تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
سشنبه تا سشنبه با خبرهای صادرات و واردات

" صادرات و واردات" و سایر اخبار مربوط به آن را در هفته ای که گذشت، دنبال کنید

صادرات یکی از مسیرها موفقیت در توسعه اقتصادی یک کشور در بازار جهانی می‌باشد. واردات نیزجهت تهیهٔ پاره‌ای از مواد و کالاهایی که تهیه و تولید آن برای کشور امکان‌پذیر نبوده یا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی‌باشد در نظر گرفته می شود. از منظر سواد مالی در حوزه کسب و کار و سرمایه گذاری، اول باید بازارها و گزینه های بیشتری برای سرمایه گذاری شناخته شود تا اصول اولیه سرمایه گذاری، یعنی چیدن سبد متنوع و محدود کردن ریسک صورت گیرد

شناسایی یک هزار و 406 محصول برای تولید داخلی در حوزه وزارت صمت/ ثبت پنج هزار نیاز در سامانه تاپ


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در ارتباط ویدیویی افتتاحیه دومین نمایشگاه ساخت داخل و جهش تولید استان هرمزگان از شناسایی و معرفی یک هزار و 406 محصول وارداتی برای تولید داخلی خبر داد و گفت: نزدیک به 5 هزار نیاز در سامانه تاپ ثبت شده است که از طریق دانشگاه‌ها و نخبگان جامعه بررسی و حل و فصل می شود.

 


طرح محدودیت‌های صادراتی میوه در دستور کار کارگروه تنظیم بازار


پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و در راستای تامین اقلام مورد نیاز بازار داخل و ایجاد تعادل در قیمت‌ها، طرح محدودیت‌های صادراتی میوه تا پایان ماه مبارک رمضان در دستور کار ستاد تنظیم بازار، قرار دارد.

 


تحقق 115 درصدی هدف‌گذاری داخلی سازی استان هرمزگان در سال 99


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و جهش، هدف این نمایشگاه را ارائه نیازمندی‌های صنایع این کشور در راستای داخلی سازی کالاهای وارداتی دانست و گفت: سال گذشته هدف‌گذاری 43 میلیارد دلاری برای داخلی سازی انجام شده بود که خوشبختانه بیش از 115 درصد آن محقق شده است.

 


برگزاری وبینار صادراتی بین المللی ایران و قزاقستان در رشت


رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت در نشست جلسه شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت استان گفت: وبینار بازارهای صادراتی بین المللی ایران و قزاقستان طی هفته جاری با محوریت گیلان در رشت برگزار می گردد.

 


فراوانی کالاهای پرمصرف ایام عید در کشور/ تعدیل قیمت‌ها در بازار عید با عرضه مستقیم و گسترده کالا/ حذف واسطه‌ها و اجازه صادرات برخی اقلام در راستای حمایت از تولید‌کننده و مصرف‌کننده


معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اقدامات وزارت صنعت معدن و تجارت در راستای تعدیل قیمت ها و تنظیم بازار از تعدیل قیمت کالاهای پرمصرف در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان خبر داد.

 

 

 


صادرات کالا در ۱۱ ماهه امسال ۳۱.۲ میلیارد دلار بود/ خارج شدن از مقررات تجارت جهانی خروج شدن از ریل تجارت است


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بوشهر، گفت: با وجود شرایط کرونا صادرات کشور در ۱۱ ماه سال جاری بیش از ۳۱.۲ میلیارد دلار است که قمی قابل قبول به شمار می‌رود.

 


ادامه تخصیص ارز دولتی برای واردات نهاده‌های دامی/ حل مشکل قطع برق واحد‌های تولید سیمان


رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: ۹۰ درصد واردات نهاده‌های دامی بر عهده پشتیبانی امور دام است اما مانعی برای دیگران وجود ندارد و سال آینده نیز ارز دولتی تخصیص خواهد یافت.

 


کاهش تعرفه واردات نخ ابریشم به ۲۰ درصد و تصویب آن در هیئت دولت/ارتقاء جایگاه صادراتی فرش دستباف با تکمیل زنجیره تامین


وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست شورای راهبری فرش دستباف ایران که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، از کاهش تعرفه واردات نخ ابریشم از ۲۶ درصد به ۲۰ درصد و تصویب آن در هیئت دولت خبر داد.

 


افزایش 16.4 درصدی وزن صادرات فرش دستباف در ۹ ماهه سال 99 / رشد 34 درصدی تولید فرش دستباف در 10 ماه امسال


رئیس مرکز ملی فرش ایران از افزایش 16.4 درصدی وزن صادرات فرش دستباف در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

 


رشد ۲۸ درصدی صادرات در استان سمنان/ صادرات سمنان ۴ برابر واردات بوده است


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رشد ۲۸ درصدی صادرات در استان طی ده ماهه سال جاری خبر داد.

 


انجام تدبیر لازم برای ترخیص گروه کالایی 27 که دارای ثبت سفارش و منشا ارز هستند/ واردات ۲۰ میلیون تن کالا به ارزش تقریبی ۳۲ میلیاررد دلار در ۱۱ ماهه سال99


معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت اعلام کرد: تمهیداتی اندیشیده شد تا گروه کالایی 27 که دارای ثبت سفارش و منشا ارز هستند، نیز مجوز ورود به کشور را تا پایان سال دریافت کنند.

 

 

 

 

منبع خبر: جمع آوری توسط تیم متفکران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics