تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
یکشنبه تا یکشنبه با خبرهای مسکن

" قیمت مسکن" و سایر اخبار مربوط به آن را در هفته ای که گذشت، دنبال کنید

امروزه فقط کار کردن و کسب درآمد پاسخگوی نیازهای زندگی نیست بلکه برای به دست آوردن ثروت بیشتر، سرمایه‌گذاری لازم است که با توجه به روند رو به رشد تورم و همزمان با آن کاهش ارزش پول، سرمایه‌گذاری حتی اگر به افزایش دارایی منجر نشود دست کم می‌تواند جلوی کاهش ارزش سرمایه را بگیرد. ورود به بازار مسکن و سرمایه گذاری در این بازار در نظر عموم یکی از راهکارهای پر سود و افزایش درآمد است،از طرف دیگر برآورد بهای یک منزل و یا هزینه اجاره نیز در زمره اطلاعات سواد مالی محسوب می شود. بنابراین در ادامه قیمتهای هفتگی بازار مسکن تهران به عنوان مهمترین بازار در این رسته ارائه شده است.

قیمت مسکن در شرق تهران


مشاوران املاک در شرق تهران معتقدند معاملات مسکن در شرق روندی کاهشی به خود گرفته و قیمت مسکن نیز در پی رکود معاملات کاهش داشته است؛ نمونه واحدهای ثبت‌شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران نیز این موضوع را تصدیق می‌کند. منطقه4، 8، 13 و 14 مناطقی است که در شرق تهران قرار دارد و قیمت مسکن نیز هر چه به شمال تهران نزدیک می‌شویم افزیش خواهد داشت

 

 

 

 

گران‌ترین آپارتمان‌های تهران چند؟


شاید تا چند وقت پیش در تماس با آژانس‌های املاک در شمال شهر تهران قیمت‌هایی بسیار عجیب و غریب می‌شنیدید؛ قیمت‌هایی که به گفته مشاوران املاک هیچ راهی برای پایین آمدن نداشت؛ هر چند اکنون نیز در آژانس‌های املاک قیمت‌های نجومی همچنان اعلام می‌شود اما معاملات ثبت‌شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران حاکی از چیز دیگری است؛ چند ماه پیش معاملات زیادی با قیمت بالای 100میلیون تومان در هر متر مربع در محله‌های شمالی ثبت می‌شد که اکنون تعداد این معاملات همراه با کاهش تعداد معاملات بازار مسکن، کاهش داشته است.

 

 

 


خانه‌های منطقه ۲تهران چند معامله می‌شود؟


منطقه2 یکی از مناطق شهرداری تهران در شمال غرب پایتخت است. قیمت مسکن در این منطقه از متوسط قیمت مسکن بالاتر است و واحدهای زیادی با قیمت‌های متنوع در این منطقه معامله می‌شود.

 

 

 

 

واحدهای نقلی تهران چند؟


در طول دی ماه 99 حدود 2700معامله آپارتمان صورت گرفته که از این تعداد حدود 900معامله برای واحدهایی است که متراژی کمتر از 60متر مربع دارد؛ یعنی تقریبا یک سوم معاملات برای آپارتمان‌های زیر 60متر انجام شده و این امر حاکی از استقبال خریداران مسکن از این واحدها است.

 

 

 

 

خانه های یک میلیاردی تهران کجاست؟


آخرین برآوردهای انجام شده در خصوص متوسط قیمت مسکن نسبت به درآمد سالانه نشان داد؛ خانوارهای تهرانی باید برای خرید خانه بیش از صد سال منتظر بمانند تا بتوانند خانه بخرند که این امر هم باتوجه به تغییر نرخ‌ها بعید به نظر می‌رسد. در سال‌های اخیر نیز قیمت غالب خانه‌های تهران به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است و از این رو خرید خانه برای افرادی که سرمایه‌ای کمتر از یک میلیارد تومان دارند به امری دشوار تبدیل شده است

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: جمع آوری توسط تیم متفکران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics