تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نحوه تعیین تکلیف دانشجویان دانشگاه های خارجی غیرمعتبر

رییس سازمان امور دانشجویان نحوه تعیین تکلیف مدارک تحصیلی دانشجویان دانشگاه های خارجی غیرمعتبر را تشریح کرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان، مجتبی صدیقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره اعتبار مدارک تحصیلی دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های غیرمعتبر خارج از کشور تحصیل می کنند، اظهار داشت: بر اساس توصیه سازمان امور دانشجویان، این دانشجویان باید خود را به دانشگاه های معتبر خارجی منتقل کنند چون شرط ارزیابی تحصیلی، ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر است.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی افزود: اگر این دانشجویان قصد انتقال به دانشگاه های داخل کشور هم دارند باید در دانشگاه های معتبر خارج از کشور مورد تایید سازمان امور دانشجویان تحصیل کرده باشند.

 

رییس سازمان امور دانشجویان به جدیدترین فهرست دانشگاه های معتبر خارجی که سازمان امور دانشجویان منتشر کرده است، اشاره کرد و گفت: دانشگاه های خارجی معتبر زیادی در لیست وزارت علوم وجود دارد و اگر دانشجویی در دانشگاهی مشغول به تحصیل است که اکنون در لیست جدید وزارت علوم با افت رتبه مواجه شده، ضوابط کماکان عطف به ماسبق نمی شود؛ چون فرد روی دانشگاه مورد تایید سازمان امور دانشجویان حساب کرده بود. به عبارت دیگر، اگر دانشگاهی افت رتبه دارد شامل دانشجویانی که در گذشته به آن دانشگاه رفته اند، نمی شود.

 

صدیقی خاطرنشان کرد: در گذشته چند سال یک بار فهرست دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارت علوم به روز می شد اما این روند هم اکنون سالانه شده است و اعمال تغییرات و ضوابط جدید معمولا برای ۹ ماه بعد خواهد بود تا دانشجویان امکان برنامه ریزی داشته باشند.

 

وی همچنین در مورد آمار خروج دانشجویان از کشور، یادآور شد: در این باره نمی توان آماری با قطعیت اعلام کرد، یکی از خدماتی که سازمان امور دانشجویان ارایه می دهد، تایید مدارک و ‌درخواست معافیت نظام وظیفه برای دانش آموختگان جهت ادامه تحصیل است.

 

 

 

 

معاون وزیر علوم افزود: روند خروج دانشجویان از کشور از اوایل سال ۹۹ به دلیل مشکلات بیماری کووید-۱۹ کاهش جدی پیدا کرد اما به تدریج از اواخر تابستان امسال، شرایط در حال تغییر است، گرچه تا عادی شدن فاصله دارد.

 

صدیقی درباره آمارهای درخواست دانشجویان برای انتقال از دانشگاه های خارج به داخل کشور، گفت: در بحث انتقال خارج به داخل، از نظر آماری تفاوت زیادی اتفاق نیفتاده و روند مشابه گذشته است.

 

به گزارش ایرنا، سازمان امور دانشجویان پیش از این نسبت به انتشار لیست ۱۰۹ دانشگاه معتبر خارجی اقدام کرده بود. اداره کل امور دانش‌آموختگان این سازمان در راستای اعتبارسنجی دانشگاه‌های معتبر جهان، نسبت به بررسی و اعلام اعتبار دانشگاه‌های خارج از کشور برای سپتامبر ۲۰۲۱ "صرفا رشته هایی که در حیطه وظایف وزارت علوم است" اقدام کرد.

 

در سال ۲۰۲۱ دانشگاه‌های ۱۰۹ کشور به روزرسانی و در سه گروه الف (ممتاز)، ب(خوب) و ج(متوسط) دسته بندی و تفکیک شده اند که بر اساس فهرست منتشر شده، ۶۰۳ دانشگاه در گروه الف، ۸۱۸ دانشگاه در گروه ب و ۱۱۰۵ دانشگاه در گروه ج قرار دارند.

 

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics