تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره راه اندازی سامانه فکتورینگ

مرکز توسعه سیستم و فناوری اطلاعات سازمان برنامه برنامه و بودجه اعلام کرد: به استناد ماده ۸ آیین نامه اجرایی" قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور" در راستای عمل به تکلیف قانونی خود به منظور راه‌اندازی سامانه فکتورینگ، در مرحله انتخاب پیمانکار است.

 به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از مرکز اطلاع رسانی، روابط‌عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در پی انتشار گزارشی در خبرگزاری مهر با عنوان "واکنش سازمان برنامه و بودجه به قصور درراه اندازی سامانه فکتورینگ" این سازمان با ارائه گزارشی اعلام کرد:

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

پس از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی ماده (۸) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور، سازمان برنامه و بودجه در راستای عمل به تکلیف قانونی خود در راه‌اندازی سامانه فکتورینگ، همزمان با طراحی فرایند کلان عملیات فکتورینگ، در راستای راه‌اندازی سامانه فکتورینگ اقدام به رایزنی با متخصصان حوزه تامین مالی و فناوری اطلاعات، نموده است. 

 

 

عملیاتی نمودن سامانه نیازمند انجام رایزنی‌های اولیه و سنجش پیش نیازهای عملیات فکتورینگ در تعامل با دستگاه های اجرایی به عنوان کارفرما، بانک‌های متقاضی و پیمانکاران طرف قرارداد تملک دارایی‌های سرمایه ای است؛ که هم‌اکنون توسط دفاتر مربوطه در سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است. 

 

 

علاوه براین سازمان برنامه و بودجه در راستای پیشبرد راه‌اندازی سامانه، مذاکرات اولیه با پیمانکاران متقاضی اجرای سامانه فکتورینگ جهت برگزاری فرایند مناقصه را پیگیری می‌نماید. به این منظور مراحل انتخاب پیمانکار اجرای سامانه توسط مرکز توسعه سیستم و فناوری اطلاعات سازمان برنامه و بودجه در دست اقدام می‌‌باشد و در مرحله کنونی کار استعلام اسناد ارزیابی کیفی (RFQ) توسط این مرکز در حال انجام است.

 

 

مسلما پس از انتخاب و تایید صلاحیت پیمانکار متقاضی، راه‌اندازی سامانه فکتورینگ براساس (RFP)  ارایه شده توسط پیمانکار، مطابق دستورالعمل موضوع تبصره (۱) ماده (۳) آیین نامه مزبور، در اسرع وقت اجرایی خواهد شد. در ضمن فکتورینگ به موجب قانون حداکثر استفاده از توان داخلی تکلیف شده است که در اواخر خرداد۱۳۹۸ ابلاغ شده است و ماده (۸) مهلت ۴ ماهه برای آیین‌نامه آن تعیین کرده بود که در دولت انجام شده است بنابراین اینکه قرار بود ابتدای سال ۹۸ اجرای شود، صحیح نیست.

منبع خبر: مرکز اطلاع رسانی، روابط‌عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics