تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

موجودی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد به ۲۵۰ میلیارد تومان می‌رسد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رایزنی‌های صورت گرفته با مجلس شورای اسلامی و معاونت علمی ریاست جمهوری موجودی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه را تا شهریور ماه سال آینده به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد داد که البته هدف‌گذاری ما برای این صندوق رقم ۱۰۰۰میلیارد تومان است.

به گزارش لحظه نگر حسمان،  به نقل از ایسنا، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در جلسه مشترک با دکتر جواد علمایی، معاون علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی که با هدف هم افزایی در فعالیت‌ها برگزار شد، گفت: در حوزه فناوری و صنعت در دانشگاه آزاد اسلامی سه مجموعه معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری، شبکه آزمایشگاهی و پارک علم و فناوری وجود دارد.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی با بیان اینکه یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری تبدیل فناوری‌های تولیدی در دانشگاه و یا مجموعه‌های نزدیک به دانشگاه، به ثروت است، گفت: رویکرد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری متولی بودن به جای تصدی‌گری است.

 

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد تاکید کرد: معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در زمینه آموزش، شتابدهی و رشد و شبکه پژوهشی با معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی در هم تنیده است، بنابراین اگر هم افزایی لازم صورت گیرد و هماهنگی‌های لازم جهت تنظیم و تعریف وظایف انجام شود، اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

 

وی عملیاتی‌شدن آیین‌نامه‌های مصوب و تدوین شده در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و همچنین پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی را زمینه ایجاد تحول عظیم در دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: یکی از ابزارهای ایجاد تحول و افزایش ضریب اثربخشی این آیین‌نامه‌ها، دسترسی به نهاد مالی قدرتمند است که تلاش شده با تاسیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه این مهم محقق شود.

 

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: رایزنی‌های صورت گرفته با مجلس شورای اسلامی و معاونت علمی ریاست جمهوری موجودی صندوق را تا شهریور ماه به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد داد که البته هدف‌گذاری ما برای این صندوق رقم ۱۰۰۰میلیارد تومان است.

 

 

 

 

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: زیرساخت‌های لازم برای افرادی که خواهان کار فناورانه در دانشگاه هستند، فراهم شده است.

 

لزوم هم افزایی میان معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی و معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری

 

دکتر جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این جلسه گفت: اطلاع از برنامه‌ها و اقدامات معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری زمینه هم‌افزایی را بیش از پیش فراهم خواهد کرد و این رویکرد مهم و اساسی سبب می‌شود تا بتوانیم جامعه هدف را از این اقدامات مطلع کنیم.

 

وی رساله و پایان‌نامه‌های موجود در معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی را پتانسیل مناسبی برای پیشبرد اهداف معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانست و گفت: در رایزنی و مواجهه با شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانید از این ظرفیت استفاده کنید و کارگروه‌هایی در این زمینه تشکیل شود.

 

تشکیل صندوق پژوهش و فناوری سبب نظام‌مند شدن پژوهش و فناوری خواهد شد

 

در ادامه دکتر وحید ضرغامی، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تاکید بر لزوم هم افزایی میان معاونت‌های مختلف دانشگاه به بخش‌هایی از اقدامات صورت گرفته در معاوت تحقیقات، فناوری و نوآوری اشاره کرد و افزود: با تشکیل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهش و فناوری به صورت نظام‌مند و با قدرت بیشتر پیش خواهد رفت.

 

همچنین دکتر محمدرضا اردکانی، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، در این جلسه اقدامات صورت گرفته توسط معاونت فناوری را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: فضا و فعالیت‌های فناورانه که زمینه درآمدزایی و پیشرفت‌های فناورانه است، در این معاونت شکل گرفته است.

 

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics