تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مالیات پایانه های فروشگاهی

گاهی اوقات ، دولتها قوانینی اجرا می کنند که همه مودیان مالیاتی که در کار فروش کالاها و خدمات هستند، را ملزم به ثبت و استفاده از پایانه های فروشگاهی یا یک دستگاه تأیید شده مالی می کنند . کشورها چنین قوانینی را برای کارآیی و کنترل بیشتر وصول مالیاتها اجرا می کنند. در نتیجه ، مودیان مالیاتی موظف به ارائه رسید برای درآمد فروش خود هستند. این قانون همچنین ممکن است از همه تولیدکنندگان بخواهد اقدامات امنیتی را در نرم افزار پایانه فروش خود در نظر بگیرند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، با دیجیتالی شدن خدمات و تبدیل حساب و کتاب های کاغذی به سیستم های دیجیتالی، دستکاری مخفیانه اطلاعات آسان شد. تخمین زده می شود که فقط در اتحادیه اروپا صدها میلیارد درآمد مالیاتی هر ساله به دلیل تقلب در مالیات بر ارزش افزوده ، توسط مقامات مالیاتی وصول نمی شود.

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

امروزه ، گزینه های بی شماری برای دستکاری و تقلب وجود دارد:
*استفاده از توابع برای تنظیم مجدد اطلاعات و شمارنده ها
*استفاده از گزارشگرها برای از بین بردن اطلاعات مربوطه
*سواستفاده از عملکردهای آموزشی
*تغییر اطلاعات پس از ارسال به رایانه
*تغییر مستقیم اطلاعات در حافظه صندوق های فروش

 

 


به همین دلیل ، بیشتر و بیشتر کشورها در سراسر جهان در حال معرفی پایانه های فروشگاهی و راه حل های امنیتی هستند. این موارد به مقامات مالیاتی این امکان را می دهد تا با تقلب در معاملات مربوط به مالیات مقابله کنند.

 


راه حل های تکنیکی برای سیستم های مالی
در بخش زیر مروری کوتاه بر رویکردهای تکنیکی و اساسی و راه حل های امنیتی مالی ارائه می شود. این موارد، نیاز مقامات مالیاتی بسیاری از کشورها را تأمین می کند.
ذخیره سازی مالی
صندوق های فروشگاهی اولین راه حل امنیتی است. مدت هاست که در دسترس هستند. این صندوق ها به طور فیزیکی حافظه اطلاعات را محافظت می کنند. این حافظه کاملا محکم به محفظه متصل شده و با رزین اپوکسی مهر و موم شده است. برای ایمن سازی این نوع سیستم ، باید کل صندوق پلمپ شود و سخت افزار و نرم افزار توسط دولت تأیید شود.
بسته به نیاز ، مشخصات فنی حافظه های مالی متفاوت است ، اما به طور کلی در موارد زیر مشترک هستند:
*ماژول ویژه حافظه برای ثبت تمام داده های مربوط به مالیات
*حافظه اختیاری برای ضبط کل اطلاعات الکترونیکی
*مهر و موم مکانیکی کیس
*عملکرد محدود نرم افزار صندوق فروش
*صدور گواهی از کل سیستم مورد نیاز است

 


سیستم های رمزنگاری
این راه حل فناوری مبتنی بر امنیت رمزنگاری داده های رزرو است که باید ثبت شود. از امضاهای دیجیتالی و همچنین روش های رمزگذاری استفاده می شود. برای عملکرد رمزنگاری از اجزای قابل اعتماد مانند جعبه های مالی مجاز یا اصطلاحا کارت های هوشمند استفاده می شود. رویکردهای مختلف به طور اساسی در موارد زیر مشترک هستند:
* ثبت تمام داده های معاملات بصورت الکترونیکی
* امنیت مبتنی بر رمزنگاری به جای محافظت از سخت افزار
* دسترسی به اطلاعات الکترونیکی برای حسابرسان مالیاتی
* دو گزینه برای محافظت از رمزنگاری:


امضای داده ها ورمزگذاری داده ها

راه حل های مختلف تکنیکی ، مزایا و معایب مختلفی دارند. فقط به همین دلیل ، اشکال ترکیبی زیادی وجود دارد که با سیستم های جدیدتر و جدیدتر تکمیل می شوند. دقیقا مانند تفاوت در سیاست های مالیاتی یک کشور ، قانون نیز ممکن است منحصر به فرد باشد. در نتیجه ، نرم افزار پایانه فروشگاهی باید بتواند با هر منطقه مطابقت داشته باشد.

 

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics