در این رزمایش سمن‌های جوانان در سراسر کشور در هماهنگی و همکاری نزدیک با ادارات کل ورزش و جوانان استان ها وارد میدان شدند و علاوه بر تهیه و توزیع بسته های بهداشتی که از ابتدای کرونا انجام شده بود، در موضوع تهیه و توزیع بسته های معیشتی هم وارد عمل شده و کمک های چشمگیری داشتند.

 


سطوتی افزود: جامعه ورزش هم این کار را آغاز کرد به طوری که فدراسیون ها و هیئت های ورزشی، ادارات ورزش و جوانان استان ها و شهرستان ها، باشگاه های ورزشی، قهرمان و چهره های ورزشی پای کار آمدند و کمک های قابل توجهی کردند.


وی عنوان کرد: طبق گزارش رسمی از ادارات کل ورزش و جوانان استان ها، در حوزه تهیه و توزیع بسته های بهداشتی شامل (ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دستکش، گان و ...) جمع کمک های انجام شده معادل ۱۹ میلیارد تومان بوده است که توسط چهار گروه ادارات ورزش و جوانان استان ها و ادارات شهرستانی، سمن های جوانان، هیات ها و باشگاه های ورزشی و خیرین و چهره‌های ورزشی صورت گرفته است.


مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: در حوزه بسته های کمک معیشت نیز این چهار گروه تا امروز حدود ۱۰۷ میلیارد تومان کمک جمع آوری و بین اقشار آسیب دیده و محروم توزیع کرده اند که این کمک ها همچنان ادامه دارد.


وی به کمک فدراسیون های ورزشی در این حوزه اشاره کرد و گفت: فدراسیون های ورزشی در سطح ملی هم وارد عمل شدند و تعداد ۲۳ هزار و ۵۵۸ بسته اقلام بهداشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط ۲۹ فدراسیون جمع آوری و توزیع شد. همچنین قهرمانان و چهره‌های ورزشی نیز در این حوزه به صورت داوطلبانه ورود کردند و معادل ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بسته بهداشتی در کشور تهیه و توزیع کردند.


سطوتی اظهار داشت: در بحث بسته‌های کمک معیشت نیز در قالب رزمایش کمک مومنانه و همت پهلوانانه در مناسبت های مختلف حدود دو میلیارد تومان توسط فدراسیون‌ها و حدود ۲ میلیارد تومان توسط چهره ها و قهرمانان ورزشی جمع آوری و توزیع شده است. فدراسیون جانبازان و معلولین هم در این کمک های مومنانه مشارکت داشته و فدراسیون تکواندو هم اولین فدراسیونی بود که رزمایش کمک مومنانه را آغاز کرد.


وی تصریح کرد: جمع کل این کمک ها اعم از بسته های بهداشتی و بسته های معیشتی در دوران کرونا حدود ۱۳۵ میلیارد تومان تا به امروز بوده است که این کمک ها توسط ادارات کل ورزش و جوانان استان ها و ادارات شهرستانی، سمن های جوانان، باشگاه ها ورزشی در استان های مختلف، چهره ها و قهرمانان ورزشی، خیرین و فدراسیون ها وهیات های ورزشی انجام شده است.

وی اظهار داشت: تا زمانی که کرونا ادامه داشته باشد، این کمک ها نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم با پایان کرونا این کمک ها برای رفع دیگر مشکلات و مسائل مردم آسیب دیده و محروم استفاده شود.


مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان از جوانان و ورزشکاران و قهرمانان و چهره های ورزشی که در دوران کرونا پای کار آمدند و در مراکز درمانی کمک های فراوانی کردند نیز تشکر کرد و گفت: در روز ۱۷ شوال که مصادف با روز فرهنگ پهلوانی است، از برخی از این عزیزان تقدیر شد که در نظر داریم این مراسم را برای دومین بار در روز فرهنگ پهلوانی سال بعد هم برگزار و از تعدادی دیگر از مدافعان سلامت تقدیر کنیم. جای خوشحالی است که در ایام الله دهه فجر نیز جامعه ورزش و جوانان در اکثر استان‌ها از مدافعان سلامت تجلیل و قدردانی کرده اند.


وی به طرح (نذر رهایی) اشاره کرد و گفت: این طرح یکی دیگر از برنامه‌های ما در راستای کمک مومنانه است که با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران در روز ۱۹ اسفند ماه برگزار خواهد شد و جامعه ورزش در این برنامه به آزادسازی برخی هموطنان محکوم به جرایم غیر عمد به ویژه جرایم مالی غیر عمد کمک خواهد کرد.


سطوتی تصریح کرد: موارد با کمک سیستم قضایی و بسیج ورزشکاران جمع آوری شده و این کار با محوریت معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و همکاری فدراسیون‌ها و هیات ها و چهره های ورزشی در سراسر کشور انجام خواهد شد که امیدوارم بتوانیم با کمک هایی که از جامعه ورزش جمع آوری می کنیم، تعدادی از این هموطنان را از بند برهانیم.

 

وی افزود: برای آزادسازی این عزیزان در این طرح گذشته از جمع آوری کمک های مالی جامعه ورزش از کمک های معنوی پیشکسوتان و چهره های ورزشی برای اخذ رضایت شاکیان نیز استفاده خواهد شد.

 

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics