تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مالیات در نظریه و عمل

اگرچه تحولات دیجیتالی می تواند چالش های جدیدی را برای سازمان های مالیاتی ایجاد کند، ابزارهای جدیدی را نیز برای توافق مالیاتی بیشتر،کاهش مسئولیت مودیان، و حمایت از آنان فراهم می آورد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، جمله آغازین ، برگرفته از مقاله OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی) در مورد پایانه های فروش آنلاین ، تقریبا موارد اصلی مربوط به قوانین مالیاتی را جمع بندی می کند و تا حدودی چارچوب نظارتی پایانه های فروش را تعریف می کند. به تعبیری دیگر ، عملیات تجاری و گردش مالی مودیان تحت کنترل کارآمد قرار می گیرد که این نشان دهنده وصول مالیات با کمک سیستم های مختلف و امن است .

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به طور کلی مشاغل موظف بودند رسید خرید و فروش خود را گاهی با حداقل الزامات ثبت نمایند. با این حال و با وجود استانداردهای آفلاین ده ها ساله ، مبارزه با کلاهبرداری در مالیات بر ارزش افزوده بی اثر بود و امکان دستکاری سوابق ذخیره شده امکان پذیر بود. از طرف دیگر ، پایانه های فروش آنلاین متصل به سیستم پردازش اختصاصی هستند که معمولا توسط وزارت خزانه داری نگهداری می شوند و به مسئولین مالیاتی این امکان را می دهند تا پرداخت ها را در زمان واقعی ردیابی کنند. با وجود گزارش های اجباری معاملات ، مقامات در اصل موظف می شوند کنترل بیشتری بر نقل و انتقال پول و جریان معاملات داشته باشند.

 

 


*اهداف این قوانین واضح است: کاهش اقتصاد خاکستری در واقع ، قوانین جدید برای کاهش میزان اقتصاد خاکستری در بخش های تجاری مبتنی بر پول نقد در نظر گرفته شده است ، که دستکاری سیستم های ثبت را دشوارتر می سازد. نیازی به گفتن نیست که تلاشهای مربوط به وصول مالیات با شکاف نگران کننده مالیات بر ارزش افزوده ارتباط تنگاتنگی دارد و مقامات در حال اجرای مقررات جدید برای اعمال کنترل شدیدتر هستند. قوانین جدید از جمله پایانه های فروش، فرصت های بهتر و موقعیت های موثرتری را برای کنترل و بازرسی فراهم می کند.

 


چند سال پیش ، تصور اینکه پایانه های فروش آنلاین بدون نقص کار می کنند غیرممکن بود، ولی امروزه ، با گسترش اینترنت همراه (از 3 G به بعد) ، شیوه های مختلف مالیات ستانی با روشهای عملیاتی مختلف ، صرف نظر از اینکه یک کشور توسعه یافته یا در حال توسعه باشد ، به نظر می رسد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و اجرای آن آسان باشد. این مورد آخر یعنی قانون پایانه های فروش در راس تلاش برای اجرایی شدن قرار گرفت.

 

 

آرژانتین پایانه های فروش اجباری و چاپگرهای مالی را در اواخر قرن گذشته معرفی کرد ، در حالی که کشورهایی مانند: کرواسی ، اسلوونی و مجارستان در اروپا پیشتاز بودند. کشورهای پیشرفته به سرعت این روند را دنبال می کنند ، به عنوان مثال ، از سال آینده ، همه پایانه های فروش در آلمان توسط یک ماژول امنیت فنی مجاز محافظت می شوند. قوانین پیش رو سیستم ذخیره الکترونیکی سوابق را به منظور ذخیره و محافظت از داده های معاملات پایانه های فروش پیش بینی کرده است.

https://www.fonoatech.com/blog/fiscalization-in-theory-and-practice

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics