تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

درآمد مالیاتی استان‌ها اختصاصی می‌شود/ آب و برق مدارس رایگان شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: با تصویب کمیسیون مقرر شد، مالیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای تولیدی و خدماتی مستقر در هر استان توسط اداره کل مالیاتی همان استان وصول و توزیع شود.

 

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۷ کل کشور مصوبات صبح امروز و روز گذشته این کمیسیون را تشریح کرد.

 

وی گفت: بررسی اجمالی درآمدهای لایحه بودجه به پایان رسیده است و پس از اعلام نتیجه کمیته‌های تخصصی یارانه‌ها، اوراق مشارکت، حامل‌های انرژی، اشتغال و بدهی‌های دولت، سقف درآمدی بودجه بسته خواهد شد.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا زمانی که پیشنهادات الحاقی به تبصره‌های لایحه بودجه در بخش درآمدی و همچنین مباحث مربوط به کمیته‌های تخصصی تعیین تکلیف نشود و سقف درآمدی بودجه بسته نشود، کمیسیون تلفیق وارد بررسی بخش هزینه‌ای نخواهد شد.

 

یوسف‌نژاد در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: مقرر شد در سال آینده کلیه مدارس از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز تا سقف الگوی مصرف معاف شوند.

 

وی افزود: صندوق بازنشستگی فولاد مالکیت ۵۵ درصد از سهام شرکت دخانیات را در اختیار دارد، لذا کمیسیون مقرر کرد سود ۵۵ درصد سهام صندوق بازنشستگی فولاد، بابت حقوق به این صندوق داده شود تا صرف حقوق و درمان بازنشستگان فولاد شود.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با تصویب کمیسیون همچنین مقرر شد مالیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای تولیدی و خدماتی مستقر در هر استان توسط اداره کل مالیاتی همان استان وصول و توزیع شود.

 

یوسف نژاد ادامه داد: با مصوبه کمیسیون همچنین مقرر شد سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولتی و غیردولتی در سال آینده به میزان دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ماه و برای مشاغل شامل اصناف و کسبه، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان محاسبه شود.

 

وی گفت: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از عوارض دریافتی برق مصرفی صرف حمایت از تولید برق تجدیدپذیر و توسعه شبکه روستایی شود، مشترکین روستایی و چاه های آب کشاورزی از پرداخت عوارض برق معاف شدند.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در راستای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و پست بانک، وزارت تعاون و وزارت ارتباطات و دستگاه های وابسته به آنها مجاز شدند تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان اموال خود را فروخته و منابع حاصله را صرف افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و پست بانک کنند.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: به شرکت توانیر هم اجازه داده شد سهام مازاد بر ۴۹ درصد این شرکت را تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان به بخش غیردولتی با رعایت اصل ۴۴ و با اولویت شهرداری های کشور واگذار کند.

 

یوسف نژاد گفت: همچنین برای تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی و تعاونی مقرر شد درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قراردادهای مشارکتی از معافیت خاص برخوردار شود.

 

وی افزود: کمیسیون تلفیق همچنین مصوب کرد مازاد درآمدهای اختصاصی دستگاه های اجرایی از سقف پیش بینی شده در بودجه ۹۷ توسط همان دستگاه به تایید سازمان برنامه و بودجه قابل هزینه باشد.

 

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ با تصویب این کمیسیون، شرکت ملی گاز مکلف شد برای گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کند.

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics