تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی تاکید کرد:

عزم جدی به منظور شناسایی فراریان مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به عزم جدی امور مالیاتی استان به منظور شناسایی فراریان مالیاتی گفت: شناسایی فعالیت‌های پنهان اقتصادی، مسیر مبارزه با فرار مالیاتی را بیش از پیش هموار می کند.

 به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی ایران، حسن کوماسی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با بیان اینکه نظام مالیاتی تنها با کسانی که دارای پروانه کسب هستند سروکار ندارد بلکه تمام صاحبان فعالیت‌های اقتصادی و درآمدی اعم از آشکار و پنهان، طرف حساب آن هستند، از شناسایی 22 هزار و 757 مودی جدید و تشکیل پرونده برای آنها در طول چهار سال و نیم گذشته در استان خبر داد.

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: عمده شناسایی ها از طریق بانک‌های اطلاعاتی از جمله اطلاعات حاصل از اجرای ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم و بانک‌های اطلاعاتی شهرداری‌ها، دفاتر اسناد رسمی و اداره کل راه و شهرسازی و دیگر نهادها و یا از طریق واحد یابی فیزیکی ادارات امور مالیاتی انجام شده است .

 

 


مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با بیان اینکه یک همگرایی و هم‌افزایی در کل نظام در خصوص مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی اقتصاد زیرزمینی به وجود آمده است، اظهار داشت: در سایه همکاری‌های بین بخشی از جمله همکاری دستگاه‌های قضایی، نظارتی، امنیتی، نظامی و انتظامی توانسته‌ایم مودیان بزرگی را که فرار مالیاتی داشتند شناسایی کرده و حقوق دولتی را از آنها مطالبه و وصول کنیم.

 


کوماسی همچنین به ترکیب درآمدهای مالیاتی استان در سال 1398 اشاره کرد و اظهار داشت: درآمد حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده با 32 درصد، مالیات حقوق با 26 درصد، مالیات صاحبان مشاغل با 18 درصد، مالیات اشخاص حقوقی با 16 درصد و سایر منابع با 8 درصد، رتبه‌بندی منابع مختلف درآمدی در ترکیب درآمدهای مالیاتی استان را تشکیل می‌دهند.

 


وی در پایان از امکان ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی به عنوان یکی از آخرین اقدامات سازمان امور مالیاتی در راستای توسعه دولت الکترونیک خبر داد و تصریح کرد: تاکنون بیش از 35 هزار مودی در استان جهت ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور درخواست خود را ثبت کرده‌اند.

 

منبع خبر: رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics