تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کلاهبرداری میلیونی و سوء استفاده از اعتماد بی جا کاربران فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از کلاهبرداری میلیونی پی در پی و سوء استفاده از اعتماد بی جا کاربران فضای مجازی در سایت های واسطه گر اینترنتی خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل ازگزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ جواد جهانشیری، در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان سبزواری به پلیس فتا شهرستان سبزوار مبنی بر کلاهبرداری میلیونی از وی در پی اعتماد بی جای ایم شهروند به آگهی درج شده در سایت دیوار ، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، شاکی در سایت واسطه گر دیوار با آگهی استخدام کارگر ساده روی کشتی با حقوق مزایای بالایی مواجه شده و برای احراز هویت کپی مدارک و دو شماره حساب در بانک مورد نظرافتتاح نموده و مدارک را با اتوبوس به آدرس اعلامی در سایت ارسال کرده است.

 

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی بیان داشت : در ادامه اظهارات شاکی به کارشناسان مشخص شد، پس از ارسال مدارک هویتی و مشخصات حسابهای بانکی خود تاکنون 13 میلیون تومان غرامت به مالباختگانی که در دیوار کالا خریده و وجوه خودرا به حساب بانکی وی واریز نموده اند، پرداخت کرده ولیکن همچنان حسابهایش مسدود وهمچنان شکاتی در این رابطه وجود دارند.

 

این مقام انتظامی بیان داشت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا سرنخهایی از عامل درج آگهی در سایت دیوار بدست آمد که پس از احضار وی به پلیس فتا مشخص شد فرد شناسایی شده نیز خود قربانی ناآگاهیش بوده و او نیز در دام کلاهبرداران گرفتار شده است .

مظنون که دارای کارگاهی در تهران بود برای ارتباط با کارگران مهاجر خود تعدادی سیم کارت خریداری که پس از جمع شدن کارگاه نسبت به بازپس گیری سیم کارت هایی که به نام خود داشته اهمال کاری کرده و اکنون ادله جرم صورت گرفته به نام وی و درج آگهی توسط سیم کارت وی ادامه دارد.

 

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: پس از یکسری اقدامات فنی و پلیسی رد عامل اصلی کلاهبرداری که با درج آگهی در قالب فروش کالا و استخدام کارگر ساده، سوژه های خود را درسایت دیوار شهرستانها دنبال می کرد توسط کارشناسان پلیس فتا بدست آمد و پس از هماهنگی با مقام قضائی پرونده جهت دستگیری متهم به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

 

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی خاطرنشان کرد: علت ایجاد این کلاف سردرگم کلاهبرداری متاسفانه عدم رعایت حریم خصوصی و خرید آگاهانه از سایت واسطه گر اینترنتی دیوار بود بنابراین به شهروندان توصیه می شود با در اختیار داشتن سیم کارت هایی که به نام خود دارند مراقب مسئولیت حقوقی خود بوده و در نگهداری اطلاعات حساب بانکی خود نیز دقت نمایند و هرگز اطلاعات حساب بانکی خودرا در اختیار افراد دیگر قرار ندهند.

 

گفتنی است ،شهروندان گرامی می توانند با شماره تماس 096380 مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا ارتباط برقرار نموده و یا با ادرس الکترونیکی به نشانی www.cyberpolice.ir از بروز ترین اخبار و حوادث و آموزش های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع گردند.

 

 

 

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics