تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

استفاده از رسیدساز جعلی شیوه کلاه‌بردار کرمانشاهی

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری فردی که برای جلب اعتماد فروشندگان سایت‌های واسطه‌گر از فرزندانش سوءاستفاده می‌کرد خبر داد .

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح این خبر بیان داشت:جمعی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند با رسیدساز جعلی از آن‌ها کلاه‌برداری شده است، برهمین اساس مراتب به‌صورت ویژه برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

 

این مقام انتظامی در ادامه گفت: طی تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد شاکیان در وب‌سایت‌های واسطه‌گر، آگهی فروش گوشی تلفن همراه درج کرده سپس شخصی با مراجعه به درب منزل فروشندگان و بررسی گوشی تلفن همراه، یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراه به فروشندگان ارائه و مدعی می‌شود که وجه کالا به‌حساب فروشندگان واریز و کالای موردنظر را دریافت می‌کند در ادامه قربانیان پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند پولی به حسابشان واریز نشده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: در بیش از ده شکایت مطرح‌شده تمامی شاکیان بابیان اینکه فرد کلاه‌بردار به همراه دو فرزند خود مراجعه و اعتماد آن‌ها را جلب کرده است، کارشناسان را به‌یقین رساندند که در تمامی پرونده‌ها متهم یک نفر می‌باشد.

 

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم مورد شناسایی  و ضمن هماهنگی با مرجع قضایی طی یک عملیات میدانی در مخفیگاهش دستگیر شد.

 

سرهنگ کسانی به کاربران سایت‌های واسطه‌گر توصیه کرد: کاربران حتماً سرویس پیامکی بانک خود را فعال کرده  تا در صورت واریز وجه پیامک انتقال را دریافت کنند همچنین به سرشماره واریز نیز توجه نمایند تا جعلی نباشد، یکی از راه‌های مطمئن دریافت وجه بررسی موجودی از طریق برنامه مربوط به بانک و یا دستگاه خودپرداز است، فروشندگان توجه داشته باشند تنها هنگامی‌که از واریز وجه اطمینان حاصل کنند و سپس کالای مربوطه را می‌بایست تحویل دهند.

 

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

 

 

منبع خبر: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics