تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
پنجشنبه تا پنجشنبه با خبرهای بورس کالا

"بورس کالا" و سایر اخبار مربوط به آن را در هفته ای که گذشت،دنبال کنید

با یادگیری و به کاربستن دانش و سواد مالی می توان بهترین بازار را با توجه به شرایط موجود انتخاب و شروع به سرمایه گذاری نمود، یکی از بهترین بازارها جهت سرمایه گذاری، بازار بورس می باشد. بورس کالا یکی از بخش های بازار بورس بوده که در آن عرضه‌کنندگان، کالای خود را عرضه نموده و کالای مربوطه پس از بررسی‌های کارشناسی و قیمت‌گذاری توسط کارشناسان آن بازار، به خریداران عرضه می‌شود.خبر بازار بورس کالا را دنبال کنید

معامله فولاد، طلا، کک و آلومینیوم در بورس کالای ایران


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، روز چهارشنبه 13 اسفندماه، میزبان دادوستد 56 هزار و 472 تن محصولات فولادی، 200 تن کک، 760 تن آلومینیوم و 3 کیلوگرم شمش طلا بود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران،  امروز و تالار صادراتی نیز 34 هزار و 354 تن قیر و 200 تن عایق رطوبتی معامله شد.

 

براساس این گزارش، یک هزار و 623 تن مواد پلیمری، 16 هزار و 29 تن مواد شیمیایی، 559 تن قیر و 400 تن وکیوم باتوم نیز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی به فروش رسید.

 

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله 189 تن سولفونیک اسید بود.

 


تفاهمنامه بورس کالا و راه آهن جمهوری اسلامی ایران منعقد شد


دقایقی قبل تفاهمنامه همکاری بورس کالای ایران و راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای راه‌اندازی معاملات حواله حمل ریلی کالا در بستر بورس کالا به امضای حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران و سعید رسولی مدیرعامل راه آهن رسید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، اتصال معاملات بورس کالای ایران به شبکه ریلی کشور به وسیله راه اندازی معاملات حواله حمل ریلی کالا با بهره گیری از ظرفیت اوراق حق امتیاز از اهداف اصلی امضای این تفاهمنامه به شمار می رود.


براساس این تفاهمنامه، پیگیری تدوین دستورالعمل حواله حمل ریلی کالا در بستر بورس کالای ایران و پیگیری تصویب آن در سازمان بورس و اوراق‌بهادار با استفاده از ظرفیت اوراق حق امتیاز از سوی بورس کالای ایران انجام می شود. ایجاد فرآیندها و زیرساخت نرم‌افزاری، تسهیل پذیرش شرکت‌های حمل و نقل ریلی و عرضه حواله حمل کالا توسط آن‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص نحوه انجام این معاملات بر عهده بورس کالای ایران خواهد بود.


همچنین همکاری در تدوین دستورالعمل معاملات حواله حمل کالا، همکاری در ایجاد فرآیندها و زیرساخت نرم‌افزاری معاملات، ترغیب و ارائه مشوق‌های لازم به شرکت‌های حمل و نقل ریلی جهت پذیرش و عرضه حواله حمل کالا توسط آن‌ها در بورس نیز از مواردی است که براساس تفاهمنامه منعقد شده برعهده شرکت راه آهن است.


در پایان اینکه براساس این تفاهمنامه مقرر شد کمیته ای مشترک با حضور نمایندگان طرفین تشکیل شده تا برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم جهت تحقق اهداف و برنامه‌های مندرج در این تفاهم‌نامه انجام شود.

 


آیین راه اندازی معاملات آتی نقره و حراج باز سنگ آهن برگزار می شود


یکشنبه هفته آینده ۱۷ اسفند ماه ۹۹ آیین راه اندازی معاملات آتی نقره و حراج باز سنگ آهن با حضور محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو در بورس کالای ایران برگزار می شود.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران؛ راه اندازی معاملات آتی نقره در راستای توسعه دارایی های پایه بازار مشتقه و آغاز به کار تالار حراج باز سنگ آهن به منظور توسعه روش های نوین معاملاتی در بازار فیزیکی بورس کالای ایران انجام می شود.


جزییات قرارداد آتی نقره بیانگر آن است که هر قرارداد معادل 100 گرم و استاندارد کالا، ساچمه نقره مطابق استاندارد 999 است. حد نوسان قیمت این قرارداد، مثبت و منفی ۵ درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل بوده و قیمت تسویه در روز سررسید بر مبنای قیمت روز جهانی نقره و نرخ ارز سنا است؛ سقف موقعیت های باز برای اشخاص حقیقی و حقوقی نیز ۵۰۰ موقعیت در هر کد معاملاتی در نظر گرفته شده است.


همچنین معاملات تالار حراج باز بورس کالا مختص معاملاتی است که در آن خریداران نیاز به زمان بیش تری جهت تصمیم گیری و خرید در زمان رقابت دارند لذا در معاملات به این شیوه اگرچه زمان های سبز (پیش گشایش)، زرد (مظنه یابی) و آبی (زمان های توقف) مانند سایر تالارها انجام می شود اما زمان قرمز (رقابت) این تالار متفاوت از سایر تالاهارست. در زمان قرمز تالار حراج باز که یک دقیقه است، اگر سفارش خریدی با قیمت بالاتر از سفارش های موجود ثبت شود، مجدد زمان قرمز یک دقیقه تمدید می شود و این فرآیند ادامه پیدا می کند تا زمانی که سفارش قیمت بالاتری در یک دقیقه پایانی ثبت نشود و به این ترتیب بالاترین قیمت باقی مانده در سیستم به عنوان خریدار شناخته می شود.

 


تالار صادراتی بورس کالای ایران میزبان عرضه 56 هزار تن قیر


تالار صادراتی بورس کالای ایران روز چهارشنبه 13 اسفندماه میزبان عرضه 56 هزار و 900 تن قیر و 200 تن عایق رطوبتی است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، 25 هزار و 175 تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی، قیر و وکیوم باتوم نیز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران عرضه می شود.

 

براساس این گزارش، 41 هزار و 724 تن تیرآهن، 108 هزار و 710 تن میلگرد، 4 هزار و 764 تن سبد نبشی، 2 هزار تن ورق گالوانیزه خانگی، 600 تن کک متالورژی و 5 کیلوگرم شمش طلا نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه می شود.

 

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد عرضه 4 هزار و 4 تن تسمه فولادی و 297 تن سولفونیک اسید است.

 


ثبت معامله 13 کیلوگرم شمش طلا در تالار محصولات صنعتی و معدنی


تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، روز سه شنبه 12 اسفند ماه، میزبان معامله 13 کیلوگرم شمش طلا بود.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، امروز و در تالار مذکور 16 هزار و 50 تن ورق فولادی، 142 هزار و 110 تن تختال و 58 هزار و 110 تن شمش بلوم نیز معامله شد.

 

شایان ذکر است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز در این روز معامله 41 هزار و 972 تن مواد پلیمری و یک هزار و 185 تن قیر را تجربه کرد.

 

همچنین تالار صادراتی بورس کالای ایران هم شاهد معامله یک هزار و 14 تن اسلاک واکس و 3 هزار و 800 تن قیر بود.

 

150 تن ضایعات کارتن، 472 تن ضایعات فلزی، 300 تن براده آلومینیوم و 300 تن ضایعات فولادی نیز در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

 

 

 

 


عرضه 59 هزار تن مواد پلیمری در روز سه شنبه


تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران روز سه شنبه 12 اسفند ماه میزبان عرضه 59 هزار و 21 تن مواد پلیمری است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، یک هزار و 650 تن قیر نیز در تالار مذکور عرضه می شود.

 

براساس این گزارش، 48 هزار و 100 تن ورق گرم، 15 هزار و 400 تن ورق گالوانیزه، 12 هزار تن ورق سرد لوازم خانگی، 164 هزار تن تختال، 114 هزار و 135 تن شمش بلوم، 500 تن چدن، 80 تن اسلب و بیلت مسی و 20 کیلوگرم شمش طلا نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه می شود.

 

تالار صادراتی بورس کالای ایران در این روز شاهد عرضه یک هزار و 14 تن اسلاک واکس و 4 هزار تن قیر است.

 

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز میزبان عرضه 500 تن ورق گرم، 150 تن ضایعات کارتن، 678 تن ضایعات فلزی، 80 تن بیلت و اسلب برنجی، 300 تن براده آلومینیوم، یک هزار و 90 عدد بشکه خالی است.

 


ورق فولادی پیشتاز معاملات بورس کالای ایران


تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، روز دوشنبه 11 اسفند ماه، میزبان دادوستد 159 هزار و 800 تن انواع ورق فولادی اعم از گرم، سرد، گالوانیزه، قلع اندود و رنگی بود.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، علاوه براین در تالار مذکور 30 تن کنسانتره فلزات گرانبها و 430 تن آلومینیوم نیز معامله شد.

 

براساس این گزارش، 19 هزار و 20 تن مواد پلیمری، 2 هزار و 834 تن قیر، 46 هزار و 830 تن وکیوم باتوم،200 تن گوگرد و یک هزار و 663 تن روغن پایه نیز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی به فروش رسید.

 

تالار صادراتی بورس کالای ایران هم در این روز شاهد معامله 28 هزار و 43 تن قیر، 30 تن عایق رطوبتی و 200 تن گوگرد بود.

 

همچنین امروز شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی نیز خرید 10 هزار عدد کنتور برق را بر تابلوی مناقصه بورس کالا ثبت کرد.

 

بازار فرعی بورس کالای ایران هم میزبان معامله 50 تن روغن کارکرده لوکوموتیو بود.

 


عرضه مس مفتول و کاتد در روز دوشنبه


الار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز دوشنبه 11 اسفند ماه میزبان عرضه یک هزار و 335 تن مس مفتول و 100 تن مس کاتد است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، علاوه براین تالار مذکور عرضه 159 هزار و 900 تن انواع ورق های گرم، سرد، گالوانیزه، قلع اندود و رنگی در گروه فولاد و 30 تن کنسانتره فلزات گرانبها، یک هزار و 210 تن شمش آلیاژ و 30 تن بیلت آلومینیوم را نیز تجربه می کند.

 

براساس این گزارش، 74 هزار و 700 تن مواد پلیمری، قیر، وکیوم باتوم، گوگرد و روغن پایه در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی عرضه می شود.

 

تالار صادراتی بورس کالای ایران در این روز شاهد عرضه 45 هزار و 650 تن قیر، عایق رطوبتی و گوگرد است.

 

همچنین امروز شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی درخواست خرید 10 هزار عدد کنتور برق را بر تابلوی مناقصه بورس کالا ثبت می کند.

 

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز میزبان عرضه 160 تن کربوکسی متیل سلولز و 50 تن روغن کارکرده لوکوموتیو است.

 


ثبت معامله 50 هزار تن سنگ آهن دانه بندی شده در بورس کالای ایران


تالار حراج باز بورس کالای ایران، روز یکشنبه 10 اسفندماه، میزبان دادوستد ۵۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران بود.


به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل بورس کالای ایران، امروز و در تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز 15 هزار تن کنسانتره سنگ آهن، 4 هزار و 60 تن مس کاتد، 4هزار و 60 تن آلومینیوم، 560 تن شمش روی، 5 هزار و 35 تن تیرآهن و 200 تن سولفورمولیبدن معامله شد.

 

شایان ذکر است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز در این روز معامله 7 هزار و 383 تن مواد پلیمری، 2 هزار و 410 تن مواد شیمیایی، 927 تن قیر، 391 تن روغن پایه، 21 هزار تن لوب کات، 30 هزار و 250 تن وکیوم باتوم، یک هزار تن گوگرد و 624 تن اسلاک واکس را تجربه کرد.

 

بر اساس این گزارش 610 تن خرمای استعمران هم در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران به فروش رسید.

 

تالار صادراتی نیز طی روز یکشنبه میزبان معامله 28 هزار و 400 تن قیر و 200 تن عایق رطوبتی بود.

 

همچنین در بازار فرعی بورس کالای ایران نیز 92 تن دوده صنعتی، 121 تن ظروف پلی پروپیلن، 50 تن منو کلرو استیک اسید،20 تن نرمال پارافین و 2هزار و2 تن PDA TAR معامله شد.

 


عرضه سنگ آهن، مس، سرب، روی، آلومینیوم وفولاد


تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز یکشنبه 10 اسفندماه میزبان عرضه 59 هزار تن کنسانتره سنگ آهن،50 هزار تن سنگ آهن دانه بندی، 4 هزار و 60 تن مس کاتد، 700 تن شمش سرب، 7 هزار و 400 تن شمش هزار پوندی و 500 تن بیلت آلومینیوم،2 هزار و 570 تن شمش روی، یک هزار و 35 تن سبد تیرآهن مخلوط، 7 هزار و 245 تن تیرآهن، 4 هزار تن سبد میلگرد مخلوط، 263 تن ریل آهن و 200 تن سولفورمولیبدن است.


به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل بورس کالای ایران، 610 تن خرمای استعمران در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران عرضه می شود.

 

تالار صادراتی بورس کالای ایران روز یکشنبه میزبان عرضه 26 هزار و 500 تن قیر و 200 تن عایق رطوبتی است.

 

براساس این گزارش، 68 هزار و 277 تن مواد پلیمری،مواد شیمیایی، قیر، روغن پایه، لوب کات، وکیوم باتوم، گوگرد و اسلاک واکس نیز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران عرضه می شود.

 

بازار فرعی بورس کالای ایران در این روز شاهد عرضه 92 تن دوده صنعتی، 530 تن رب گوجه فرنگی، 121 تن ظروف پلی پروپیلن، 50 تن منو کلرو استیک اسید،500 تن نرمال پارافین و 2هزار و2 تن PDA TAR است.

 


صادرات قیر از بورس کالای ایران


تالار صادراتی بورس کالای ایران، روز شنبه 9 اسفند ماه، میزبان دادوستد 19 هزار و 300 تن قیر بود.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، امروز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز 2 هزار و 900 تن قیر، 2 هزار و 540 تن وکیوم باتوم، 109 تن روغن پایه، 20 تن آرگون، 4 هزار و 66 تن مواد پلیمری و 20 هزار و 544 تن مواد شیمیایی معامله شد.

 

شایان ذکر است، یک هزار و 575 تن آلومینیوم نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی به فروش رسید.

 

بازار فرعی بورس کالای ایران هم در این روز شاهد معامله 4 تن ضایعات فلزی، 108 تن سولفونیک اسید، 960 تن دوده صنعتی و5 تن تراورس چوبی بود.

 


رشد 9 درصدی حجم معاملات در بورس کالای ایران


در هفته منتهی به 8 اسفند ماه، 789 هزار و 176 تن انواع کالا به ارزش بیش از 105 هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که حجم معاملات نسبت به هفته ما قبل رشد 9 درصدی را تجربه کرد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی 312 هزار و 107 تن انواع کالا به ارزش 52 هزار و 354 میلیارد ریال معامله شد.

 

در این تالار 299 هزار و 717 تن فولاد، 7 هزار و 500 تن مس، 3 هزار و 985 تن آلومینیوم، 200 تن کنسانتره مولیبدن، 30 تن کنسانتره فلزات گرانبها، 25 تن سرب، 450 تن روی و 20 کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

 

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، 475 هزار و 291 تن انواع کالا به ارزش 53 هزار و 27 میلیارد ریال به فروش رسید.

 

در این تالار 184 هزار و 480 تن وکیوم باتوم، 121 هزار و 955 تن قیر، 77 هزار و 966 تن مواد پلیمری، 40 هزار و 36 تن مواد شیمیایی، 48 هزار تن لوب کات، یک هزار و 901 تن روغن پایه، 30  تن آرگون، 500 تن عایق رطوبتی  و یک هزار و 800 تن گوگرد معامله شد.

 

همچنین یک هزار و 777 تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

 


عرضه سیمان سفید در تالار محصولات صنعتی و معدنی


تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز شنبه 9 اسفند ماه میزبان عرضه 600 تن سیمان سفید کارخانه سیمان کرمان است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، 45 هزار و 751 تن قیر، وکیوم باتوم، مواد پلیمری و مواد شیمیایی در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی عرضه می شود.

 

تالار صادراتی بورس کالای ایران در این روز میزبان عرضه 19 هزار و 300 تن قیر است.

 

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز عرضه 46 تن و 706 کیلوگرم زعفران را تجربه می کند.

 

بازار فرعی بورس کالای ایران در این روز شاهد عرضه 40 تن ضایعات فلزی، 270 تن سولفونیک اسید، 960 تن دوده صنعتی، 5 تن تراورس چوبی، 96 تن آنیلین و 600 عدد بشکه خالی است.

 

 

 

 

منبع خبر: جمع آوری توسط تیم متفکران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics