تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دومین بازارچه دانشجویی "چرتکه" در دانشگاه شیراز گشایش یافت

دانشگاه شیراز از دومین بازارچه تولیدات دانشجویی با عنوان "چرتکه" با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از طریق فضای مجازی رونمایی کرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان،  به نقل از ایرنا معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، یکشنبه در آیینی که به‌ منظور گشایش این بازارچه در دانشگاه شیراز برگزار شد، بیان داشت: خودشکوفایی در سایه کار و فعالیت حاصل می‌شود و بر همین مبناست که جوهره انسان به کار و تلاش است و همه آنچه با عنوان دستاورد می‌شناسیم حاصل فعالیت است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

غلامرضا غفاری، با تاکید بر اینکه فرهنگ کار گروهی باعث هم‌افزایی بیشتر می‌شود، گفت: کار گروهی تاثیرگذارتر است و می‌تواند باعث توسعه فرهنگی شود.

 

وی، با اشاره به اینکه این جنس فعالیت‌ها زمینه‌ ایجاد هویتی تازه را فراهم می‌کند، افزود: در پرتو این رویدادها، نشاط و لذتی حاصل می‌شود که بی‌مانند است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: امروز بخش اندکی از جمعیت دنیا هم فاقد مهارت است و هم علاقه‌ای به آموزش آن ندارد، از همین رو ضروری است دانشگاه‌های نسل جدید برای کسب توانمندی بیشتر در این زمینه تلاش کنند.

 

غفاری، برآیند کنش‌های جمعی را افزایش سرمایه اجتماعی و توجه به ذهنیت‌های مشترک دانست و گفت: حاصل کار در نهایت به امیدآفرینی ختم می‌شود و امید مهم‌ترین ویژگی است که منجر به ایجاد افق‌های جدید می‌شود.

 

 

 

 

دانشگاه‌های نسل سوم باید کارآفرین و نوآور باشند

 

رییس دانشگاه شیراز نیز در این آیین با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید خود را به استانداردهای نسل سوم نزدیک کنند، اظهار داشت: حرکت در این مسیر اجتناب ناپذیر است و دانشگاه‌های نسل سوم باید کارآفرین و نوآور باشند زیرا رسالت دارند بعد از دانش‌آموختگی، دانشجویانشان را رصد کنند و در باره آن‌ها مسوولیت‌پذیر باشند.

 

حمید نادگران با تاکید بر اینکه دانشگاه محل سعی و خطای دانشجو است، افزود: با انجام کار دانشجویی، دانشجویان با پختگی و رسیدن به تراز مناسبی وارد اجتماع می‌شوند و با این رویکرد، زمینه ایجاد نمایشگاه‌های متفاوت تولیدات دانشجویی طراحی شده است.

 

وی، در مورد گشایش دومین بازارچه دانشجویی "چرتکه" در دانشگاه شیراز گفت: نخستین نمایشگاه تولیدات دانشجویی سال ۹۸ در پردیس ارم این دانشگاه به ‌صورت حضوری رقم خورد و امسال دانشجویان به ویروس کرونا نشان دادند که چیزی مانعشان نیست.

 

نادگران افزود: گرچه بازارچه چرتکه مجازی دنبال می‌شود، اما فعالیت‌های ارزشمند و در نوع خود بی‌بدیلی دارد.

 

رییس دانشگاه شیراز اضافه کرد: هدف از ایجاد این بازارچه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارتقای نشاط اجتماعی و مسوولیت‌پذیری، فرهنگ‌سازی خانواده پایدار، ترویج کسب و کار و اشتغال دانشجویی، بروز توانمندی‌های تولیدی دانشجویان، تقویت وضعیت اقتصادی قشر دانشجو و افزایش بازدهی دانشجویان برای ایجاد زمینه‌ای به ‌منظور بازاریابی و فروش محصول و تولید ثروت است.

 

نادگران، همچنین از همکاری دانشگاه‌های فردوسی، ملایر، سمنان، ارومیه، قم، رفسنجان، خرمشهر، میبد یزد و گلستان برای راه‌اندازی این دوره از بازارچه سخن گفت.

 

بازارچه "چرتکه" قابل توسعه و گسترش است

 

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز هم در این آیین بیان کرد: ایجاد اشتغال برای دانشجویان در سال‌های اخیر از دغدغه‌های مجموعه دانشگاهی کشور بوده است و همواره نگران سرنوشت دانشجویانی بوده‌ایم که پس از دانش‌آموختگی، گرفتار بیکاری و معضلات آن شده بودند.

 

سید مجتبی واعظی افزود: ایجاد بازارچه چرتکه با هدف ایجاد شرایط کارآفرینی برای دانشجویانی است که می‌توانند کالا یا خدمتی را عرضه کنند، چه این اقدام در راستای رشته تحصیلی آنان باشد و چه مربوط به توانمندی دانشجویان و ذوق آنان باشد.

 

وی،اظهار داشت: با ایجاد بازارچه چرتکه ۲ هدف عمده، ایجاد درآمد برای دانشجویان و زمینه‌سازی برای کارآفرینی پس از دانش آموختگی از رهگذر کسب مهارت، مدنظر بوده است و خوشبختانه در ۲ سال اخیر دانشجویان مهارت‌هایی را در این زمینه کسب کرده‌اند که شایان توجه است.

 

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه شیراز، زمینه توسعه و گسترش این بازارچه وجود دارد و با ایجاد بازار مجازی در فضای دیجیتال در پی راهکاری برای اتصال تمام کشور به این بازارچه هستیم.

 

واعظی ادامه داد:تا کنون بازارچه مجازی دانشجویی در کشور راه‌اندازی نشده است و از همین رو به آینده آن و زمینه‌های رشد آن خوشبین هستیم.

 

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics