تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی تاکید کرد:

نقش مالیات در بودجه اساسی و استراتژیک است

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی گفت: مالیات نقشی اساسی و استراتژیک در بودجه کشور دارد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی ایران، تاجمیر ریاحی، مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان در شورای اداری، مالیاتی و حقوقی استان سمنان که با حضور مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان برگزار شد; تصریح کرد: شاید هیچوقت در هیچ برهه ای از زمان نظام مالیاتی کشور به این اندازه مورد توجه و اهمیت نبوده و تمام ارکان حاکمیت یک نگاه ویژه به نظام مالیاتی کشور دارند.

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی با اشاره به عدم فروش نفت در شرایط کنونی گفت: فروش نفت مستلزم روابط تجاری است که با برخی از موانع و تحریم ها مواجه شده و نظام مالیاتی کشور قطعادر این شرایط حساس می‏تواند نقش بسزایی را ایفا نماید.

 

 


مدیر کل دفتر حقوقی سازمان با اشاره به نقش سازمان امور مالیاتی در نظام اقتصادی کشور گفت: نقش مالیات در بودجه کشور رو به افزایش است ، اگر درآمدهای نفتی صرف پرداخت حقوق و هزینه های جاری گردد صرفا منابع اصلی و اساسی و استراتژیک کشور دچار چالش می گردد و نه تنها هزینه حال کشورمان ساماندهی نمی گردد بلکه وضعیت آینده هم دچار نگرانی و مشکل خواهد شد.

 


تاجمیر ریاحی تصریح کرد: تمامی نخبگان و بزرگان کشور بر این باور هستند که هزینه فروش نفت می بایست صرف زیرساختهای کشور شود و هزینه های جاری کشور باید از محل دیگر از جمله مالیات تأمین گردد.

 


مدیر کل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی با اشاره به موانع پیش رو در امر وصول مالیات عنوان کرد: در سنوات گذشته به دلیل اینکه زیرساختهای لازم در حوزه مالیاتی و نظام اقتصادی کشور و مجموعه فعالیتهای تجاری کشور به صورت یکپارچه وجود نداشته است، افرادی را به سمت فرار مالیاتی و به سمت عدم پرداخت حقوق حقه دولت و هزینه های جاری کشور سوق داده است تا جایی که این امر به یک عادت تبدیل شده و مشکلات فراوانی را برای نظام مالیاتی کشور بوجود آورده است.

 


تاجمیر ریاحی ضمن تأکید بر اجرای عدالت مالیاتی در امر وصول مالیات عنوان کرد: عدالت مالیات در مالیات ستانی موجب عدالت اجتماعی خواهد شد و این امر مستلزم وجود زیرساختهای لازم در امر وصول مالیات است.

 


مدیر کل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی هوشمند سازی نظام مالیاتی را یکی از دستاوردهای مهم سازمان امور مالیاتی برشمرد و گفت: خوشبختانه نظام مالیاتی با حرکت روبه جلو به سوی الکترونیکی شدن پیش می رود و با اجرای فاز اول طرح جامع مالیاتی و اشراف کامل به اطلاعات یک فعال اقتصادی وصول مالیات بر اساس بانک اطلاعاتی موجود تشخیص داده خواهد شد .

 


تاجمیر ریاحی از حذف نظام علی الرأس در نظام مالیاتی خبر داد و گفت: سازمان امور مالیاتی با اتکا بر بانکهای اطلاعاتی و با توجه به ماده 169 و کمک دستگاههای حاکمیتی ،نظارتی و قضایی بانک های اطلاعاتی تکمیل گردید.

 


مدیر کل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی در پایان با اشاره به اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی بیان کرد: اجرای عدالت مالیاتی مستلزم وجود اطلاعات درست در نظام مالیاتی می باشد و این امر محقق نخواهد شد مگر با اشراف کامل نظام مالیاتی بر کلیه فعالیتهای اقتصادی.

 

منبع خبر: ​رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics