تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پایانه های فروشگاهی ابزار مالی نوین

اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را می توان یکی از اقدامات موثر و عملگرایانه سازمان امور مالیاتی کشور در راستای اجرای قوانین مالیاتی پویا و بروز رسانی شده نظام اقتصادی کشور دانست. قانونی که با اجرای آن بخش اعظمی از فعالیت های اقتصادی و داد و ستد های مالی در فرآیند شفاف سازی و رفع ابهامات مربوط به آن قرار می گیرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، اصولا صندوق فروش به هر دستگاه کارت خوان بانکی ، درگاه پرداخت الکترونیکی یا هر وسیله دیگری که امکان اتصال به شبکه های الکترونیکی پرداخت رسمی کشور و سامانه مودیان را داشته و از قابلیت صدور صورت حساب الکترونیکی برخوردار باشد گفته می شود.

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ابزار دولت برای پایش فعالیت های اقتصادی و سیاست گذاری و برنامه ریزی درست و موثر در این حوزه است که با همکاری مشمولان این امر محقق می شود . از سوی دیگر مشاغل نیز از مزایا و قابلیت های این سامانه ها در ایجاد نظم و شفافیت و اعتماد بهره مند می شوند.

 

 

امروزه دولت ها بدون استفاده از فناوری اطلاعات نمی توانند فرآیندهای مدیریت تصمیم گیری و سیاست گذاری را در سطح ملی به شکل مطلوب به انجام برسانند. با توجه به این مهم سازمان های دولتی به مدد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند ها و روش های خود، موفق به ارائه بهتر و سریع تر خدمات به شهروندان شده اند . فضای کسب و کار و مبادلات تجاری نیز یکی از عرصه هایی است که شاهد ورود فناوری های نوین ارتباطی بوده است.

 


مهم ترین اهداف و کار کرد های کلیدی نظام سامانه فروش عبارتند از: شفاف سازی تدریجی مبادلات و فعالیت های اقتصادی و تجاری در راستای ایجاد زیر ساخت های مالیات الکترونیکی، تحقق اهداف دولت الکترونیکی و اقتصاد مقاومتی، ایجاد عدالت نسبی مالیاتی ، مدیریت جریان مالی ، توسعه و تقویت ابعاد کنترلی و نظارتی در نظام مالیاتی و بهبود فضای کسب و کار.

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics